Master of Teaching (Secondary)
Edith Cowan University
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Joondalup, Australien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* vägledande avgift per termin
Introduktion
Tillhandahåller en nationellt ackrediterad grundutbildning för studenter som redan har en kandidatexamen eller motsvarande examen inom andra områden än utbildning.
Master of Teaching (Secondary) är en dynamisk kurs som ägnas åt att förbereda framtida lärare för gymnasieutbildning.
Utvecklade specifikt för att utveckla professionell kunskap inom såväl teori som väsentlig praxis i riktiga klassrum och förses med alla nödvändiga verktyg för att bli framgångsrika och säkra lärare.
Detta kursprogram omfattar "principer och dimensioner" av excellens och levereras genom ömsesidigt gynnsamma partnerskap mellan universitetet och enskilda skolor.
Efter avslutad examen är de behöriga att undervisa i ett större och mindre studieområde i gymnasieskolor i både privat och offentlig sektor. Kandidater kommer att ha uppfyllt de högsta standarderna inom personlig etik och praktik som yrket kräver.
Kursansökan
Akademiska antagningskrav (Band 6)
Följande kursspecifika antagningskrav är obligatoriska och måste uppfylla alla sökande. Dessa krav är utöver eller ersätter minimikraven som anges i avsnittet Akademiska antagningskrav nedan.
Alla sökande måste visa avancerade färdigheter och kunskaper inom en viss disciplin för att anmäla sig till ett stort specialiseringsområde (t.ex. en major i sin kandidatexamen) och mellanfärdigheter för att anmäla sig till ett mindre specialiseringsområde (t.ex. en mindreårig i sin kandidatexamen) Bachelor Degree), och ge ett CV, Förutom att uppfylla akademiska inträdeskriterier, måste sökande till lärarutbildningar vid Edith Cowan University också uppfylla icke-akademiska kriterier. Sökandes icke-akademiska förmågor kommer att utvärderas utifrån ett online-frågeformulär för icke-akademiska krav för lärarinträde (NARTE).
En eller flera av specialiseringarna i denna kurs har antagningskrav. Se specialiseringen för mer information.
Akademiska antagningskrav (Band 6) kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:
- Kandidatexamen; eller
- Motsvarande förkunskaper inklusive minst fem års relevant yrkeserfarenhet.
Engelska språkkrav (Band 5)
Studenter måste uppnå en IELTS-akademiker med en genomsnittlig nivå på 7,5 eller mer över de fyra komponenterna i lyssnande, tal, läsning och skrivning; ingen poäng under nivå 7.0 i någon av dessa komponenter; och en poäng på 8,0 eller mer i komponenterna för att tala och lyssna.
Notera:
- Om gymnasieutbildning och examensstudier avslutades inom två år innan de ansökte om registrering i Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Storbritannien eller USA, behöver de sökande inte lämna bevis på engelska kompetens.
- Sökande som har avslutat sin gymnasieutbildning i Sydafrika på engelska och har en grundexamen undervisad i engelska från ett sydafrikansk universitet anses ha uppfyllt kraven på engelska för att gå in i Master of Teaching.
kursinnehåll
Semestertillgänglighet
- Semester 1: Studera heltid på Joondalup, Mount Lawley, South West
Kursstruktur
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LIT1200 | Personlig läskunnighet | |
NUM1200 | Personlig räkning |
Studenter måste genomföra ovanstående två enheter LIT1200 (Personal Literacy) och NUM1200 (Personal Numeracy) för att uppfylla kraven i Literacy and Numeracy Test för grundläggande studenter (LANTITE). Alla studenter som anmäler sig till en ackrediterad utbildningskurs för lärare (grundutbildning och examen) från och med 1 januari 2017 måste genomföra tester om deras personliga nivåer av läskunnighet och räkning för att examen ska kunna genomföras. Studenter som anmäler sig till Master of Teaching (Secondary) måste framgångsrikt slutföra båda komponenterna i det personliga läskunnighetstestet och talfärdighetstestet för grundläggande studenter (LANTITE) för att registrera sig över 120 poäng inom sin kurs.
Denna kurs innehåller ett antal specialiseringar. Studenter måste välja två av dessa specialiseringar, en är en större studie och den andra en mindre studie. Studenterna bör välja sina huvudsakliga och mindre studieområden (specialiseringar) baserat på sina tidigare grundutbildningar. På grundnivå motsvarar den undersökning som genomförts för en större studie motsvarande totalt tre fjärdedelar av ett år med framgångsrik heltidsstudie på högre nivå som har tagits under tre år. Studien som genomförts för en mindre studie kommer att motsvara totalt ett halvt år framgångsrik heltidsstudie på högre nivå, vanligtvis omfattande sekventiell disciplinstudie som har tagits under två år.
Katolsk utbildning, hälsovetenskap och undervisning i engelska till högtalare för andra språk (TESOL) är endast tillgängliga som områden för mindre studier. Instrumentalmusikspecialiseringen är endast tillgänglig som ett mindre studieområde och får endast utföras av studenter som slutför musikspecialiseringen som sitt huvudområde.
År 1 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU6230 | Klassrumshantering och instruktion | 10 |
EDU6231 | Lärande och undervisning: från teori till praktik | 10 |
Enhet från specialisering | Huvudområde för specialisering | 10 |
Enhet från specialisering | Mindre specialiseringsområde | 10 |
PPA6150 | Första professionella praktiken | 20 |
År 1 - Semester 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU6332 | Mångfald och inkludering: det differentierade klassrummet | 10 |
EDU6333 | Bedömning och rapportering i undervisningen | 10 |
Enhet från specialisering | Huvudområde för specialisering | 10 |
Enhet från specialisering | Mindre specialiseringsområde | 10 |
PPA6250 | Andra yrkesutövningen | 20 |
År 2 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDF6101 | Strategier för undervisning av elever i aboriginal och Torres Strait Islander | 15 |
CUR6210 | Läroplanberikning för specialiserad major sekundär | 15 |
EDU6120 | Literacy and Numeracy in Teaching and Learning | 15 |
EDU6784 | Instruktion med hög påverkan för studenter med inlärningssvårigheter | 15 |
År 2 - Semester 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
Alla studenter måste slutföra följande två enheter (30 poäng): | ||
PPA6460 | Slutlig yrkesutövning | 15 |
TPA6130 | Bedömning av lärandeprestationer | 15 |
Dessutom måste eleverna välja ett av följande tre alternativ (30 poäng vardera):
Alternativ 1: Professional Learning - Research Mode
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
RES6101 | Forskningsförberedelser: Metoder för forskning | 20 |
EDU6195 | Avancerat seminarium | 10 |
Alternativ 2: Professionellt lärande - praktikläge
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
SPL6157 | Skolbaserat professionellt lärande: praktik | 30 |
Alternativ 3: Professional Learning - Graduate Certificate Mode
I samråd med kursansvarig kan studenter välja två examensbevis för utbildning och / eller examensbevis för gymnasieskolor om totalt 30 poäng.
Specialiseringar du kan studera i denna kurs
- Konstutbildning
- Katolsk utbildning
- Datorutbildning
- Dansutbildning
- Design och teknikutbildning
- Dramautbildning
- Engelska Utbildning
- Hälsa och kroppsutbildning
- Hälsoutbildning
- Utbildning för hemekonomi
- Humaniora och samhällsvetenskaplig utbildning
- Instrumental musikutbildning
- Språk annat än engelska (LOTE)
- Matematikutbildning
- Medieutbildning
- Musikutbildning
- Vetenskaplig utbildning
- Undervisning engelska till talare av andra språk
Kursutbyte
- Tillämpa kognitiva, tekniska och kreativa färdigheter för att undersöka, utvärdera och syntetisera undervisningsteori och praktik i äkta situationer.
- Använd kommunikations- och samarbetskompetenser för att utforma innovativa läroplaner, lärande och bedömningsaktiviteter i gymnasieskolan.
- Reflektera kritiskt över en komplex mängd utbildningskunskap, forskningsprinciper och metoder för att visa behärskning av sekundärundervisning.
- Använd självhanteringsfärdigheter på hög nivå för att initiera, planera och genomföra en utökad praktik.
Professionell erkännande
Ackrediterad av: Lärarregistreringsnämnden i Western Australia (TRBWA)
Karriärmöjligheter
Kandidater kommer att vara berättigade att undervisa i ett större och mindre studieområde i gymnasiet i både den privata och statliga sektorn. Lärare på gymnasiet kan också arbeta i branschen, TAFE, samhällsorganisationer, privat handledning, konsultföretag, personalutbildning, administration och PR.
Möjliga framtida jobbtitlar
Sekundärlärare, konstlärare, datalärare, danslärare, design- och tekniklärare, dramalärare, engelsklärare, hälsa och fysisk lärare, hemlärare, humaniora och samhällsvetenskapslärare.
Antagningar
Läroplan
kursinnehåll
Tillgänglighet för termin
- Termin 1: Studera heltid vid Joondalup, Mount Lawley, South West
Kursens struktur
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LIT1200 | Personlig läskunnighet | |
NUM1200 | Personlig räknefärdighet |
Studenter måste slutföra ovanstående två enheter LIT1200 (Personal Literacy) och NUM1200 (Personal Numeracy) för att uppfylla kraven för läs- och räknefärdighetstestet för inledande lärarutbildningsstudenter (LANTITE). Alla studenter som anmäler sig till en ackrediterad förskolelärarutbildning (grund- och forskarutbildning) från den 1 januari 2017 måste framgångsrikt genomföra tester om sina personliga nivåer av läs- och räknekunskaper för att ta examen. Studenter som anmäler sig till Master of Teaching (Secondary) kommer att behöva slutföra båda komponenterna i det personliga läs- och räknetestet för inledande lärarutbildningsstudenter (LANTITE) för att registrera mer än 120 poäng inom sin kurs.
Denna kurs innehåller en rad specialiseringar. Studenter måste välja två av dessa inriktningar, den ena är en större studie och den andra en mindre studie. Studenter bör välja sina huvud- och mindre studieområden (inriktningar) baserat på sina tidigare grundutbildningar. På grundnivå kommer den studie som genomförs för en större studie att motsvara totalt tre fjärdedelar av ett års framgångsrika högskolestudier på heltid under tre år. Studien som genomförs för en mindre studie kommer att motsvara totalt ett halvårs framgångsrika högskolestudier på heltid, vanligtvis omfattande sekventiell disciplinstudie som tas över två år.
Specialiseringarna katolsk utbildning, hälsostudier och undervisning i engelska för talare av andra språk (TESOL) är endast tillgängliga som mindre studier. Instrumentalmusikinriktningen är endast tillgänglig som ett mindre studieområde och får endast genomföras av studenter som genomgår musikinriktningen som huvudområde.
År 1 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU6230 | Klassrumsledning och undervisning | 10 |
EDU6231 | Lärande och undervisning: Från teori till praktik | 10 |
Enhet från Specialisering | Stort specialiseringsområde | 10 |
Enhet från Specialisering | Mindre specialiseringsområde | 10 |
PPA6150 | Första yrkesutövningen | 20 |
År 1 - termin 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU6332 | Mångfald och inkludering: Det differentierade klassrummet | 10 |
EDU6333 | Bedömning och rapportering i undervisningen | 10 |
Enhet från Specialisering | Stort specialiseringsområde | 10 |
Enhet från Specialisering | Mindre specialiseringsområde | 10 |
PPA6250 | Andra yrkesutövningen | 20 |
År 2 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDF6101 | Strategier för att undervisa aboriginal- och Torres Strait Islander-studenter | 15 |
CUR6210 | Läroplansanrikning för den stora sekundära specialiseringen | 15 |
EDU6120 | Läs- och räknekunnighet i undervisning och lärande | 15 |
EDU6784 | Instruktion med hög effekt för elever med inlärningssvårigheter | 15 |
År 2 - termin 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
Alla studenter måste slutföra följande två enheter (30 poäng): | ||
PPA6460 | Slutlig yrkesutövning | 15 |
TPA6130 | Utvärdering av undervisning | 15 |
Dessutom måste studenterna välja ett av följande tre alternativ (30 poäng vardera):
Alternativ 1: Professionellt lärande - Forskningsläge
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
RES6101 | Forskningsförberedelse: Forskningsmetoder | 20 |
EDU6195 | Avancerat seminarium | 10 |
Alternativ 2: Professionellt lärande - Praktikläge
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
SPL6157 | Skolbaserat professionellt lärande: Praktik | 30 |
Alternativ 3: Professionellt lärande - Graduate Certificate Mode
I samråd med kursansvarig kan studenterna välja två Graduate Certificate of Education och/eller Graduate Certificate of Secondary Education enheter om totalt 30 poäng.
Galleri
Programresultat
Kursens lärandemål
- Tillämpa kognitiva, tekniska och kreativa färdigheter för att undersöka, utvärdera och syntetisera undervisningsteori och praktik i autentiska situationer.
- Tillämpa kommunikations- och samarbetsförmåga för att utforma innovativa läroplaner, lärande och bedömningsaktiviteter i gymnasieutbildning.
- Reflektera kritiskt över en komplex samling av utbildningskunskap, forskningsprinciper och metoder för att visa behärskning av sekundär undervisning.
- Använd självledningsförmåga på hög nivå för att initiera, planera och genomföra en utökad praktik.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Utexaminerade kommer att vara berättigade att undervisa i ett större och mindre studieområde i gymnasieskolor i både den privata och statliga sektorn. Gymnasielärare kan också arbeta inom industrin, TAFE, samhällsorganisationer, privat handledning, konsulttjänster, personalutbildning, administration och PR.
Möjliga framtida befattningar
Gymnasielärare, bildlärare, datalärare, danslärare, design- och tekniklärare, dramalärare, engelskalärare, hälso- och idrottslärare, hemkunskapslärare, humaniora och samhällsvetenskapslärare.