Master of Management in Technology (MMT)
President University
Nyckelinformation
Campus läge
Bekasi, Indonesien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jul 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Handla om
Detta program är förberett för individer att ha en omfattande lednings- och ledarskapsförmåga, entreprenörsanda och förmåga att förbättra företagets prestanda genom användning av teknik.
koncentrationer
A. Mänskligt kapital
Förändringshantering som avgör hur en organisation anpassar sig och anpassar sig till affärsdynamiken spelar en viktig roll idag. Behovet av yrkesverksamma inom området som kan hantera komplexa och förändrade organisatoriska klimat för företag över hela världen växer. Det kräver kunskap om affärsstrategi, affärseffektivitet och mänskligt beteende. Det odlar en anda av innovationstänkande och problemlösningskunskaper. Studenter väljer denna expertis är beredda att identifiera affärsproblem, situationer och formulera organisationsstrategi.
B. Finans
Nya affärssatsningar och nystartade företag växer enormt över hela världen. Investeringar i denna typ av företag har en stor risk och belöning. Den konventionella finansanalytikern står inför dessa utmaningar. Nya metoder för finansiell modellering, portföljhantering, riskanalys och strategier krävs för att hantera förändringen. Detta program är förberett för studenter som letar efter fördjupade ekonomiska principer, teori och praktik, förbereder sig för finansiella innovativa lösningar på komplexa ekonomiska scenarier, bedömer relevant information från olika resurser och analyserar och gör bedömningsbaserade bevis.
C. Marknadsföring
Digital teknik påverkar hur affärerna bedrivs och förändrar konkurrensplattformen. Så småningom påverkar det marknadsföringsrollen för att företaget ska upprätthålla och växa. Hantering av marknadsföring är en process som involverar planering och genomförande av uppfattning, prissättning, marknadsföring och distribution av varor, tjänster och idéer för att tillfredsställa kundens och organisatoriska mål. Denna specialisering ger studenterna expertis inom marknadsundersökningar och analyser, kundanalyser, konsumentbeteende, konkurrensanalys, produktledning, varumärkeshantering och reklam.
D. Global Supply Chain Operations Management
Global hantering av leverantörskedjor har blivit ett modeord i denna affärstid. Operationschefens strategiska roll är hur man integrerar och hanterar verksamheten från produkt-/tjänstutveckling, väljer rätt leverantörer, schemaläggningsaktiviteter och leveranser. Hantera verksamheten är nyckeln till att kontrollera kostnad, kvalitet och leveranser samt värdeskapande. Studenter väljer denna expertis är beredda att breda kapacitet som operativ chef.
E. Entreprenörskap
Entreprenörsanda och förmåga att förbättra företagets prestanda genom användning av teknik är vårt uppdrag att utbilda entreprenörer och företagsledare att driva ekonomisk utveckling och att upptäcka, skapa och kommersialisera nya produkter, tjänster och ny marknad för befintliga produkter. Programmet är utformat för att producera kreativa individer som kan identifiera affärsmöjligheter genom uppfinningen och ny idé i produkter eller tjänster. Programmet vårdar också självförtroende för att faktiskt skapa och växa entreprenörsföretag som etableras genom behärskning av entreprenörskap.
Curriculum
Semester 1
- MMT1001 Teknologibranschanalys 3
- MMT1002 Entreprenörskap och ledarskap 3
- MMT1003 Marknadsföring och produkthantering 3
- MMT1004 Global Operations & Technology Based Innovation 3
- MMT1005 Redovisning och ekonomihantering 3
Semester 2
- MMT2006 Chefsekonomi 3
- MMT2007 Organisationsbeteende och kultur 3
- MMT2008 Affärsstrategi och etik 3
- MMT2009 Digital Literacy 3
- Koncentration 1 3
Semester 3
- Koncentration 2 3
- Koncentration 3 3
- MMT3050 Master Project 6
Valbara kurser
Koncentration i finans:
- Investeringar och projektanalys 3
- Internationell finans 3
- Riskhantering 3
Koncentration i humankapital:
- Leda och hantera förändringar 3
- Human Resource Management i en global miljö 3
- Industriella relationer för organisatorisk effektivitet 3
Koncentration i marknadsföring:
- Varumärkes- och marknadskommunikation 3
- Konsumentbeteende 3
- Tjänstemarknadsföring 3
Koncentration i entreprenörskap:
- Ny produktutveckling 3
- Start och Venture Management 3
- Företagsentreprenörskap 3
Koncentration i Global Operations Supply Chain:
- Global Supply Chain Management 3
- Hantera teknik och innovation 3
- Produktutvecklingshantering 3
Syn
Att bli ett framstående och konkurrenskraftigt studieprogram inom teknikbaserad företagsledning år 2030
Uppdrag
- Genomföra utbildning och undervisning inom Business Management genom att involvera proffs för att vara i harmoni med förändringar i branschen.
- Utföra tillämpad forskning inom Business Management som påverkar industrin och utvecklingen av affärsvetenskap.
- Utföra relevant offentlig service för samhälls- och miljöutveckling.
- Vårda andan av entreprenörskap och innovation bland samhället.
Framtida fält och karriär
- Entreprenör
- Finansiell analytiker
- Human Capital/ Organization Change Manager
- Operations/Supply Chain Manager
- Marknadsanalytiker