Masterprogrammet i mode marknadsföring och ledning
University of Borås
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år. Ingen studieavgift-EU / EES-medborgare
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Om du vill lära dig mer om marknadsföring och konsumentbeteende i förhållande till mode och textilier, så är detta utbildning för dig. Här får du grundläggande kunskaper i textilvärdekedjan och specialiseras i marknadsföring och kommunikation.
Denna utbildning ger dig verktyg för att hantera marknadsföring och konsumentbeteende i textil- och modeprocesser. Du får grundläggande kunskaper om hur man hanterar textilvärdes kedjor med ett särskilt fokus på hållbarhet.
Textilhögskolan är bara rätt plats att studera mode. Här hittar du välutrustade laboratorier, innovation och forskning inom teknik samt design, som ofta genomförs i samarbete med branschen. Eftersom Boråsregionen är en textilregion, finns det goda möjligheter till samarbeten, praktik och examensarbete i närstående företag. Textilhögskolan är en del av University of Borås och alla program inom textil finns här, www. HB .se / sv / The-Swedish-School-of-Textiles /
Programstruktur
Kurserna under det första året representerar textilvärdet kedjan från idé till design, via produktion och distribution, till marknad och hantering av återflöden.
Under det andra året fortsätter du med textilhantering men denna gång specialiserar du dig i marknadsföring och kommunikation. Här ligger fokus på olika perspektiv på kommunikation och hur man får ett hållbart budskap ut till konsumenterna.
Kurser har en stark grund i nuvarande forskning inom textilhantering med fokus på hållbarhet i textilvärdekedjan samt forskning kring angränsande ämnen som företagsekonomi och industriell ekonomi vid University of Borås .
Karriärmöjligheter
Denna utbildning ger dig förberedelser för avancerade positioner inom branschen såväl som akademin. Efter examen är du utrustad med verktyg för att arbeta i ledande positioner inom marknadsföring, kvalitet, produktion eller logistik, eller du kan bli en entreprenör och starta egen verksamhet eller fortsätta att studera för doktorand.
Ingångskrav
Kandidatexamen (180 hp) inom företagsekonomi, industriell ekonomi, textilteknik, textil eller modedesign, eller motsvarande. Vidare måste eleverna ha kunskaper om engelska som motsvarar engelska 6.
Urvalet är baserat på motivation och online intervju.
Magisterexamen
- Master of Science (120 hp) med en majoritet i Management Specialization Fashion Management och marknadsföring