Officiell mästare - hotellkoncerner

Allmänt

Programbeskrivning

Den Masters i hotellkoncerner Det är resultatet av formaliseringen av MBA i Business Management Hotell med 14 oavbruten upplagor har varit ett av masterprogrammen på äldsta hotell management i spanska universitet.

Detta är en möjlighet att knyta yrkesmässiga framtid till en av de mest dynamiska och kraftfulla sektorn i världsekonomin, turism. Under de senaste åren, har former av turism, boende och uthyrning revolutionerat turism efterfrågan ökar i antal och variation sektorn. Hotellbranschen har att svara på denna nya efterfrågan genom nya typer av boende som förvaltas av mångsidiga, flexibla och kunskap om hotellverksamhet och företagsledning yrkesverksamma förväg.

The Master in International Hotel Management företag som täcker detta gap till chefer och ledande befattningshavare i hotellkedjor, vilket ger en solid grund i företagsledning och branschspecialisering. Allt detta utbildning ges på universitetsnivå och undervisningskvalitet som bär sigill UAB.

Master kombinerar akademisk utbildning som en universitetsfakultet hög erkännande och prestige som UAB, tillsammans med chefer för ledande internationella hotellkedjor. Det finns också en stark praktikprogram med 15 års erfarenhet anpassade till behoven och profil för varje elev.

MasterOficial101

Karriärmöjligheter

Karriären av befälhavaren är främst från områdena hotellets ledning och rådgivning.

När det gäller program hotel management eleverna kan utvecklas professionellt inom alla områden av förvaltningen: allmän förvaltning, drift, kvalitet, ekonomi, expansion, marknadsföring och marknadsföring och mänskliga resurser, både på hotellet etablering och företags av hotellkedjor.

När det gäller hotellet rådgivning, kan eleverna delta i projekt med anknytning till genomförbarhetsplaner, strategiska planer, marknadsplaner, e-handel, revenue management, förvaltningsplaner kvalitet eller expansionsplaner bland annat.

Läroplan

Beskrivning ledar

Master i hanteringen av hotellföretag, yrkesprofil, består av 60 hp som ska hållas i två terminer i ett läsår. Fördelningen av dessa 60 hp svarar på en struktur med 42 obligatoriska poäng, 12 är avsedda för praktiskt arbete på hotell och företag 6 till slutliga avhandlingen, som kan bestå av en affärsplan eller ett projekt med praktisk tillämpning sektor.

Struktur av läroplanen

MasterOficial102

OB: Obligatorisk

Competencies

Idealisk elevprofil

Profilen av en student av befälhavaren är en person som är i besittning av den officiella examen eller liknande och är intresserad av att få avancerad utbildning i hotel management som ett element för att förbättra deras arbets- och personliga förväntningar.

Det rekommenderas att studenter har slutfört grundläggande eller inledande områdena turism, hotell management och / eller företagsekonomi.

grundläggande färdigheter

  • Kunskap och förståelse som ger underlag eller möjlighet till originalitet i att utveckla och / eller tillämpning av idéer, ofta i forskningssammanhang
  • Att eleverna kan tillämpa bredare (eller tvärvetenskapligt) förvärvat kunskap och förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer i sammanhang som rör deras studieområde
  • Eleverna har möjlighet att integrera kunskap och hantera komplexitet och formulera bedömningar baserade på information som var ofullständig eller begränsad, bland annat att reflektera över sociala och etiska ansvar i samband med tillämpningen av deras kunskap och domar
  • Eleverna kan kommunicera sina slutsatser och den kunskap och motiv som ligger till grund för specialister och icke-specialister på ett klart och entydigt
  • Studenterna måste ha de inlärningsförmåga som gör det möjligt för dem att fortsätta studera på ett sätt som kommer att vara i stort sett självstyrt eller självständigt

Särskilda färdigheter

  • Behärska kunskap och verktyg avancerade hotel management
  • Hantera kedjor med en helhetsbild av de olika affärsområdena
  • Demonstrera en global och inkluderande syn på den globala socioekonomiska miljön och främja dess konsekvenser i hotel management
  • Analysera de viktigaste variablerna i de sändande och mottagande marknader för att formulera strategiska planer
  • Boka hotell marknadsföringsplaner tillsammans med sina åtföljande ekonomiska och finansiella planer
  • Ange en specifik handelsstrategi (priser och kvoter) för varje kanal marknadsföring hotell
  • Analysera bokslut och etablera styrsystem aktivitet
  • Applicera IKT i hantering och analys av hotellverksamhet
  • Beläget i att hantera en orientering om kvalitet och socialt ansvar
  • Utarbeta en strategi och dess genomförande i personalförvaltningen

övergripande kompetenser

Masters titlar, UAB likställas begreppen allmän behörighet och kors konkurrens och därför i avsnitt som beskriver endast allmänna färdighetstävlingar.

  • Utveckla lednings- och ledaregenskaper.
  • Identifiera och relatera indikatorer för att ta fram rapporter för beslutsfattandet
  • Att arbeta i tvärvetenskapliga team.
  • Generera idéer och innovativa och konkurrenskraftiga lösningar.

studieplaner

Vägleder lärare moduler

  • Modul 1: Strategic Management
  • Modul 2: Human Resources
  • Modul 3: Operations Management
  • Modul 4: Marketing Management och marknadsföring
  • Modul 5: Financial Management
  • Modul 6: Kvalitet och miljö
  • Modul 7: Informationssystem och Business Game
  • Modul 8: Placering
  • Modul 9: Slut Examensarbete
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

La Fundación Universidad Autónoma de Barcelona (FUAB) es una institución creada en el seno de la Universidad Autónoma de Barcelona para colaborar con la Universidad en el desarrollo y en la realizació ... Läs mer

La Fundación Universidad Autónoma de Barcelona (FUAB) es una institución creada en el seno de la Universidad Autónoma de Barcelona para colaborar con la Universidad en el desarrollo y en la realización de proyectos docentes complementarios a su oferta académica e impulsar nuevos sistemas de gestión en colaboración con diversas instituciones y empresas, y para la prestación de servicios vinculados a la universidad y la implementación de nuevos proyectos académicos, de investigación, de asesoramiento, de consultoría y de servicios. Läs mindre