Mästare i förskoleutbildning
Institute of Education and Science (Instituto Superior de Educação e Ciências)
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Det är tänkt med den här utbildningen att den framtida mästaren i förskoleutbildning utvecklar, inte bara en uppsättning specifika färdigheter som gör att han kan ingripa direkt med barn i funktionerna planering, planering, implementering och utvärdering av undervisningsinlärningsprocessen, såväl som bredare kompetenser som ökar aktivt deltagande i det institutionella livet, till exempel i skolledning och i relationen med de olika socio-pedagogiska aktörerna. Syftet med denna studiecykel är: att utveckla grundläggande färdigheter för intervention i utbildningssammanhang när det gäller förskoleutbildning; att utveckla färdigheter inriktade på analys av komplexa utbildningssituationer och forskning inom utbildning; främja byggandet av dessa grundläggande kompetenser i en stark artikulation mellan teori och praktik, ur ett professionellt perspektiv; främja utvecklingen av reflektionsmedel, ansvar, specialisering (expertis) och yrkesetik inom undervisningsområdet utveckla färdigheter i samband med aktivt deltagande i skolinstitutioner, nämligen med avseende på skolledning. Flera inlärningsmål (kunskap, färdigheter och kompetenser) som ska utvecklas av studenter i denna kurs fastställdes också:
Att känna till lärandeprocesserna och de olika sammanhang där de utvecklas; tillämpa kunskap inom ramen för barns utveckling i de olika utbildningssammanhang; tillämpa kunskap i planering och utvärdering av pedagogisk praktik; mobilisera kunskap inom design och ledning av utbildningsprojekt och tillämpa den på de institutioner där den utvecklar sin praktik; mobilisera kunskap och färdigheter för att främja barns utveckling inom det muntliga och skriftliga språket, kunskap om världen, uttryck och matematiska språk; skapa inlärningssituationer som uppmuntrar observation, utforskning och manipulation av olika material enligt barnens intressen och med respekt för läroplanen; utveckla olika metoder med beaktande av innehållet som arbetats med, gruppens egenskaper och barns intressen och behov; planera och ingripa avsiktligt med hänsyn till barnens globala utveckling och en stark artikulation med teoretisk kunskap.