Master of Science i organisatorisk ledarskap

Allmänt

Programbeskrivning

Inspirerande organisationer med exceptionellt ledarskap.

Affärsområdet från 2100-talet kräver kunniga ledare som kan möta kraven i dagens snabba globala affärsmiljö. Att verkligen vara ledare kräver perspektiv, vision, kreativ problemlösning, lagarbete och förmågan att tänka strategiskt. Vid Marian University förstår vi ditt engagemang för etiska affärsmetoder och strävar efter att hjälpa dig att uppnå dina personliga och professionella mål genom vår Civilingenjörsgrad i organisatoriskt ledarskap.

Programmet

Det organisatoriska ledarskapsprogrammet tar ett brett perspektiv på ledarskapsutbildning, vilket ger dig en djup kunskap om ledarskapsmetoder och motivationsprinciper. Du utvecklar dina grundläggande färdigheter för framgång genom att fokusera på att förbättra organisatoriska prestanda genom integrerade studier inom kvalitet, kommunikation, ledning, lagarbete och ledarskap. Som student i programmet ska du delta i kurser som fokuserar på organisationsbeteende, teamhantering, etiskt beteende och leder andra mot effektiv förändring inom en organisation. Du kommer att delta i fallstudier, gruppdiskussioner och arbetsrelaterade forskningsprojekt, och utveckla kunskap som kan tillämpas i ditt nuvarande jobb nästa dag. Eftersom programmet erbjuder en projektbaserad, teamorienterad erfarenhet utvecklar du relevanta färdigheter och kan skapa värdefulla kontakter och ett nätverk av kollegor med dina medstudenter som kan betala av hela din karriär.

Kurslitteratur (30 hp):
  • BUS 505 Ledarskap i organisationer - 3,0 högskolepoäng
  • BUS 515 Systems strategi
  • BUS 625 Strategi, risk och ledarskapsetik - 3,0 hp
  • BUS 635 Globalisering / Internationellt perspektiv - 3,0 hp
  • BUS 645 Tillämpade kvantitativa metoder - 3,0 hp
  • BUS 647 forskningsstiftelser - 3,0 högskolepoäng
  • BUS 655 Ekonomi och budgetering - 3,0 hp
  • BUS 675 Personalstrategier - 3,0 hp
  • BUS 695 Operations Management - 3,0 hp
  • BUS 701 Capstone Project - 3,0 högskolepoäng

Professionella standarder

Affärsprogram på Marian University är ackrediterad av International Assembly for Collegiate Business Education (IACBE) vars uppgift är att främja och erkänna excellence i företagsutbildning i högskolor över hela världen, både på grundnivå och examensnivå, genom specialiserad ackreditering av affärsprogram .

Ackrediteringsstandarder

Marian följer följande principer för företagsutbildning som främjas av IACBE:

  • Princip 1: Resultatbedömning. Den akademiska affärsenheten har utvecklat och genomfört en resultatbedömningsprocess i linje med sitt uppdrag och breda mål.
  • Princip 2: Strategisk planering. Den akademiska affärsenheten har utvecklat och genomfört en strategisk planeringsprocess som möjliggör kontinuerlig förbättring och styr den in i framtiden i enlighet med sitt uppdrag.
  • Princip 3: Kurslitteratur. De erbjudna programmen överensstämmer med nuvarande godtagbara affärsmetoder och förväntningarna hos yrkesverksamma inom akademiska och näringsliv.
  • Princip 4: Fakulteten. Lämplig programdäckning tillhandahålls av högkvalificerad fakultet med tillräcklig tid för att ägna sig åt undervisning, service och vetenskaplig verksamhet.
  • Princip 5: Vetenskaplig och professionell verksamhet. Fakultetsmedlemmar är inblandade i akademisk och professionell verksamhet som förbättrar deras kunskaps djup och omfattning.
  • Princip 6: Resurser. Tillgängliga finansiella resurser är tillräckliga för att stödja en högkvalitativ inlärningsmiljö.
  • Princip 7: Interna och externa relationer. Den akademiska affärsenheten har effektiva arbetsförhållanden med andra funktionella enheter inom institutionen, meningsfulla kopplingar till affärsutövare och organisationer, effektiva relationer med externa organisationer och ansvarar för allmänheten.
  • Princip 8: International Business Education. Den akademiska affärsenheten säkerställer att studenterna har kunskaper, färdigheter och förmågor att förstå och hantera effektivt med kritiska problem i en dynamisk global affärsmiljö
  • Princip 9: Pedagogisk innovation. Den akademiska affärsenheten upprätthåller en miljö som uppmuntrar och erkänner innovation och kreativitet i utbildningen av företagsstuderande.
Professionell uppförande (Standard för studenter)

Fakultet och personal i Handelshögskolan förväntar sig de högsta standarderna för ärligt, etiskt professionellt beteende från var och en av våra studenter. Primärkomponenter av professionellt beteende förväntas omfatta:

  • Respekt för andra
  • Full engagemang
  • Ansvar och integritet, och
  • Engagemang för kvalitet

Uppdrag

Uppdrag

MS-OL-programmet förstärker individernas kompetens och förståelse för företag och organisationer, vilket gör det möjligt för dem som söker en mellan- eller högre nivå eller nya affärsmöjligheter för att stärka sin prestation som chefer och ledare.

Lärandemål

På programmets slutföranden ska studenten kunna:

  • Formulera deras ledarskapsinriktning
  • Utveckla och tillämpa affärsstrategi som ledare.
  • Svara på systemproblem som chef.
  • Lös praktiska problem.
  • Delta i organisatorisk bedömning och förbättring.
  • Gör en professionell presentation.
  • Förbered ett professionellt affärsdokument.
  • Funktion effektivt i grupparbete som gruppmedlem och ledare.
  • Öka deras känsla av kompetens och självförtroende som en affärspersonal.

Program Effektivitetsdata

Capstone Project

Alla masterstudenter har varit inblandade i ett capstone-team med konsulttjänster. I denna erfarenhet identifierade teamet av doktorander och engagerade sig i en organisation. De avslutade en bedömning av organisationens situation. Teamet identifierade då en utmaning för organisationen, som organisationens ledande befattningshavare (till exempel verkställande direktör, styrelseordförande) ansåg var något som skulle hanteras. Studenterna genomförde forskning, bedömning och benchmarking. Konsultgruppen presenterade både en muntlig och skriftlig konsultrapport till sin kundorganisation, inklusive rekommendationer för att hantera den identifierade utmaningen.

Bland de organisationer som MS-studenter har hört under de senaste åren är:

  • Amerikanska Röda Korset, Sydöstra Wisconsin
  • Boys
  • Dag-för-dag Värme Skydd, Oshkosh, WI
  • Evergreen Nursing Home, Oshkosh, WI
  • Fox Valley Warming Shelter, Appleton, WI
  • Gratis SPIRIT Riders, Fond du Lac, WI
  • Generationer: Ett intergenerationscentrum, Plymouth, WI
  • Solutions Center, Fond du Lac, WI
  • STEG Industries, Neenah, WI
  • Volunteer Center of Fond du Lac, WI
Programpåverkan

I utgångssamtal har studenter som har examen från MS-programmet rapporterat om följande förändringar eller fördelar:

  • Jag fick mycket av programmet. Nu har jag en högre grad av förtroende, jag ser fler sätt att göra saker, och jag tror mer kritiskt.
  • Min förståelse för ledarskap utvidgades i programmet.
  • Jag lärde mig värdet av processen och vikten av att samla in data och planering.
  • Jag lärde mig om människor - hur man får det bästa av människor.
  • Som företagsägare tillämpar jag de verktyg vi lärde oss åt min verksamhet.
  • Du inser att du kan göra mer. Jag vill inte sluta lära mig.
  • Jag har nu förtroendet att prata och blir en del av ledarskapet.
  • Det slutliga projektet var utmanande. Vi var tvungna att träffa tidsfrister som är kritiska för projektet. När vi arbetade tillsammans bildade vi som ett lag och kom tillsammans. Det var ett komplext projekt som vi tillbringade mycket tid på. Vi utnyttjade de styrkor vi lärde oss om våra lagmedlemmar. Slutprojektet tog allt ihop.

Programaccreditering

International Assembly for Collegiate Business Education (IACBE)

Marian University har fått specialiserad ackreditering för sina affärsprogram genom International Assembly for Collegiate Business Education (IACBE), som ligger i Olathe, Kansas. Affärsprogrammen i följande grader ackrediteras av IACBE:

  • Kandidatexamen i företagsekonomi (BSBA) med magisterexamen i redovisning, företagsekonomi, finans, hälso-och sjukvård Administration, ledning, marknadsföring, sport
  • Bachelor of Science (BS) med en majoritet i informationsteknologi.
  • Kandidatexamen i företagsekonomi (BBA) med majors i Allmänhantering, Hälsovårdsstyrning, Human Resource Management, Marknadsföring, Operations och Supply Chain Management.
  • Master of Science (MS) med en koncentration i organisatorisk ledarskap.

Kriterier för inlösen Progression

Det organisatoriska ledarskapsprogrammet kommer att ge dig den typ av kraftfull förberedelse och bekvämlighet som är svår att matcha. Designad för att möta de akademiska och yrkesmässiga behoven hos arbetande vuxna som vill fördjupa sina karriär erbjuder vi vårt program både på marken och i ett 100% online-format. Vårt underjordiska program är tillgängligt på praktiska lärocentra i Appleton, Fond du Lac, Plymouth och West Allis. Du tar kurser en i taget, en natt i veckan, och du behöver inte offra din nuvarande position eller ge upp andra viktiga ansvarsområden.

För att få Master of Science i organisatorisk ledarskap, måste kandidaten uppfylla följande kriterier:

  • Avslutande av kurs med minst GPA på 3,00 på 4,00 skala och vara i gott skick
  • Måste ansöka om kandidatur efter avslutad de tre första kurser i programmet
  • Inlämning och godkännande av slutprojektet
  • Betygsskala under "C" räknas inte till mötesgradskrav

Alumni Spotlight

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Founded as Marian College in 1936 by the Congregation of Sisters of St. Agnes, Marian University is a co-educational, Catholic University that inspires personal and professional success through an eng ... Läs mer

Founded as Marian College in 1936 by the Congregation of Sisters of St. Agnes, Marian University is a co-educational, Catholic University that inspires personal and professional success through an engaging, values-based education. With the average class size of 15 students and a student-to-faculty ratio of 12:1, students at Marian University partake in multiple cooperative, hands-on learning experiences that allow for integrated classroom theory and practical work experience. Marian University students graduate well-prepared to begin exciting careers in their fields or for admission to rigorous graduate and professional programs across the nation. Läs mindre