Master of Fine Arts (MFA) i industriell design
Academy of Art University
Nyckelinformation
Campus läge
San Francisco, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
6 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 1 276 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jun 2024
* $ 26,399 / beräknade grundutgifter för en heltidsstudent under läsåret
Introduktion
School of Industrial Design: s MFA-program ger avancerad studie inom fokuserade områden för fysisk design. Förutom kurser i klassrum och samarbete arbetar varje student för att producera ett slutprojekt.
Kurser
Semester 1
- IND 610: Industriella designprocesser
- IND 612: Ritning för industriell design 1: Perspektiv
- IND 621: Model Making
Semester 2
- GLA 632: Designens vetenskap: etnografiska metoder
- GLA 672: Professionell praxis och kommunikation för industridesigners
- IND 630: Designprojekt 1
- IND 651: Material och processer
- IND 662: Design Ritning 2
Semester 3
- IND 680: Designprojekt 2
- IND 712: Ritning 3
- IND 780: Examensberedning
Semester 4
- IND 725: Introduktion till digital 3D-modellering
- IND 762: Ritning för industriell design 4
- IND 773: Digital solid modellering
- IND 810: Forskning
Semester 5
- IND 800: Riktad studie
- IND 830: Design
Semester 6
- GLA 627: The Global Design Studio: Past, Present, & Future
- IND 800: Riktad studie
- IND 850: Implementering
Enhetskrav
Stora kurser | Enheter |
Större | 30 |
Regisserade studier | 18 |
Valfri | 6 |
Graduate Liberal Arts | 9 |
Total | 63 |
Gradskrav
MFA krav på industriell design
- Framgångsrikt slutförande av slutuppsatsprojektet
- Lägsta betyg C i alla 63 enheter som krävs
- Minsta 2,0 kumulativa GPA och följande krav på akademisk studie:
- 1 Konsthistorisk medvetenhet & estetisk kurs
- 1 Kurs över kulturell förståelse
Program Learning Learning
Doktorander uppfyller följande kriterier för studentprestanda:
MFA-avhandlingsprojekt
- Presentera ett originellt avhandlingskoncept värdigt för MFA-graden
- Demonstrera genomförbarheten för deras avhandlingsprojekt
- Förklara relevansen av deras projekt för deras professionella mål
- Slutför ett godkänt arbete som representerar en avancerad nivå av prestation inom deras fokusområde
Forskning och analys
- Definiera tydligt problemet / tillfället, hypotesen, huvudmålen och produktkraven i sin projektrapport
- Genomföra adekvat forskning och kommunicera fynd med hjälp av lämpligt stödmaterial
Visuell kommunikation
- Producera arbete som visar skicklighet i varumärke, grafik, ritning, rendering, 3D-modellering och modellering
Designprocessen
- Utforska material, färg, form, tillverkning, ergonomi / mänskliga faktorer och hållbarhet
- Inkludera en förståelse för kostnader, materialräkning och specifikationer i designplaneringsprocessen
- Använd innovativa processer och designmetoder för att utveckla konceptuellt starka projekt (inklusive brainstorming, kartläggning, skisser och syntes / testning av många idéer)
- Utforska sekundära mönster: förpackning, teknik, användargränssnitt och / eller användarupplevelse
Presentations färdigheter
- Ge tydliga och koncisa professionella presentationer (verbala och visuella)
- Presentera sina idéer skriftligt
Professionell beredskap
- Skapa en professionell portfölj av arbete som visar sina färdigheter för en potentiell arbetsgivare
- Anordna en sista, fristående galleriutställning av sitt slutförda avhandlingsprojekt
Academy of Art University lärandemål
Kandidater från Academy of Art University kommer att visa förmågan att:
- Producera en mängd arbete som är lämpliga för att söka professionella möjligheter inom det valda området för konst och design.
- Lös kreativa problem inom sitt fält av konst och design, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och anslut till deras avsedda publik med hjälp av visuella, muntliga och skriftliga presentationsfärdigheter som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst- och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive sitt eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att tävla på den globala marknaden för konst och design.
Programresultat
Doktorander kommer att uppfylla följande studentprestationskriterier:
MFA Examensarbete Projekt
- Presentera ett originalavhandlingskoncept som är värt MFA-examen
- Demonstrera genomförbarheten av deras examensarbete
- Förklara projektets relevans för deras professionella mål
- Slutföra ett godkänt arbete som representerar en avancerad prestationsnivå inom deras fokusområde
Forskning& Analys
- Definiera problemet/möjligheten, hypotesen, huvudmålen och produktkraven tydligt i deras projektöversikt
- Genomföra adekvat forskning och kommunicera resultat med hjälp av lämpligt stödmaterial
Visuell kommunikation
- Producera arbete som visar kunskaper i branding, grafik, ritning, rendering, 3D-modellering, och modelltillverkning
Design Process
- Utforska material, färg, form, tillverkning, ergonomi/mänskliga faktorer och hållbarhet
- Inkorporera en förståelse för kostnader, materialförteckning och specifikationer i designplaneringsprocessen
- Använda innovativa processer och designmetoder för att utveckla konceptuellt starka projekt (inklusive brainstorming, kartläggning, skisser och syntetis/testning av många idéer)
- Utforska sekundära konstruktioner: förpackning, konstruktion, användargränssnitt och/eller användarupplevelse
Presentation Färdigheter
- Ge tydliga och koncisa professionella presentationer (verbala och visuella)
- Noggrant presentera sina idéer skriftligen
Professionell beredskap
- Producera en professionell portfölj av arbete som visar sina färdigheter för en potentiell arbetsgivare
- Organisera en slutlig, fristående galleriutställning av deras avslutade examensarbete
Academy of Art University Lärandemål
Kandidater från Academy of Art University testamenten visar förmågan att:
- Producera ett arbete som är lämpligt för att söka professionella möjligheter inom det valda området konst och design.
- Lösa kreativa problem inom sitt konst- och designområde, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk, och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och kontakta sin avsedda publik med hjälp av visuella, oral, och skriftlig presentationsförmåga som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att konkurrera på den globala marknaden för konst och design.
Karriärmöjligheter
As a graduate of the Academy of Art University’s Industrial Design program, you will have a range of career opportunities from which to choose. Our facilities, faculty, and hands-on learning provide the tools you need to succeed in your chosen career.
Clay Modeler
Sketch tangible examples of what the future might hold to develop detailed 3D physical clay models based on the design direction and physical properties of an object such as a vase, car, or even a ship.
Digital Modeler
Create a digital 3D model based on design direction as a digital modeler. You'll take 2D and visual concepts and bring them to life in 3D software to help visualize the final transportation and product design piece.
Footwear Designer
Work for designer labels, sportswear, or specialist footwear companies. Produce mood boards and design sketches to develop ideas. Create the patterns which are made into shoes.
Junior Designer
Create initial designs for the senior design team as a junior designer in a design studio. You'll be responsible for professional concept mockups, study models, and sketches.
Product Designer
Design most things we use in our day-to-day lives, from cutlery to clocks and computers, as well as specialist products like medical, electronics or telecommunications equipment. Improve the way that existing products work and look and/or produce them at a lower cost.
Toy Designer
Research the preferences of particular age groups. Create sketches and prototypes to produce products that are attractive and functional. Ensure that products are appropriate and safe for specific age groups.
Transportation Designer
Create designs for vehicles and transportation-related products. Areas of specialty include automotive concept design, public transportation, and automobile and aircraft interiors. Must have a strong background in design and significant knowledge of computer software and computer-aided design programs.
UX/UI Designer
Develop scenario-based digital and physical user interaction designs. Craft every touch point in a digital or physical product to ensure brand consistency and emotional appeal.
Läroplan
Termin 1
- IND 610: Industriella designprocesser
- IND 612: Industriell designritning 1: Perspektiv
- IND 621: Modell Making
Termin 2
- GLA 632: Vetenskapen om design: etnografiska metoder
- GLA 672: Professionell praxis& kommunikation för industriella designers
- IND 630: Designprojekt 1
- IND 651: Material och processer
- IND 662: Designritning 2
Termin 3
- IND 680: Designprojekt 2
- IND 712: Designritning 3
- IND 780: Förberedelse av examensarbete
Termin 4
- IND 725: Introduktion till digital 3D-modellering
- IND 762: Industriell designritning 4
- IND 773: Digital solid modellering
- IND 810: Forskning
Termin 5
- IND 800: Riktad studie
- IND 830: Design
Termin 6
- GLA 627: Global Design Studio: Dåtid, Nutid,& Framtid
- IND 800: Riktad studie
- IND 850: Genomförande
Faciliteter
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.