Master of Science International Business Management
Berlin School of Economics & Law
Nyckelinformation
Campus läge
Berlin, Tyskland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
15 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 16 600 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
M.Sc. International Business Management har ett starkt internationellt fokus. Med utgångspunkt i kunskap om grundläggande begrepp, teorier och tillämpad företagsekonomi, utvecklar programmet en övergripande förståelse för internationell ledning. Detta tar hänsyn till både strategiska och operativa aspekter - och fokuserar på ett projektbaserat och tillämpat tillvägagångssätt. Studenter på detta forskarutbildningsprogram kan förvänta sig att förvärva kompetens och färdigheter att arbeta i företag eller organisationer som är verksamma i en internationell miljö eller ta ledningsposition som framtida verkställande direktör.
Antagningar
Läroplan
Studenter kan välja sin specialisering antingen i
- International Management - inklusive studiebesök på Kingston Business School i London
- Digital Business Management& Leadership - inklusive en digital affärssafari i Berlin
Ta en närmare titt på vår specialisering Digital Business Management& LeadershipDigitalisering genomsyrar det moderna affärslivet. Digitala nystartade företag stör ofta de dominerande företagens traditionella affärsmodeller, medan dessa förbereder sig för digitala omvandlingar. Nya sätt att utforma affärsmodeller och värdekedjor, marknadsföra produkter och tjänster och ledande människor krävs. Vår specialisering inom Digital Business Management& Leadership förbereder studenterna för att ta på sig ledande roller i digitaliseringens era, vare sig det är i nystartade företag eller traditionella företag. Seminaristföreläsningar om aktuella ämnen kompletteras av diskussionen om begagnade fall samt en Digital Business Safari till hotspots för digital verksamhet i Berlinområdet. |
Galleri
Idealiska studenter
Målgrupp
Detta forskarutbildning är utformat för sökande från Tyskland och utomlands med en första examen och minst ett års arbetslivserfarenhet. Programmet är särskilt lämpligt, till exempel, för akademiker i ämnen som är nära relaterade till företagsekonomi som företagsinformatik, affärskommunikation eller mediehantering som har gått statliga och privata universitet och är intresserade av en forskarutbildning i allmän internationell ledning.