Master of Science in Marketing Research (MSMR)
University of Texas Arlington
Nyckelinformation
Campus läge
Arlington, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 11 044 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för läsåret 2021-2022
Introduktion
Översikt
Målet för Master of Science in Marketing Research (MSMR) är att förbereda studenterna för framgångsrika karriärer inom marknadsföringsforskning, marknadsplanering, produkt- och varumärkeshantering och relaterade områden.
Om programmet
- 36-timmars MSMR-programmet, som erbjuds veckodagar i Arlington, blandar grundläggande teorier, samtida tillämpningar och verkliga frågor för att ge eleverna de färdigheter som krävs för att driva framgångsrik strategi.
- Eleverna lär sig att förena logik med kreativitet, kvantitativa data med kvalitativa insikter och intelligens med intuition för att lösa marknadsföringsproblem och skapa affärsmöjligheter.
Curriculum
MSMR -programmet består av 36 termins timmar av avancerade kurser. Programmet är öppet för alla sökande med minst en kandidatexamen, men är särskilt väl lämpad för dem med en grundutbildning inom något av följande områden:
- Beteendevetenskap (antropologi / psykologi / sociologi)
- Verksamhet (Bokföring / Ekonomi / Finans / Förvaltning)
- Datavetenskap / datavetenskap / informationssystem
- Marknadsföring / marknadsföringsforskning
- Matematik / statistik
Alla MSMR -studenter kommer att genomföra en veckas Boot Camp, utformad för att ge grundläggande kunskap om följande affärsområden:
- Bokföring
- Ekonomisk analys
- marknadsföring
- Förvaltning
MSMR -läroplanen består av följande kurser.
Avancerade kurser (nio kurser krävs) - 27
- BSTAT 5325 - AVANCERADE METODER FÖR ANALYTIK
- MARK 5327 - FORSKNING FÖR MARKNADSBESLUT
- MARK 5338 - KUNDERFARENHET OCH KVALITATIV FORSKNING
- MARK 5340 - MARKNADSFÖRINGSTRATEGI
- MARK 5341 - AVANCERADE ÄMNEN FÖR MARKNADSFÖRSÖKNING I
- MARK 5343 - AVANCERAD FORSKNINGSANALYS I
- MARK 5344 - AVANCERAD FORSKNINGSANALYS II
- MARKNAD 5396 - MARKNADSFÖRFORSKNINGSPRAKT I
- MARK 5397 - MARKNADSFORSKNINGSFORSKNINGSPraktik II
Valbara kurser (tre kurser krävs) - 9
Totalt - 36
Karriärmöjligheter
- Marknadsforskningsanalytiker
- Marknadschef
- Projektledare
- Senior forskningsanalytiker
- Affärsmarknadsanalytiker
Varför välja oss?
- Nr 17 marknadsföringsforskningsprogram i USA (QS, 2020)
- Programmet praktikmöjligheter
- AACSB ackrediterat (topp 5% av affärsprogrammen globalt)
- College of Business alumni -nätverk på över 55 000 och räknas
Förkunskapskrav
Antagning till Master of Science in Marketing Research (MSMR) -programmet är baserat på slutförande av de allmänna antagningskraven för forskarskolan enligt specifikationerna för kandidatutbildningskrav och procedurer i kandidatkatalogen.
Antagning till alla forskarutbildningar är begränsad och konkurrenskraftig. Beslut för MSMR -programmet bygger på att flera faktorer beaktas:
1. Graduate Index Poäng
- MSMR -programmet använder ett indexpoäng för att uppskatta kandidaternas sannolikhet för framgång i affärsutbildningsprogram.
- Indexpoängen beräknas som GMAT + (GPA * 200).
- En indexpoäng på 1 200 eller högre är typisk för en framgångsrik kandidat.
2. Akademisk prestation: Grade Point Average (GPA)
- En grundutbildning på 3,25 (på en 4-punkts skala, beräknad av Graduate Admissions) är typiskt för en framgångsrik kandidat. GPA -beräkning baseras på de senaste 60 timmarna av den sökandes grundutbildning.
- En examen GPA på 3,00 baserad på minst 24 timmar kommer också att övervägas.
3. Graduate Performance Indicator: GMAT/GRE Component & Composite Scores
- Följande testresultat är starka förutsägare för examens framgång:
- GMAT/GRE Kvantitativa och verbala poäng över 50: e percentilen
- GMAT -sammansatt poäng på 580 eller högre
- Även om det inte finns någon allmänt accepterad metod för konvertering av GRE till GMAT -sammansatta poäng, har algoritmen som tillhandahålls av Educational Testing Service (ETS) visat sig vara ett användbart verktyg för att uppskatta en jämförbar GMAT -sammansatt poäng.
4. Kommunikationsförmåga
- MSMR -programmet har fastställt kommunikationsstandarder som är utformade för att säkerställa att alla studenter är kvalificerade att utföra sina forskarassistenter/forskarassistenter.
- Alla kandidater måste genomföra en personlig intervju (personligen eller online) med MSMR: s programdirektör.
- Sökande vars modersmål inte är engelska måste visa en tillräcklig skicklighet med det engelska språket för att skapa förtroende för framgång i forskarutbildning. MSMR -programmet accepterar flera bedömningsformer, förutsatt att poäng uppfyller eller överstiger följande kriterier:
- IELTS: Bandpoäng på 6,5 på alla färdigheter
- TOEFL iBT: Totalt sammansatt 81, med föredragna sektionspoäng av lyssnande (16), läsning (20), tal (23) och skrivning (22).
5. Personligt uttalande/prestationer
- Syfteförklaring: Ett genomtänkt, välskrivet uttalande som tydligt uttrycker utbildningsmål, kommunicerar en passion för marknadsundersökningar och ger en glimt av sökandens personlighet.
- Rekommendationsbrev: Skrivelser från tre personer som känner till den sökandes akademiska bakgrund och/eller arbetslivserfarenhet som kan tala om den sökandes potential för framgång i forskarskolan.
6. Akademisk och yrkeserfarenhet
- Akademisk institution: Allmän kvalitet och specifik programackreditering av examensbeviljande institution.
- Yrkeserfarenhet: Arbetserfarenhet, professionell certifiering eller licensiering.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.