Mästare i pedagogik (MED)
Asia e University
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Begär info
Studieformat
Blandad, Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Mästare i pedagogik (MED)
Det AeU MED Programmet riktar sig till lärare från alla branscher passionerade för att förbättra personlig och professionell utveckling inom specialiserade områden i utbildningen. Det är en 2 års program som erbjuder populära specialisering områden såsom TESL, Early Childhood Education, Instructional Technology, Omvårdnad utbildning och mycket mer.
Ladda ner broschyren [2].
Helt ackrediterat program [3] av malaysiska Qualifications Agency (MQA) [4], ministeriet för högre utbildning.
 
HÖJDPUNKTER
• En av de få fullt ackrediterad MED program i Malaysia
• Gå med i en grupp studenter från många olika utbildningsbakgrund
• Leverans av program använder blended learning - en kombination av ansikte mot ansikte tutorials och online lärande.
 
Behörighet
• kandidatexamen 's lärarexamen godkänts av AeU senaten eller
• ha en examen och undervisning / utbildning upplevelse minst 2 år eller
• Öppna posten som erkänns av ministeriet för högre utbildning, Malaysia:
• vara minst 35 år gammal
• ha STPM eller motsvarande
• Ge bevis på tidigare lärande erfarenhet och / eller kunskap som är relevant för programmet sökt eller
• Andra som erkänns av den AeU senaten
 
SNABBA FAKTA
Examinationsformerna:
 
- Deltid
- Blended Learning
 
Varaktighet: 2 år
Antal terminer: 6 (1 termin är 3 mån)
 
Antal ämnen: 14 1 Project Paper
Frekvens av Tutorials: En gång i månaden - Lördag och söndag med 1 handledning per ämne (3 timmar 20 minuter vardera)
 
Betygskala:
- Uppgift 1 20%
- Uppgift 2 40%
- Tentamen 40%
 
MQA Ackreditering: En 9151
EPF och HRDF Anspråksbar (malaysier Only): JA
 
Mål
• Ge eleverna de filosofiska, sociologiska och psykologiska grunden för pedagogisk praktik.
• Utveckla färdigheter för att lösa särskilda pedagogiska problem, vare sig i undervisning eller utbildning.
• Ge för förvärv av sunda principer och tekniker som är nödvändiga för att arbeta effektivt i ett brett spektrum av pedagogiska inställningar.
• Ge eleverna med forskning verktyg för att aktivt engagera sig i pedagogisk forskning på forskarnivå.
• undersöka flera modell av instruktion för att bygga en effektiv undervisning för att tillgodose olika behov av lärande.
• Ge lärare med kunskaper och färdigheter som behövs för att främja en effektiv användning av teknik i en elev-center miljö.
• Ge eleverna med flera metoder för att bedöma och utvärdera olika studenternas lärande.
 
Inriktningar
• Undervisning i engelska som andraspråk
• Omvårdnad Utbildning
• Early Childhood Education
• Educational Psychology
• Instructional Technology
• Utbildning Hantering
• Science Education
• Utbildning Bedömning och utvärdering
• Curriculum & Instruction
• Högre utbildning Teaching
 
ÄMNEN
• Research Methods in Education
• Statistik i utbildning
• Kvalitativa forskningsmetoder i utbildning
• filosofiska idéer i utbildning
& Bull, Utbildnings-
• Lärande och kognition
• Utbildning Bedömning
• Curriculum Design och utveckling
• Modeller för Instruction
• Grunderna i Instructional Technology