Officiell mästare - ledning och organisation av turistevenemang

Allmänt

Programbeskrivning

Den mästare i turism och organisering av evenemang (Officiell master) är kvalificerade yrkesmän av händelserna i ett mycket brett spektrum konjugera universitetet stringens utestående yrkesverksamma erfarna inom detta område.

Mål:

  • Ge specifika kunskaper och färdigheter för att organisera, samordna och styra alla typer av evenemang.
  • Tåg yrkesverksamma att främja projektledning och utveckling av forskningen inom detta område.

mottagare

Programmet syftar till att:

  • Akademiker, akademiker universitarisque vill specialisera sig inom ett område med goda framtidsutsikter i vårt land och internationellt.
  • Företagare, chefer eller ansvariga för àreaque utveckla helt eller delvis sin karriär organisera evenemang av något slag i både den offentliga sektorn och privata.

Metod:

Klasser undervisas på kastilianska. Studenterna har, för exklusiv tillgång, Virtual Campus. Det är en pedagogisk plattform på vilken typ av arbete material samt relevant information till befälhavaren hängs. På detta sätt en permanent vård garanteras av koordinatorn för detta, Dr .. Pepa Aguar (mariajose.aguar@uab.cat)

Studiebesök:

olika exkursioner och studiebesök på institutioner av särskild relevans för utbildning av deltagarna kommer att göras.

Arbetslivserfarenhet:

Studenter måste fylla minst 350 timmars praktik i företag i branschen händelser. Befälhavaren har en varierande av dem som anpassar och intresseprofil för varje elev till fläkten. Detta är en av de viktigaste i slutskedet av sin utbildning tillgångar. Bo i affärsmetoder regim är obligatorisk för att erhålla magisterexamen.

MasterOficial201

Karriärmöjligheter

Ledning, organisation och samordning av händelserna i alla specialiteter inom affärs, offentliga institutioner eller ideella organisationer.

Läroplan

Beskrivning ledar

Befälhavaren, som består av totalt 60 ECTS, kommer att köra längs en kurs. Läroplanen är uppbyggd kring fyra obligatoriska moment med en belastning på 9 hp. När det gäller externa metoder, också obligatoriska, är lasten 15 hp och Arbetsexamens 9 hp.

Struktur av läroplanen

MasterOficial202

OB: Obligatorisk

Competencies

Idealisk elevprofil

Mästaren syftar till studenter, akademiker och akademiker som vill specialisera sig på den ekonomiska aktiviteten med goda förutsättningar för framtiden i vårt land. Å andra sidan är det också riktar sig till företagare, chefer eller områdeschefer utvecklar exklusiv eller delvis sin karriär organisera och samordna möten, konferenser, sportevenemang, etc., både i offentlig och privat. Ska ha förmåga till innovation, organisation, planering, kommunikation, och tvärvetenskapligt och grupparbete. Dessutom är en nivå av tal och skrift flytande engelska, motsvarande åtminstone till nivå B1 av den gemensamma europeiska referensramen krävs.

grundläggande färdigheter

Ha kunskap och förståelse som tillåter originalitet i att utveckla och / eller tillämpning av idéer, ofta i forskningssammanhang.
Att eleverna kan tillämpa sina kunskaper och sin förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras utbildningsområde.
Att eleverna har möjlighet att integrera kunskap och hantera komplexitet och formulera bedömningar baserade på information som var ofullständig eller begränsad, innehåller reflektioner om sociala och etiska ansvar i samband med tillämpningen av sina kunskaper och bedömningar.
Eleverna kan kommunicera sina slutsatser och den kunskap och motiv som ligger till grund för specialister och icke-specialister på ett klart och entydigt sätt.
Studenter att visa att de har inlärningsförmåga som gör det möjligt för dem att fortsätta studera på ett sätt som kommer att vara i stort sett självstyrt eller självständigt.

Särskilda färdigheter

Identifiera aktörer och grundläggande begrepp turistevenemang för att analysera aktuella sektorsuppgifter och för att upptäcka nya trender.
Planera och hantera olika typer som är nödvändiga för att organisera en händelse (design, marknadsföring, produktion och utvärdering) verksamhet.
Design och planera kommunikationsaktiviteter och evenemang marknadsföring, förstå visionen om det företag som hyr anordnandet av en händelse.
Mobiliseringen och marknadsföring av en händelse, med beaktande av de olika metoder för att mäta ROI på händelser.
Analysera och tillämpa de kunskaper som behövs för ledning och kommunikationsteam och hantera mänskliga resurser kontor och organisationskommunikation.
Planera och genomföra arbetet med sektorsanalys och affärsplaner inom turism händelser.
Urskilja och tolka roll och befogenheter beskydd för att analysera strukturen av en plan sponsring och rättsliga överväganden.

övergripande kompetenser

Masters titlar, UAB likställas begreppen allmän behörighet och kors konkurrens och därför i avsnitt som beskriver endast allmänna färdighetstävlingar.

Analysera, tänka kritiskt, syntetisera, organisera och planera miljöer och förvaltningsåtgärder.
Lagarbete och förvärva ledaregenskaper.
Anpassa sig till nya situationer, få initiativ för att utveckla innovativa och konkurrenskraftiga strategier.

studieplaner

Vägleder lärare moduler

  • Modul 1: Turism av händelser. Förvaltning och planering tekniker Händelse
  • Modul 2: Marknadsföring och Event Management
  • Modul 3: Organisation av kongresser och mässor
  • Modul 4: Organisation av sociala, företagsevenemang och kommunikation
  • Modul 5: Final Examensarbete
  • Modul 6: Placering

Examensarbete

Studenten måste utföra en sökning på ett ämne av intresse i samband med innehållet i Master. Varje / a har en lärare / handledare / a för att utveckla sin avhandling.

Nedan listas några av de bästa avhandlingar som presenteras under de senaste åren:

  • 2015. Analys av tillgängligheten till turist silke händelser i Barcelona. Tatiana Montes. Arbete finalist Red Intur Awards Bästa turist Examensarbete 2015
  • Europride 2014. Proposta kandidatur Barcelona 2020. Analisi de l'Entorn I essencials faktorer orientats en l'Framgång för participació. Cristina Alvarez.
  • Analisi 2014. Dels huvudmän element per enhet en internationell audiovisuella Fira lligada International Fantastic Film Festival i Katalonien. Marta Garcia.
  • 2013. Barcelona och Singapore, två viktiga modeller i affärsturism. Imma Augustine.
  • 2013. Analisi av Negocis promoció av turisme Tarragona. Maria Helena Andrés.
  • 2012. Placeringen av affärsturism i Marocko 2020. Fallstudie: Marrakech. Walid Ait M'Barka.
  • 2012. förvaltning av mänskliga resurser i "professionella kongressarrangörer" (opt) av staden Barcelona: analys av fem fall. Silvia Lamagrande.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

La Fundación Universidad Autónoma de Barcelona (FUAB) es una institución creada en el seno de la Universidad Autónoma de Barcelona para colaborar con la Universidad en el desarrollo y en la realizació ... Läs mer

La Fundación Universidad Autónoma de Barcelona (FUAB) es una institución creada en el seno de la Universidad Autónoma de Barcelona para colaborar con la Universidad en el desarrollo y en la realización de proyectos docentes complementarios a su oferta académica e impulsar nuevos sistemas de gestión en colaboración con diversas instituciones y empresas, y para la prestación de servicios vinculados a la universidad y la implementación de nuevos proyectos académicos, de investigación, de asesoramiento, de consultoría y de servicios. Läs mindre