Professionella mästare i spelutveckling
Abertay University
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Professionella Masters i Spel utvecklingsbistånd
Varför välja den här kursen?
- Utveckla kärn kompetensutveckling genom tillämpad projektarbete med stöd av erfarna inom branschen
- Förbättra färdigheter i tvärvetenskaplig kommunikation och samarbete genom lagarbete med studenter och praktiker från andra delar av spelutveckling
- Applicera utveckla tekniker och metoder till dina egna projekt, och visa ditt arbete till ledande branschsiffror
- Vårda relationer med andra utvecklare, branschfolk och företag via påvisbara skicklighet i skapandet av spel, industri mentorskap och publicerad forskning.
Den skotska Centre for Excellence i datorspel Utbildning på Abertay University erbjuder en unik erfarenhet efter avslutad utbildning, särskilt utformad i diskussion med spelet branschpartners, och identifieras med hjälp av en ledande koncernchef, "Kursen på Dataspelsbranschen har väntat på!". Som forskarstuderande, högt begåvade individer arbetar inom spel utvecklingsteam mot produktion av innovativa datorspel lösningar. I nära samarbete med ett team av heltidsanställd personal som är högt erfarenhet både spelindustrin och i den akademiska undervisningen, och under ledning och mentorskap företrädare dataspel industrin, kommer du att utveckla professionella färdigheter och kunskaper som är relevanta för identifierade roller utveckling inom branschen. Under dina studier kommer du i slutändan förväntas visa tillämpad kompetens i ditt specialistområde, samt professionalism, flexibilitet, förmåga att anpassa sig i laget arbetssituationer, och kreativitet och innovation mot produktutveckling. Vad du studerar
Målet för MProf i spel utveckling är att vända studenter till professionella utvecklare genom att placera dem i utvecklingsteam, med bransch relevant projektmål och resultat. Lagen har en hög grad av självständighet i hur de uppfyller speldesign trosor och närmar utvecklingsprocessen. Tillsyn, mentorskap och akademiskt stöd utseende för att understryka konsekvenserna av sina beslut och processer, vilket gör att studenterna att uppleva en organisk och logisk utveckling och vidareutveckling av bästa praxis. Dessutom får eleverna utveckla sin medvetenhet i områden med innovationspotential och forskning, och uppmuntras att publicera sitt arbete. De återstående centrala delarna av kursen syftar till att skilja myterna från verkligheten att arbeta inom spelindustrin, och utöka elevernas medvetenhet om design överväganden när det gäller den jämförande betydelse och inverkan av berättande och spelteorier. Unikt, eleverna välja valfria moduler från över hela universitetet, vilket gör att vidareutveckla sina kärnkompetens om det behövs, men mer specifikt möjliggör en mer individuell och anpassad lärande genom ytterligare studier av områden av personligt intresse, till exempel företag, marknadsföring, psykologi och perception. Open, flexibla arbetsutrymmen
Vi har utvecklat ett unikt koncept med inlärningsmiljö och kreativa inkubator, som omfattar sätt att undervisa som fokuserar på att bygga generella färdigheter vid sidan av ämnesspecifika kunskaper för att stödja din karriär och liv mål. Den är utformad för att ge dig kanten i den globala kunskapsekonomin när du uppgraderar. Detta White Space miljö är en blomstrande navet i verksamheten, blanda talanger studenter, doktorander, lärare, affärsmän, konstnärer och programföretag som omger våra studenter med pulsen i en verklig arbetsmiljö, ger dem möjlighet att dela verkliga kunskaper och erfarenheter . Hur du lär dig och bedöms
Examinations i hela centrala moduler fokusera på formativ (konstant) bedömning genom regelbundna möten och diskussionstillfällen, snarare än tentor. Detta är att låta eleverna att förbättra i förtroende, kommunikation och kärn disciplin färdigheter som de framsteg, ger dem möjlighet att prova nya arbetsmetoder och tillvägagångssätt och när de kan krävas. En vikt läggs på effektivt deltagande som en lagspelare och korrekt identifiera och prioritera ett projekts viktigaste krav och utmaningar. Inträdes rutter
De sökande måste ha minst övre andra klass (2: 1) Honours examen som visar kompetens inom något av följande områden: datorspel Teknik, datavetenskap, datorspel design, Spel Produktion, datoranimering, 3D modellering, ljudproduktion. Overseas / EU
Alla sökande är skyldiga att lämna certifierad bevis på kompetens i engelska språket.