Master of Science in Management (specialisering i marknadsföring)

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Master of Science in Management (specialisering i marknadsföring) på UPF Barcelona School of Management är ett ettårigt heltidsprogram helt undervisat på engelska riktat till studenter med starka kvantitativa och analytiska färdigheter. Programmet fokuserar på de tekniska och kreativa färdigheter som behövs för att förstå hur man tillgodoser kundernas behov ur ett strategiskt, ledande och empiriskt perspektiv.

Praktiskt orienterad och internationellt inriktad kommer Master of Science in Management (specialisering i marknadsföring) att ge dig en fullständig förståelse för de viktiga processerna som är inblandade i att skapa, kommunicera och leverera värde till kunder samtidigt som du stärker din förmåga att möta och lösa komplexa utmaningar i en alltmer globaliserad marknadsmiljö.

Master of Science in Management (specialisering i marknadsföring) drar nytta av den enastående, handplockade fakulteten för UPF: s världsrankade Department of Economics and Business, känd för sitt vetenskapliga tillvägagångssätt, sitt ständiga bidrag till att skapa kunskap och dess förmåga att stimulera och förmedla kunskap .

Varför detta program?

  • Det hjälper dig att utveckla din kunskap om marknadsföring i en av Europas mest designorienterade och innovativa städer: Barcelona.
  • Du kommer att behärska och sätta i bruk de senaste banbrytande verktygen och teknikerna som används i marknadsföring, forskning, analys och strategi.
  • Du kommer att lära dig att integrera konsumentanalys med branschanalys vid beslut om olika delar av varumärkesstrategin och marknadsföringsblandningen.
  • Det kommer att ansluta dig till den bäst utbildade lärare som kommer att vägleda dig genom lärandeprocessen för att utveckla en marknadsplan.
  • Du kommer att vara utrustad med de verktyg och färdigheter som behövs för en framgångsrik karriär inom Brand Consulting, Communication Management, Digital Marketing och Marketing Research.

mål

  • För att förstå de senaste marknadsutvecklingstrenderna och teknikerna från ett analytiskt tillvägagångssätt.
  • Att utveckla kompetens som företags kreativitet, team samarbete och företagsengagemang inom marknadsföringshantering.
  • Att förutse och identifiera dagens konsumentbehov och kommunicera dem på ett innovativt sätt.

Vem är det till?

Master of Science in Management (specialisering i marknadsföring) riktar sig till nyutexaminerade och junior yrkesverksamma med följande akademiska bakgrund:

  • Ekonomi
  • Företagsekonomi
  • Teknik
  • Matematik
  • Fysik

Sökande med annan akademisk bakgrund kommer att uppmanas att ge bevis på tillräcklig kvantitativ och analytisk utbildning genom att presentera en GMAT-poäng på 600 eller högre.

Ta reda på vad du ska lära dig.

Profil

Arbetserfarenhet

Engelska kravet

Ekonomi, företagsekonomi, teknik, matematik och fysik. Sökande med annan akademisk bakgrund kommer att bli ombedda att ge ett 650 eller högre GMAT-poäng

Vi söker kandidater med högst 3 års arbetslivserfarenhet.

TOEFL IBT:

CAE: C1

IELTS:

Engelska modersmål och de som har studerat sin kandidatexamen helt på engelska behöver inte presentera det nämnda certifikatet.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Thanks to the experience acquired throughout the years in the service of teaching and research, the UPF is launching a new way of understanding training within the business management and public admin ... Läs mer

Thanks to the experience acquired throughout the years in the service of teaching and research, the UPF is launching a new way of understanding training within the business management and public administration sector: the Barcelona School of Management. Läs mindre
Barcelona , Barcelona + 1 Mer Mindre