Msc marknadsföring innovation

Allmänt

Programbeskrivning

MSc Marketing

MSc Marketing Innovation utvecklar eleverna '; marknadsföringskapacitet i samband med den strategiska och kreativa processen att leda och hantera innovationer till kommersialisering och utanför. Eleverna utforskar innovation som den avser befintliga produkter och tjänster, med fokus på de kunskaper och färdigheter som krävs för att säkerställa fortsatt framgång för varumärken och organisationer på marknaden. Eleverna utforskar områdena idégenerering och innovativa insamlingsmetoder data- och undersöka hur insikter som härrör från konsumentundersökningar kan underlätta utvecklingen av kreativa och effektiva marknadsföringsstrategier. Dessutom främjar programmet en detaljerad förståelse av design, utveckling och förvaltning av nya produkt- och tjänsteinnovationer och undersöker hur man skapar en engagerande varumärke närvaro i ett alltmer komplext medielandskap. Programmet fokuserar på att utveckla innovativa och ansvarsfulla marknadsförare kan driva strategiska förändringar. Programmet balanserar teoretiska innehållet med praktiska metoder för tillämpningen av teori till aktuella frågor inom marknadsföring. Teori informeras av ledande forskning och praxis på området.

Moduler

  • Principer för ansvarsfull förvaltning
  • Konsument kultur och kommunikation
  • Marketing Research and Analysis
  • Aktuella frågor: marknadsföring och nya medier
  • Strategic Marketing Management
  • Research Methods i Business
  • Affärsrådgivning
  • Enterprise och Small Business Management
  • Internationell affärskommunikation

Lärande och undervisning

Ett brett utbud av undervisning och inlärningsmetoder används bland annat studentledda diskussioner, debatter och presentationer, workshops med en mängd aktiva lärande, självstudier, webbaserade aktiviteter och föreläsningar. Teori och praktik är integrerade och eleverna uppmuntras att kapitalisera på deras nuvarande och / eller tidigare erfarenhet. Fokus i programmet är att utveckla elevernas förmåga att tillämpa de kunskaper som krävs för att lösa verkliga problem i marknadsföring och företagsledning miljöer.

Lediga

Karriärmöjligheter omfattar roller i produkt och marknadsföring, varumärkeshantering, kommunikation, marknadsundersökningar och marknadsföring på nätet inom privat och offentlig sektor. Programmet ger också en grund för att genomföra en konsultroll eller fortsätta akademiska arbete på doktorandnivå.

Ingångskrav

Normalt en första eller andra klassens Honours examen i marknadsföring eller en närstående företag disciplin. Studenter som har uppnått professionell marknadsföring status och hålla fullvärdigt medlemskap i CIM och lämplig nivå 7 kvalifikationer som CIM Chartered magisterexamen i marknadsföring (eller dess internationella motsvarighet) är berättigade till inträde på MSC med avancerade stående. Godkända tidigare certifierade lärande (APCI) kan vara tillgängliga för lämpligen kvalificerade sökande upp till maximalt 100 poäng. De
återstående poäng (beroende på förkunskaper) kommer att bestå av 40 hp självstudier och minst lärde komponent av 40 poäng, vilket skall omfatta 20 hp Research Methods in Business.

Om engelska inte är ditt första språk: IELTS 6,5 (inklusive 6,5 i akademiskt skrivande) eller en TOEFL-resultat på 575 (pappersbaserat) eller 232 (datorbaserad) eller motsvarande.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

The University of Winchester was established in 1840, and it combines this heritage with innovative learning and teaching.

The University of Winchester was established in 1840, and it combines this heritage with innovative learning and teaching. Läs mindre