Inledning
Master of Marketing and Innovation Management är en unik kurs i västra Australien och utvecklar marknadschefer som kan hantera komplexa affärssaker i nationella och internationella sammanhang.
Studenter på denna kurs kommer att kunna skapa värde för en organisation, deras kunder, deras partners och samhället i stort. De kommer att vara utrustade med de färdigheter och kunskaper som krävs för en karriär inom kund-, produkt-, varumärkes- och inkomsthantering, och färdigheterna för att undersöka kundernas behov, föra nya och innovativa produkter till marknaden, hantera kanalpartners och hantera kundnöjdhet och lojalitet .
Denna masterkurs ger studenterna färdigheter, teori och praktisk erfarenhet för att granska en marknad, identifiera möjligheter och skapa, implementera och hantera marknadsföringsprocesser och planer.KursansökanAkademiska antagningskrav (Band 8)Akademiska antagningskrav (band 8) kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:Kandidatexamen i en kognat disciplin; eller
När det accepteras, motsvarande förkunskap, inklusive minst fem års relevant yrkeserfarenhet.Engelska språkkrav (Band 4)Engelska kompetenskrav kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:IELTS Academic Total band minimum score på 6,5 (inget individuellt band mindre än 6,0);
Kandidatexamen från ett land som anges på sidan English Proficiency Bands;
Framgångsrikt 0,375 EFTSL-studier på forskarutbildningsnivå eller högre hos en australisk leverantör av högre utbildning (eller motsvarande);
Om godkänd, motsvarande förkunskap, inklusive minst fem års relevant yrkeserfarenhet; eller
Andra tester, kurser eller program som definieras på sidan English Proficiency Bands.Pixabay / PexelskursinnehållSemestertillgänglighetSemester 1: Studera heltid på Joondalup
Semester 2: Studera heltid på JoondalupKursstruktur Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng FBL5010 Hantera människor och organisationer 20 FBL5020 Marknadsledarskap 20 FBL5030 Grunder för värdeskapande i företag 20 MKT6300 Konsumentbeteende 20 MKT6302 PR-marknadsföring 20 DES5102 Design tänkande 20 MKT6304 Ny produktutveckling 20 MKT6308 Aktuella frågor inom marknadsföring 20 CMM5170 Annonsering och varumärkesmedvetenhet 20 MBA6090 Entreprenörskap, innovation och kreativitet 20 MKT6310 Marknadsundersökning 20 Välj en enhet från: MKT6320 ^ Marknadsundersökningsprojekt 1 20 BUS6900 ^ Management Practicum 20 ^ KärnalternativKursutbyteAnvänd kritiskt tänkande och tekniska färdigheter för att lösa äkta affärsproblem.
Demonstrera effektiva kunskaper i kommunikation och teamwork som är lämpliga för kulturella sammanhang.
Demonstrera behärskning av ett globalt organ av kunskap och praktik om marknadsföring och innovation, inklusive kunskap om forskningsprinciper och metoder
Självständigt initiera, planera och genomföra ett betydande projekt för att möta överenskomna leveranser.
Motivera beslut och domar som behandlar en komplex affärsfråga med tanke på de etiska och sociala konsekvenserna.Professionell erkännandeAckrediterad av: Australian Marketing Institute (AMI)KarriärmöjligheterKandidater kommer att vara utrustade för att främja sin karriärutveckling inom en av de många marknadsföringsdisciplinerna. För dem som redan är i ledande befattningar levererar examen avancerad professionell utveckling inom strategiska marknadsföringsområden, såsom global marknadsföring, innovationshantering av produkter och tjänster och strategisk marknadsföring.Möjliga framtida jobbtitlarMarketing Director, Marketing Manager, Sales Manager, Brand Manager, Product and Advertising Manager, Market Researcher.