Master of Sports Management
American University in the Emirates
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 30 000 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kursen förklarar i detalj sportens styrande och beslutsfattande organ, inklusive fritidsidrott, amatöridrottning, olympisk och professionell sport. Kursen belyser sportstyrning och beslutsfattande processer i GCC -länder.
Denna kurs undersöker tillämpningen av grundläggande principer för företagsmarknadsföring på olika sektorer inom sportbranschen. Kursen utforskar grunderna för sportmarknadssegment (åskådare och deltagare) och bygger vidare på detta för att identifiera principer för att skapa och upprätthålla djupa relationer med sportkonsumenten. Det undersöker också marknadsföringsverksamhet för sport inklusive databasmarknadsföring, kundrelationer och märkes- och linjeförlängningar inom sport. Den presenterar grunderna för sponsring, inklusive sponsor-idrottsfastighetspartnerskap, aktivering av sponsring och bedömning av sponsringseffektivitet.
American University in the Emirates är ackrediterat av UAE: s utbildningsministerium
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Kurser 33 högskolepoäng
Överbryggningskurs | Kurser (5) | Kredittimmar (-) |
Kärnkurser | Kurser (7) | Kredittimmar (21) |
Valbara kurser | Kurser (2) | Kredittimmar (6) |
Avhandling | Kurser (6) | Kredittimmar (1) |
Överbryggningskurs
- Organisationsbeteende - (2)
- Produktions- och driftsledning - (2)
- Marknadsföringskoncept - (3)
- Redovisning för chefer - (2)
- Statistik och kvantitativ analys - (2)
Core Course
- Sportstyrning och politik - (3)
- Sportmarknadsföring - (3)
- Hantera sport - (3)
- Sports Finance - (3)
- Hantering av idrottsanläggningar och evenemang - (3)
- Idrottslagar och etik - (3)
- Sportturism - (3)
Valbar kurs
Välj 2 kurser
- Sportutveckling och politik - (3)
- Sportkonsumentbeteende - (3)
- Sport globalisering - (3)
- Specialämnen inom sportledning - (3)
- Praktik - (3)
- Sportmedia och kommunikation - (3)
- Forskningsmetoder inom Sport Management - (3)
Examensspår
- Examensarbete - [6 kredittimmar]
Studenter i MSM-programmet måste skriva en avhandling som låter studenterna visa sin förmåga att arbeta på egen hand och presentera ett övertygande försvar av ett centralt påstående.
Detta arbete utförs under överinseende av en fakultetsmedlem som utsetts som rådgivare och gör det möjligt för studenterna att utveckla ett forskningsuppsats om ett valt ämne och förbereda en rapport om den genomförda studien och dess resultat. Tonvikt kommer att läggas på metoder för datainsamling och analys, slutsatser på grundval av resultaten av studien och korrekt presentation av studien i önskat format.
Närvaro
Vardagskurser | Helgkurser |
Kurs A | Söndag – Tisdag | 17:00 – 20:00 Kurs B | Måndag – Onsdag | 17:00 – 20:00 Om en kurs är registrerad, väljes en timing | Kurs A | Fredag – Lördag | 9.00–12.00 Kurs B | Fredag – Lördag | 14.00 – 17.00 Om en kurs är registrerad, väljes en timing |
Programresultat
- Integrera teoretisk kunskap med praktiska färdigheter över funktionella kompetensområden inom sport management.
- Demonstrera kritiskt tänkande genom att utvärdera de ekonomiska, etiska, sociala och juridiska konsekvenserna av beslut och frågor inom idrottsledningen.
- Visa professionell skriftlig, muntlig och teknisk kommunikationsförmåga.
- Utföra akademisk och professionell forskning; dvs samla in, utvärdera, analysera och tolka data.
- Utvärdera viktiga likheter och skillnader över olika regionala och globala sportledningskontexter och samarbeta med olika individer inom olika sportorganisationer.
Studieavgift för programmet
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.