Master of Science in Marketing Analytics
Pacific Lutheran University
Nyckelinformation
Campus läge
Tacoma, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning
Varaktighet
9 - 21 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 1 104 / per credit *
Ansökningstiden
01 Jul 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* $39 744 för hela programmet
Introduktion
Master of Science in Marketing Analytics (MSMA) vid Pacific Lutheran University är utformad för att utrusta yrkesverksamma från olika bakgrunder med de verktyg de behöver för att utveckla en karriär inom marknadsföringsanalys. Detta kan slutföras på bara nio månader eller över 21 månader.
MSMA är ett STEM-designat program som blandar kvantitativ rigor och kvalitativ rikedom. Detta utbildningsprogram betonar tillämpningen av utforskande och mätbar forskning genom kundprojekt, vilket effektivt förbereder studenterna för en sömlös övergång till fullgörande karriärer.
Programmet erbjuder två alternativ: ett helt online-spår och ett hybridspår, varav det senare inkluderar några lektioner på campus.
- Onlinespåret erbjuder synkrona och levande onlineföreläsningar med aktiv klassinteraktion under icke-arbetstid. Ytterligare asynkrona klassmaterial och aktiviteter kommer att arrangeras. Studenter har flexibiliteten att delta i klasser från bekvämligheten av sina hem eller vilken plats som helst, samtidigt som de drar nytta av personlig, individualiserad interaktion och stöd från lärare och personal.
- Studenter på hybridspåret följer samma läroplan och anmäler sig till många av samma onlinekurser som elever på onlinespåret. Dessutom kommer studenterna att delta i minst en kurs per termin som kommer att hållas på PLU-campus i en traditionell klassrumsmiljö.
Internationella studenter på hybridspåret är berättigade till F-1 eller J-1 visumstöd om de slutför programmet på 9 månader. Om de väljer det 21-månaders programmet är de berättigade till F-1 eller J-1 visumstöd först under det andra året.
Antagningar
Programresultat
Du kan bygga en karriär som analytiker
Enligt Bureau of Labor Statistics (BLS) förväntas efterfrågan på marknadsanalysanalytiker växa med 20 % till 2028, en tillväxttakt som är mycket högre än genomsnittet för alla yrken. Efterfrågan på matematiker och statistiker som kan tolka data förväntas växa med 30 % under samma period.
Vad betyder detta för dem som vill bygga en framgångsrik karriär eller som vill byta fält för att maximera sina möjligheter? Det har aldrig funnits en bättre tid att överväga en karriär inom analys, särskilt marknadsföringsanalys.
Medan vissa dataanalytiker i mycket tekniska roller har en STEM-bakgrund (Science, Technology, Engineering, Mathematics), är en karriär inom marknadsföringsanalys inte reserverad för världens statistik och matematik. Faktum är att din erfarenhet eller utbildningsbakgrund inom ett icke-STEM-område kan ha gett dig värdefulla färdigheter inom:
Lägg till lite intensiv utbildning i grunderna för marknadsundersökningar och dataanalys genom en nio månader lång Master of Science in Marketing Analytics, och du kommer att vara beredd att starta en ny karriär i denna tidsålder av data.
Förstå området för marknadsundersökningar och marknadsföringsanalyser
Analytics är ett brett område, och karriärer inom analysområdet kan sträcka sig från mycket tekniska roller till strategiska och kommunikationsfokuserade roller. I den här resursen undersöker vi vikten av marknadsföringsanalys specifikt, ett nyckelverktyg för varje organisation.
Definiera marknadsundersökningar och marknadsanalyser Marknadsundersökningar och marknadsanalyser fokuserar på att samla in information om dina konsumenter, dina konkurrenter och branschtrender för att förbättra kvaliteten på en produkt eller tjänst, ge mer riktad kommunikation och driva framtida tillväxt.
Marknadsundersökningar fokuserar på att samla in information från både primära och sekundära källor. Primär källforskning är vanligtvis proprietär – antingen samlar du in den själv eller betalar någon annan för att samla in den åt dig – och är fokuserad på dina specifika informationsbehov.
Sekundära källor är allmänt tillgängliga informationsuppsättningar som rapporter, studier och folkräkningsdata. All denna information kan beskrivas som marknadsundersökningar.
Marknadsanalys innehåller information som marknadsundersökningar, men det innebär också en noggrann och kontinuerlig analys av den data som din specifika organisation och dina konsumenter genererar. Detta inkluderar saker som att spåra och mäta framgången för specifika marknadsförings- eller PR-kampanjer, testa nya meddelanden baserat på förutbestämda mätvärden, utveckla användar- och konsumentinsikter och införliva marknadsföringsinsikter i företagsomfattande strategiska beslut.
Galleri
Idealiska studenter
Förstå området för marknadsundersökningar och marknadsföringsanalyser
Analytics är ett brett område, och karriärer inom analysområdet kan sträcka sig från mycket tekniska roller till strategiska och kommunikationsfokuserade roller. I den här resursen undersöker vi vikten av marknadsföringsanalys specifikt, ett nyckelverktyg för varje organisation.
Definiera marknadsundersökningar och marknadsanalyser Marknadsundersökningar och marknadsanalyser fokuserar på att samla in information om dina konsumenter, dina konkurrenter och branschtrender för att förbättra kvaliteten på en produkt eller tjänst, ge mer riktad kommunikation och driva framtida tillväxt.
Marknadsundersökningar fokuserar på att samla in information från både primära och sekundära källor. Primär källforskning är vanligtvis proprietär – antingen samlar du in den själv eller betalar någon annan för att samla in den åt dig – och är fokuserad på dina specifika informationsbehov.
Sekundära källor är allmänt tillgängliga informationsuppsättningar som rapporter, studier och folkräkningsdata. All denna information kan beskrivas som marknadsundersökningar.
Marknadsanalys innehåller information som marknadsundersökningar, men det innebär också en noggrann och kontinuerlig analys av den data som din specifika organisation och dina konsumenter genererar. Detta inkluderar saker som att spåra och mäta framgången för specifika marknadsförings- eller PR-kampanjer, testa nya meddelanden baserat på förutbestämda mätvärden, utveckla användar- och konsumentinsikter och införliva marknadsföringsinsikter i företagsomfattande strategiska beslut.
Karriärmöjligheter
Marknadsanalys är ett potent område eftersom det kopplar samman data med beslutsfattande och kommunikationsprocesser som driver affärstillväxt. Marknadsanalytiker är avgörande i stora strategiska diskussioner.
Enligt Bureau of Labor Statistics (BLS) förväntas efterfrågan på marknadsundersökningsanalytiker växa med 20 % till 2028, en betydligt högre tillväxttakt jämfört med genomsnittet för alla yrken.
Potentiella Pathways och jobbtitlar för marknadsanalys:
- Affärsrådgivning
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Marknadsansvarig
- Kreativ chef
- Brand Manager
- Specialist på digital marknadsföring
- Marknadstekniker
- Marknadsvetare
- Innehållsstrateg
- Consumer Insights
- Specialist
- Marknadsförings specialist
- Big Data analytiker
- Teknisk rekryterare
- Databashanterare
- Account Executive
Dessa roller är tillgängliga för individer med färdigheter och erfarenhet av marknadsföringsanalys, och erbjuder ett brett utbud av karriärmöjligheter.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.