Master of Fashion Styling och kommunikation
IED – Istituto Europeo di Design Madrid
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad
Varaktighet
9 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 15 100 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
18 Jan 2025
* Anmälningsavgift 3900 € - Kursavgift: 10500 €
Introduktion
Master Styling and Communication Masters examen bildar proffs som kommer att kunna komma med nya mode visuella förslag (styling, kreativ ledning, modefilm, etc.) samt utveckla samtida kommunikations-, branding- och marknadsföringsstrategier för befintliga modeföretag. Det är en teoretisk och praktisk utbildning som för studenten närmare verkligheten på den professionella marknaden genom en serie samarbeten med olika modemärken (lyx & high street, showrooms, vintage, byråer, etc), där de kommer att förvärva nödvändiga färdigheter för att ta itu med de nya utmaningarna inom modebranschen.
Med sitt blandade format tillåter denna examen alla studenter att lära sig, delta och vara en del av IED-communityn personligen, i fysiska och virtuella klassrum och på distans.
mål
- Lär dig mer om de historiska, etiska, sociala och kulturella aspekterna av mode för att bygga en solid grund för akademiska och arbetsprojekt.
- Lär dig hur du identifierar källorna till lämpliga referenser för att arbeta korrekt.
- Förstå, på en djup nivå, hur den nuvarande modesektorn som helhet fungerar.
- Utveckla konstnärlig-konceptuella färdigheter kring skapandet av modebildet.
- Främja personlig analys, när det gäller image och modekommunikation, för att genomföra en lämplig självmärkning, som kan tillämpas på samarbetsvarumärken.
- Förvärva kunskap om nuvarande kommunikations-, varumärkes- och marknadsföringsstrategier och lär dig att föreslå innovativa idéer inom en snar framtid.
- Behärska de digitala verktygen som behövs för utveckling av projekt och lär dig att hålla professionella samtal på arbetsplatsen.
- Internalisera alla aspekter relaterade till hållbarhet i konceptet och dess tillämpning i vidaste bemärkelse.
Potentiella karriärvägar
- Fashion Stylist
- Fashion Editor
- Creative Director
- Upphovsman
- Visual Merchandising
- Kommunikationschef
- Social Media Manager
- Mode PR
- Modejournalist / författare
- Konstdirektör
Galleri
Idealiska studenter
De som är intresserade av modevärlden och dess processer, samt utexaminerade eller innehavare av examensbevis i kommunikation, marknadsföring och PR eller journalistik som söker specifik utbildning inom området mode och kommunikation.
Antagningar
Läroplan
Potentiella karriärvägar
- Fashion Stylist
- Fashion Editor
- Creative Director
- Upphovsman
- Visual Merchandising
- Kommunikationschef
- Social Media Manager
- Mode PR
- Modejournalist / författare
- Konstdirektör
Programresultat
mål
- Lär dig mer om de historiska, etiska, sociala och kulturella aspekterna av mode för att bygga en solid grund för akademiska och arbetsprojekt.
- Lär dig hur du identifierar källorna till lämpliga referenser för att arbeta korrekt.
- Förstå, på en djup nivå, hur den nuvarande modesektorn som helhet fungerar.
- Utveckla konstnärlig-konceptuella färdigheter kring skapandet av modebildet.
- Främja personlig analys, när det gäller image och modekommunikation, för att genomföra en lämplig självmärkning, som kan tillämpas på samarbetsvarumärken.
- Förvärva kunskap om nuvarande kommunikations-, varumärkes- och marknadsföringsstrategier och lär dig att föreslå innovativa idéer inom en snar framtid.
- Behärska de digitala verktygen som behövs för utveckling av projekt och lär dig att hålla professionella samtal på arbetsplatsen.
- Internalisera alla aspekter relaterade till hållbarhet i konceptet och dess tillämpning i vidaste bemärkelse.