PCEO Advanced Mathematics Masters and Teacher Training (Matematics Speciality)
Universidad de Murcia
Nyckelinformation
Campus läge
Murcia, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 1 892 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 2810,92 €: internationella studenter. Uppgifterna som visas på denna sida är inte officiella, endast vägledande. För mer information kontakta sekretariatet för motsvarande centrum.
Introduktion
Denna gemensamma plan har utformats av Universidad de Murcia att möjliggöra för studenter att få båda examina, uppnå utbildning i i) initiering av forskning för att komma in på ett doktorandprogram senare, ii) lärarutbildning och iii) professionell utveckling.
Att få både magisterexamen i avancerad matematik (MMA) och magisterexamen i lärarutbildning, matematikspecialitet (MFP) uppnås genom att anmäla minst de 52 högskolepoäng för MFP som anges i bilaga I till föreskrifterna och 36 hp av MMA, som kommer att motsvara alla obligatoriska högskolepoäng i en av de fem specialiteterna (det vill säga TFM: s 18 hp och 18 hp för ämnesområdena), eller 18 hp TFM och 18 hp ämnen, så att åtminstone ämnen för en specialitet som används i den första tabellen över erkännanden i bilaga II till föreskrifterna godkänns. Resten av ämnena för varje mästare kommer automatiskt att identifieras enligt de igenkänningstabeller som finns i bilaga II. Studenter som väljer det andra alternativet i MMA, det vill säga 18 hp från TFM och 18 hp från ämnen med olika specialiteter, måste anmäla minst 18 hp som inte inkluderar algebraisk geometri, tillämpad matematisk analys (II), geometrisk analys , Plats, distribution och transport och Bayesian Statistics, eftersom dessa är ämnen som erkänts av MFP (se den andra tabellen i bilaga II, avsnitt "Ingen specialitet").
Även om denna gemensamma resplan är utformad för att slutföras på ett år, är studenterna inte skyldiga att anmäla sig till 36 MMA-poäng på en enda kurs. Men för att säkerställa att MFP: n erhålls i slutet av kursen måste de registrera åtminstone de ämnen som krävs för att erkänna de 8 poäng som MFP inte har fullbordat, såsom beskrivs i föregående stycke.
På samma sätt kan alla studenter som har fått MFP i en tidigare kurs potentiellt dra nytta av fördelarna med den kombinerade examen, även om de för detta kommer att behöva begära motsvarande erkännande av poäng från MMA: s akademiska kommission och att det beviljar det.
Studenter som ansöker om stipendium till ministeriet för utbildning, kultur och idrott för att betala för sina magisterstudier bör komma ihåg att det endast är möjligt att ansöka om deras högsta belopp om de är inskrivna i minst 60 högskolepoäng av en magisterexamen. Därför, även om de studerar samtidigt, måste de anmäla sig till hela MFP: n.
Master-fil
Lärningscenter: | Pedagogiska fakulteten och Matematiska fakulteten |
Typ av undervisning: | presencial |
språk: | spanska |
varaktighet: | 1,5 år |
ECTS-poäng: | 88 |
titel: | Master i finans |
Stipendier, bidrag och rörlighet: | Nationell / internationell |
Pris per kredit: |
|
motivering
Beskrivning av magisterexamen i avancerad matematik
Att kandidatgraden är attraktiv kan motiveras av finansmarknadernas sofistikerade, kreditmarknadernas växande betydelse, de ständiga innovationsprocesserna i finansiella produkter, faktorer som bland annat framhäver vikten av solid utbildning i ekonomiska frågor.
Beskrivning av universitetets magisterexamen i lärarutbildning
Den direkta hänvisningen till den föreslagna titeln är den grundläggande utbildning som Universidad de Murcia har undervisat i syfte att utfärda Certificate of Pedagogical Aptitude (nedan CAP) i mer än 35 år. Den nuvarande rättsliga ramen hade anförtrott Institute of Education Sciences (nedan, ICE) integrerat i varje universitet, pedagogisk och didaktisk utbildning för universitetsstudenter (arkitekter, ingenjörer, akademiker, tekniska arkitekter, tekniska ingenjörer och akademiker som innehar examen ) som strävade efter att ägna sig åt gymnasieutbildningen och fastställde avslutandet av de två CAP-cyklerna som ett väsentligt krav för att vara behöriga för antagning till undervisningsorganen på den nämnda nivån, med undantag för examina som inkluderade motsvarande utbildning, liksom andra fall undantagna enligt lag.
Det bör emellertid inte glömmas att en annan referent omedelbart före den som anges är grundutbildningen för gymnasieskolor (FIPES) undervisad av School of Teaching of Middle Schools (Delegation of Murcia), och vars studieplan var strukturerad i tre block: pedagogiska antaganden, specialdidaktik och praxis. De äldsta filerna (enligt filerna från ICE vid Universidad de Murcia ) är från läsåret 1963/1964. Emellertid skapades dekret 1678/1969, av den 24 juli, om inrättandet av institut för utbildningsvetenskap (BOE nr 195 av 15/8/1969), i enlighet med bestämmelserna i allmän utbildningslag, inom de statliga universiteten ICE: s, som anförtro dem bland andra uppdrag de som Middle School Teacher Training School hade genomfört, som senare skulle släckas.
kompetens
Universitetets magisterexamen i avancerad matematik
Grundläggande kompetenser
- Kunskap och förståelse som ger underlag eller möjlighet till originalitet att utveckla och / eller tillämpa idéer, ofta i forskningssammanhang.
- Att studenterna kan tillämpa sina kunskaper och sin förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras utbildningsområde.
- Eleverna har möjlighet att integrera kunskap och hantera komplexitet och formulera bedömningar baserade på information som var ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner om sociala och etiska ansvar i samband med tillämpningen av sina kunskaper och bedömningar.
- Att eleverna vet hur de kan kommunicera sina slutsatser och de kunskaper och de ultimata skälen som stöder dem till specialiserade och icke-specialiserade målgrupper på ett tydligt och otvetydigt sätt.
- Att eleverna har de lärande färdigheter som tillåter dem att fortsätta att studera på ett sätt som i stor utsträckning kommer att vara självstyrt eller autonomt.
allmänna färdigheter
- Kunna tillämpa matematiska tekniker i olika professionella aktiviteter.
- Kunna tillämpa matematiska tekniker i utvecklingen av R + D + i-projekt.
- Kunna tillämpa matematiska forskningstekniker inom olika områden, både grundläggande och tillämpad matematik.
- Att kunna tillämpa den förvärvade kunskapen för att lösa problem i nya eller lite kända miljöer både i matematik och i mer allmänna eller tvärvetenskapliga sammanhang som är relaterade till deras specialitet. (Meces / BOE (a)).
- Kunna integrera kunskap och möta komplexiteten i att formulera bedömningar och antaganden från ofullständig eller begränsad information i tillämpningen av matematiska tekniker och kunskap. (Meces / BOE (b)).
- Vet hur man kommunicerar slutsatser och den senaste kunskapen och skälen som stöder dem till specialiserade och icke-specialiserade målgrupper på ett tydligt och otvetydigt sätt. (Meces / BOE (c))
- Har lärande färdigheter som gör att de kan fortsätta framtida studier på ett självstyrt eller autonomt sätt. (Meces / BOE (d))
- Kunna arbeta i grupper och i tvärvetenskapliga team.
särskilda färdigheter
- Ha teoretiska och praktiska kunskaper i ett matematik kunskapsområde för att kunna få tillgång till doktorandstudier och genomföra en doktorsavhandling.
- Kunna kritiskt läsa specialiserade eller forskningsuppsatser och integrera resultaten i ditt arbete.
- Kunna abstrahera och analysera information om olika förfaranden och utföra logiska resonemang och identifiera fel.
- Kunna överföra matematiska resultat till andra discipliner och aktiviteter.
- Kunna matematisk modellera verkliga eller teoretiska problem.
- Känner till upplösningstekniker och kunna utforma upplösningsförfaranden för de matematiska modellerna som studeras.
- Hantera datorverktyg som hjälper till att lösa problemen som studeras.
Universitetets magisterexamen i lärarutbildning
I RD 1393/2007, den 29 oktober, som fastställer organisationen för officiell universitetsutbildning, (BOE den 30 oktober 2007), anges i bilaga I avsnitt 3.3, de grundläggande behörigheterna för masterstudier.
BESTÄLLNING ECI / 3858/2007 av den 27 december, som fastställer kraven för verifiering av officiella universitetsgrader som möjliggör yrkena lärare för obligatorisk gymnasieutbildning och Baccalaureate, professionell utbildning och undervisning av språk. (BOE 29 december 2007) inkluderar i sitt avsnitt 3 de färdigheter som eleverna måste förvärva.
När det gäller den specifika kompetensen hos den generiska modulen i förhållande till respektive ämnen föreslås följande:
Ämne Lärande och utveckling av personlighet.
- Känn studenternas egenskaper, deras sociala sammanhang och motivationer.
- Förstå utvecklingen av dessa elevers personlighet och de eventuella dysfunktionerna som påverkar lärandet.
- Utveckla förslag baserade på förvärv av kunskap, färdigheter och intellektuella och emotionella färdigheter.
- Identifiera och planera lösningen av utbildningssituationer som påverkar elever med olika kapacitet och inlärningsrytmer.
Ämnesprocesser och utbildningssammanhang
- Känner till processerna för interaktion och kommunikation i klassrummet och i centrum, adressera och lösa möjliga problem.
- Känner till den historiska utvecklingen av utbildningssystemet i vårt land.
- Känn och tillämpa resurser och informationsstrategier, handledning och akademisk och professionell inriktning.
- Främja åtgärder för emotionell utbildning, värderingar och medborgarutbildning.
- Delta i definitionen av utbildningsprojektet och i centrumets allmänna aktiviteter enligt kriterier för kvalitetsförbättring, uppmärksamhet på mångfald, förebyggande av inlärningsproblem och samexistens.
Samhälle, familj och utbildning
- Förhålla utbildning till miljön och förstå familjens och samhällets pedagogiska roll, både i förvärv av färdigheter och lärande och i utbildning med avseende på rättigheter och friheter, i lika rättigheter och möjligheter mellan män och kvinnor och i likabehandling och icke-diskriminering av funktionshindrade.
- Känn familjens historiska utveckling, dess olika typer och förekomsten av familjekontext i utbildningen.
- Förvärva sociala färdigheter i relation och familjorientering.
Den specifika modulens kompetenser inom de olika ämnena:
Ämneskomplement för disciplinär utbildning
- Känn det formativa och kulturella värdet för ämnen som motsvarar specialiseringen.
- Känner till innehållet som studeras i respektive lärande.
- Känn historien och den senaste utvecklingen av ämnena och deras perspektiv för att överföra en dynamisk vision av dem.
- Känn sammanhang och situationer där de olika läroinnehållet används eller tillämpas.
För den yrkesmässiga specialiteten dessutom:
- Känn utvecklingen i arbetsvärlden, samspelet mellan samhälle och arbete och livskvalitet, liksom behovet av att skaffa tillräcklig utbildning för att anpassa sig till de förändringar och omvandlingar som yrkena kan kräva.
För specialiteten i pedagogisk orientering:
- Känner till processer och resurser för att förebygga problem med inlärning och samexistens, utvärdering och akademiska och professionella orienteringsprocesser.
Ämnesinlärning och undervisning i motsvarande ämnen
- Känn den teoretiska och praktiska utvecklingen av undervisning och lärande i motsvarande ämnen.
- Förvandla läroplaner till arbets- och aktivitetsprogram.
- Förvärva urvalskriterier och utveckling av utbildningsmaterial.
- Främja ett klimat som underlättar lärande och värderar studenternas bidrag.
- Integrera utbildning i audiovisuell kommunikation och multimedia i undervisningsprocessen
- Känn strategier och utvärderingstekniker och förstå utvärderingen som ett instrument för reglering och uppmuntran till insatserna.
Ämne Lärande innovation och initiering av pedagogisk forskning
- Känna till och tillämpa innovativa undervisningsförslag inom området specialisering.
- Analysera kritiskt resultatet av undervisning, god praxis och vägledning med hjälp av kvalitetsindikatorer.
- Identifiera problemen relaterade till undervisningen och inlärningen av ämnena i specialiseringen och föreslå alternativ och lösningar.
- Kunna och tillämpa grundläggande pedagogisk forskning och utvärderingsmetoder och tekniker och kunna utforma och utveckla forsknings-, innovations- och utvärderingsprojekt.
Kompetenser i Practicum-modulen och masteruppsats
- Få erfarenheter av planering, undervisning och utvärdering av ämnen som motsvarar specialiseringen.
- Ackreditera ett gott ledande av muntligt och skriftligt uttryck i undervisningspraxis.
- Behärska de sociala färdigheter och förmågor som krävs för att främja ett klimat som underlättar lärande och samexistens.
- Delta i förslag till förbättringar inom de olika handlingsområdena baserat på reflektion baserat på praxis.
- Känn utbildningscentrumets verklighet och delta i motsvarande avdelningar.
För den yrkesmässiga specialiteten dessutom:
- Känner till typologin som motsvarar de produktiva sektorerna.
- Förstå de vanligaste organisationssystemen för företag.
För specialiteten i pedagogisk orientering:
- Övning i den psykopedagogiska utvärderingen.
- Öva på att rådge andra utbildningsfolk, studenter och familjer.
Graduate profil
Universitetets magisterexamen i avancerad matematik
Kvalificerad matematiker för införlivande i ett doktorandprogram som kan posera och lösa forskningsproblem i matematik och statistik.
Kandidater kommer att utbildas för att bedriva forsknings-, utvecklings- och innovationsaktiviteter och kommer att kunna hantera lösningen av komplexa problem som kräver avancerad kunskap om matematik och statistik.
Universitetets magisterexamen i lärarutbildning
Människor utbildade för att utveckla yrket lärare i obligatorisk gymnasieutbildning och Baccalaureate, yrkesutbildning och språkundervisning i den studerade specialiteten.