Professionell magisterexamen i konsumentbeteende

Allmänt

4 tillgängliga platser

Programbeskrivning

mål

Professional Masterprogrammet i Consumer Behavior (MPCC) syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan förstå betydelsen av konsumtion och konsumenter i dagens samhälle, med betoning på deras sociala och kulturella grundvalar för att bidra till ökad konkurrenskraft för organisationer och förbättra kollektiv välbefinnande.

Det finns två särskilda mål:

  • Utveckla färdigheter i tolkning, analys och utvärdering av konsumenternas beslut.
  • Främja vertikal integration av kunskap om marknadsföring förbindelser / konsumtion för att förbereda personal att arbeta med marknadsföring och konsumtion tillämpningen av kunskap i marknadssituationer samt inom forskningen.

Koncentration område: konsumentbeteende

Konsumentbeteendet är en klippning av administrationen område som handlar om frågor som rör marknadsföring, i synnerhet i förhållande till konsumenten. Detta innebär appliceras begreppsmässiga och metodologiska frågor som rör konsumentstudie, kulturella, sociala, ekonomiska, politiska och demografiska påverkar konsumentpraxis.

Research Fields

Konsumentbeteende

Denna handlingslinje undersöker individer, grupper och organisationer och deras konsumtion demonstrationer för att förstå hur man väljer, köpa, använda och kassera varor, tjänster, idéer och erfarenheter. Den innehåller studier av olika roller som aktörer har liksom deras sociala aspekter, ekonomiska och politiska.

marknadsundersökningar

Det handlar om studier och forskning för att förstå olika sätt att skaffa information, dess användning och tillämpning att förstå hur individer utgörs som konsumenter och marknaden som bakgrund konsumtion, vilket gör att lyft insikter inköps- och konsumtionssituationer.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

A ESPM nasceu em 1951, por meio de um projeto de Rodolfo Lima Martensen, atendendo a um convite de Pietro Maria Bardi, então diretor do Museu de Arte de São Paulo (Masp) – e apoiado por Assis Chateaub ... Läs mer

A ESPM nasceu em 1951, por meio de um projeto de Rodolfo Lima Martensen, atendendo a um convite de Pietro Maria Bardi, então diretor do Museu de Arte de São Paulo (Masp) – e apoiado por Assis Chateaubriand, presidente dos Diários Associados, na época o maior grupo de mídia do Brasil. Läs mindre
Sao Paulo , Sao Paulo , Sao Paulo , Rio de Janeiro , Porto Alegre , Sao Paulo , Rio de Janeiro + 6 Mer Mindre