Master of Grafisk Design
CEI Escuela de Diseño y Marketing
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
7 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 3 250 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* se erbjudanden och villkor från webbplatsen cei.es
Introduktion
- Modaliteter: Ansikte mot ansikte eller Online (Live)
- Längd: 360 timmar
- Registreringsperiod öppen
Denna magisterexamen i grafisk design riktar sig till alla som är intresserade av designvärlden, grafisk produktion och reklamkreativitet. Ingen förkunskap eller behörighet krävs för att genomföra Master of Grafisk Design.
Innehållet i Master of Grafisk Design
Vår magisterexamen par excellence och vår styrka i mer än 25 år som School of Graphic Design i Madrid och Sevilla. Denna Mästare har förtjänat oss det erkännande vi har idag och är en av våra huvudbastioner.
I Master of Grafisk Design kommer studenten att lära sig företagsidentitet, reklamdesign, digital bildbearbetning eller foto retuschering, redaktionell design och de viktigaste teoretiska och praktiska grunderna i utformningen och utvecklingen av alla kreativa eller reklamprocesser. Å ena sidan, under modulen Grafisk design (Adobe Design Tools) , fördjupas hanteringen av verktygen som gör att vi kan skapa mönster för att kommunicera vad vi vill: Adobe Illustrator, Adobe Photoshop och Adobe InDesign. Tack vare dessa verktyg från Adobe-sviten, kommer studenten att förvärva den professionella kunskapen för att veta hur man skapar, redigerar och retuscherar bilder - digital bildbehandling - tack vare Adobe Photoshop, utnyttjar alla Adobe Illustrators möjligheter för att utveckla reklamdesign, varumärke eller illustration och göra perfekta redaktionella mönster med Adobe InDesign.
I en andra fas under modulen Grafisk produktion och kreativitet är det meningen att eleven ska lära sig de nödvändiga färdigheterna för att programmera, projicera, samordna, välja och organisera en serie faktorer och element i syfte att genomföra projekt eller objekt avsedda för visuell kommunikation, grafisk produktion och reklam, strukturerad i tre delar:
- Grafisk produktion: i denna del av magisterexamen kommer studenterna att erhålla nödvändig kunskap för att genomföra grafiska produktionsprocesser, i enlighet med teknikerna för de olika tryck- och visualiseringssystemen: definition av ”grafiskt projekt” och arbetsplanering, visuellt språk ( tillämpade exempel i design), designelement (konceptuella, visuella, relationella och praktiska element), karakteristiska kompositioner i design, färg (färgens natur, färgpsykologi, tillämpade exempel i design), RGB och CMYK, bild digital (storlek och upplösning), typer av format (PDF, PDF.X, TIFF, EPS, GIF, PNG, PEG), typer av utskrift, finish och exempel, design för stort format (finish och exempel) ...
- Kreativitet tillämpad på design: under denna del av magisterexamen kommer eleverna att lära sig de viktigaste teknikerna för att generera nya idéer och deras tillämpning inom området grafisk design och reklam: visuell kommunikation (överföring genom en bild), kreativitetskoncept och kreativ attityd, den kreativa processen i den grafiska designmiljön, kreativa processer (brainstorming, moodboards etc.), företags identitet (processen för att skapa ett varumärke), typsnitt (klassificering och typkombinationer), typografi tillämpad på design, strategier varumärke, identitetsmanual, applikationer, företags brevpapper, idésökningsmetoder (pinterest, Domestika, beteende, etc), grundförpackningsteori, grundläggande layoutteori, typer av papper, ytbehandling, vikter, specialfärger, stans, etc. (exempel).
- Slutprojekt baserat på verkliga projekt inom den grafiska industrin.
modaliteter
Personligen eller online : Du kan få magisterexamen i grafisk design i Madrid eller Sevilla personligen eller göra magisterexamen i grafisk design online . Onlinemodaliteten undervisas alltid live (på live), även om ett arkiv för dessa inspelade klasser upprätthålls på begäran av studenterna. Studenter har också ett kraftfullt och intuitivt virtuellt campus utvecklat av Google för att delta i klasser och i sin egen utbildning på en daglig basis.
Antal studenter
Det största klassrummet i CEI har en kapacitet för 15 studenter och det minsta för 8, med grupper om cirka 10 personer som är normala. Det lägsta antalet studenter för gruppöppningen är 4 studenter.
finansiering
Upp till 10 avbetalningar. Konsultera sekretariatet.
Universitetets magisterexamen för dessa studier
Du behöver bara välja det här alternativet under registreringsprocessen och betala ett extra belopp på 700 € för att täcka universitetsavgifterna vid distansuniversitetet i Madrid (UDIMA).