msc International Business: strategisk marknadsföring (heltid och deltid)

Allmänt

Programbeskrivning

Civilingenjör International Business: Strategic Marketing (heltid och deltid)

&nbsp

Konsumenterna har en allt större mängd val. Detta innebär att marknadsföring måste vara mer strategisk i syfte att fånga och behålla konsumenternas uppmärksamhet och lojalitet. Det strategiska Marketing spåret undersöker en rad av marknadsföring komponenter, såsom brand management, produktutveckling och internationell marknadsföring. Dessa är alla studeras utifrån hur de skapar värde för kunder och hjälpa till att bygga relationer med dem. Dessa är viktiga att företagen skall kunna förbli konkurrenskraftiga.

&nbsp

Vad kommer du lära dig?

&nbsp

Detta spår kombinerar både teoretisk och praktisk inlärning. Detta kommer att ge dig en fast grund i grunderna i marknadsföring, innan vi går vidare för att tillämpa vad du lärt dig i ett strategiskt sätt.Du kommer att undersöka viktiga aspekter av internationell marknadsföring som varumärke och hantering samt psykologi och känslomässiga sidor marknadsföring. Med andra ord kommer du lära dig att bygga relationer med dina kunder, så att du kan engagera dem känslomässigt i ditt varumärke eller produkt.

&nbsp

I slutet av banan, kommer du att kunna:

• se marknadsföringsproblem i ett sammanhang och föreslå alternativa lösningar på dem
• bygga och upprätthålla starka kundrelationer
• bedriva grundlig marknadsundersökning som får dig de svar du behöver
• hantera internationella team och marknadsföringsstrategier

&nbsp

&nbsp

Karriärutsikter

&nbsp

Som en strategisk marknadsföring examen du kommer att efterfrågas av företag som är verksamma inom en rad sektorer.Din fördjupade kunskaper om marknadsföring teorier och tekniker i kombination med din verksamhet och ledarskap att göra dig mycket anställningsbara. Dessutom kommer din förmåga att arbeta i ett team och att kommunicera mellan olika nivåer i en organisation gör dig en ideal partner i strategiska marknadsföring diskussioner. Typiska startpositioner inkluderar produkt eller ett varumärke, marknadschef analytiker och kundansvarig. Du kan också hitta en position som forskare eller konsult.

&nbsp

Akademiker har hittat positioner i:

  • konsultföretag
  • B2C och B2B företag
  • stora multinationella
  • forskningsinstitut eller avdelningar
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

The most international university in the Netherlands, stands out for its innovative approach to learning and international outlook. With 16,000 students and 4,000 staff, Maastricht University offers ... Läs mer

The most international university in the Netherlands, stands out for its innovative approach to learning and international outlook. With 16,000 students and 4,000 staff, Maastricht University offers a wide choice of academic programmes, all Läs mindre