Master of Science in Learning Analytics (MSLA)
University of Texas Arlington
Nyckelinformation
Campus läge
Arlington, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 11 044 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för läsåret 2021-2022
Introduktion
Översikt
Master of Science in learning analytics (MSLA) är avsett för personer som vill driva en karriär inom områden som påverkas av digitalisering av lärande, sensemaking och kunskapsprocesser i komplexa socio-tekniska miljöer. Detta program är idealiskt för alla som är intresserade av att lära sig använda data för att få insikt i hur människor och system producerar kunskap.
Om programmet
MSLA kommer att förbereda studenter som kommer från olika bakgrunder för att möta den växande efterfrågan på lärande analytiker inom en mängd olika branscher, inklusive utbildning, ideella, statliga och företagsinställningar. Kandidater kommer att få kritiska färdigheter för att arbeta i en allt mer komplex global kunskapsekonomi och vara väl positionerade för att bli ledare i sina organisationer och förbereda dem för framtida lärande.
Det tvååriga programmet på nätet består av sex grundläggande kurser, fyra valfria ämnen som består av en mängd olika ämnen och ett samarbetsprojekt (36 kredit timmar).
Examensplan
Trettiosex (36) kredit timmar krävs för Master of Science in Learning Analytics. Obligatoriska kurser är följande:
- Grundkurser (18 timmar): LAPS 5310, 5320, 5330, 5340, 5350, 5360
- Fyra valfria (12 timmar) från: LAPS 5370, 5375, 5376, 5377, 5378, 5380, 5388, 5390, 5391, 5392, 5393, 5394, 5395
- Capstone (6 timmar): LAPS 5610
Om en blivande student inte har tillräcklig statistisk erfarenhet av tidigare kurser, kan de bli tvungna att ta LAPS 5370 - Introduktion till statistisk analys som en utjämningskurs i slutet av sina grundläggande kurser. Denna kurs räknas som en av fyra obligatoriska valfria ämnen.
Efter att ha fullgjort 30 timmars kurser (18 timmars kärna, 12 timmar valfria) och fått godkännande från programkoordinatorn kan studenterna anmäla sig till LAPS 5610 Capstone -kursen. Studenterna kommer att arbeta i olika grupper om 5 till 6 studenter tillsammans med en fakultetsmentor, och de små grupperna kommer att utformas för att kombinera studenter med olika färdigheter och betona gemenskap och samarbete. Studenterna kommer att tillämpa programkunskaper och färdigheter som lärt sig i tidigare kurser för att slutföra ett småskaligt, integrerat projekt som involverar analys av en verklig, pedagogisk datauppsättning. Studenter får möjlighet att ansöka om konkurrenskraftiga praktikplatser som ger små stipendier. När studenten har registrerat sig för denna kurs måste de kontinuerligt anmäla sig till den tills de har slutfört sin slutsten, men inte mer än 4 gånger.
** Obs: För närvarande kan studenter i Learning Analytics -programmet inte tjäna en magisterexamen för att slutföra en doktorsexamen.
Här är ett exempel på studieprogram:
År 1 (höst)
- LAPS 5310 Grundläggande om inlärningsanalys
- LAPS 5360 Introduktion till dataanalys och R
År 1 (vår)
- LAPS 5320 Experimentell design och metodik
- LAPS 5330 Psychology of Learning and Learning Sciences
År 1 (sommar)
- LAPS 5340 Big Data -metoder
- LAPS 5350 Sekretess och etik i Learning Analytics
År 2 (höst)
- Två (2) valfria
År 2 (vår)
- Två (2) valfria
År 2 (sommar)
- LAPS 5610 Capstone
Nuvarande valfria ämnen inkluderar:
- LAPS 5370 Introduktion till statistisk analys (utjämningskurs)
- LAPS 5375 Sannolikhet och statistisk slutsats
- LAPS 5376 Tillämpad regressionsanalys
- LAPS 5377 Linjära modeller och experimentell design
- LAPS 5378 Flerdimensionell skalning och gruppering
- LAPS 5380 Kausal slutsats för utvärdering av program
- LAPS 5388 Avancerade metoder för utbildningsdatahantering och inlärningsanalys
- LAPS 5390 Learning Design Analytics
- LAPS 5391 Oberoende studie
- LAPS 5392 Cognition, Computers and Metacognition
- LAPS 5393 Natural Language Processing for Educational Research
- LAPS 5394 Social Network Analysis
- LAPS 5395 Mänsklig och artificiell kognition
Karriärmöjligheter
- Datavetenskapare
- Utbildningsadministratör
- Lärande designer
- Forskning/dataanalytiker
- Utvärdering
Varför välja oss?
- Online-program med kohortbaserade antagningar för att stödja yrkesverksamma runt om i världen.
- Kurser som undervisas av ledande lärandexperter.
- Samarbete med lärare, studenter och externa partners för att hantera verkliga, komplexa, socio-tekniska utmaningar.
- Kompetensutveckling för nuvarande och innovativa metoder och verktyg.
Förkunskapskrav
Fakulteten och personalen kommer att utvärdera alla sökande för antagning till programmet och prioritet kommer att ges till sökande som uppfyller följande kriterier:
1. Övergripande GPA på 3,2
2. En sökande vars modersmål inte är engelska måste visa en tillräcklig skicklighet med det engelska språket för att säkerställa framgång i forskarutbildning. Detta krav kommer att avstå från icke-infödda engelsktalande som har en kandidatexamen från en ackrediterad amerikansk institution. Sökande förväntas lämna in en poäng på minst 550 på den pappersbaserade TOEFL, en poäng på minst 213 på den datorbaserade TOEFL, en minsta poäng på 40 på TSE, en minsta poäng på 6,5 på IELTS, eller en lägsta TOEFL IBT -poäng på 79. Vidare, när TOEFL IBT tas, föredras sektionspoäng på minst 22 på skrivavsnittet, 21 på det talande avsnittet, 20 på läsesektionen och 16 på lyssningsavsnittet. Men antagningen till alla forskarutbildningar är begränsad och konkurrenskraftig. Att uppfylla minimikraven för antagning garanterar inte acceptans och program kan ge studenter med högre poäng företräde. Endast poäng som skickas direkt av ETS eller IELTS till UT Arlington är acceptabla.
För närvarande krävs inte GRE för antagning till detta program.
Studenter som inte uppfyller dessa kriterier kan fortfarande övervägas om de uppfyller alla de allmänna antagningskraven för forskarskolan. Antagningen är konkurrenskraftig och att uppfylla antagningskraven garanterar inte acceptans i programmet.
Blivande internationella studenter som är bosatta utanför USA och inte har några planer på att etablera F-1 eller J-1 studentstatus är berättigade till antagning till programmet. Blivande studenter som har:
- F-1 eller J-1 visumstatus och vistelse i USA är inte berättigade till programinträde.
- F-2 visumstatus är berättigad till antagning till programmet men kan inte ta mer än tre (3) kredittimmar per termin.
- Med tanke på kohortmodellen för programmet (sex (6) timmar per termin med ett specifikt schema för kursutbud) betyder det att det skulle vara svårt att gå vidare och slutföra snabbt.
- J-2 visumstatus är berättigad till antagning till programmet.
- B-1 eller B-2 visumstatus är inte berättigad till antagning till detta program.
Blivande studenter kan ansöka när som helst, men deadline för hösten 2021 -terminen är 30 juli 2021. Även om det kan vara möjligt kan vi inte garantera antagning efter det datumet. Observera att denna tidsfrist skiljer sig från den allmänna universitetsansökningsfristen. Det är studentens ansvar att följa avdelningsfristerna för att säkerställa att behandlingen av ansökan sker i tid.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.