Resocialization Pedagogy with Crisis Intervention (MA)
Jesuit University Ignatianum in Krakow
Nyckelinformation
Campus läge
Kraków, Polen
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kandidaten har en organiserad och fördjupad kunskap om terminologin som används i social rehabiliteringspedagogik och krisintervention, ämnet för forskning och uppgifter, och tillväxten av subdisciplinen för social rehabiliteringspedagogik, dess förhållande till andra vetenskapliga discipliner. rehabiliteringspedagogik och områden för dess praktiska verksamhet.
Har en strukturerad och fördjupad kunskap om principerna för att genomföra individuell och miljömässig diagnos inom bistånd, rehabilitering och krisintervention samt systemfaktorer som utgör insats- och rehabiliteringscentra som en del av rehabiliteringssystemet och stöd för individer och grupper som riskerar marginalisering och brott. Under utbildningen förvärvade doktoranden fördjupade färdigheter i att använda terminologi som används i social rehabiliteringspedagogik och krisintervention, samt analysera sambandet mellan andra vetenskapliga discipliner och använda dem i diagnostiska procedurer, interventioner och rehabilitering. Har fördjupade färdigheter i att använda teoretiska tillvägagångssätt för att förklara, analysera och använda i praktiken för att lösa problem inom krisinterventioner och social rehabiliteringsaktiviteter. Har en fördjupad förmåga att använda tvärvetenskaplig kunskap för att utföra en individuell och miljömässig diagnos och planera individuella och systemiska insatser och rehabiliteringsåtgärder. Kan utforma insats- och rehabiliteringsaktiviteter baserat på kända principer och metoder för krisintervention och rehabiliteringsutbildning. Kan använda kunskapen om systemiska och organisatoriska faktorer som utgör det sociala rehabiliteringssystemets funktion, tidigt ingripande och stöd för individer och grupper som riskerar marginalisering och brottslighet för utformningen och genomförandet av insats-, assistans- och rehabiliteringsaktiviteter. Utvecklingen av social kompetens stöds också i processen för akademisk utbildning. Kandidaten är medveten om nivån på hans kunskaper och pedagogiska färdigheter, liksom behovet av självutveckling och självutbildning inom sitt arbete inom krisintervention, stöd, hjälp och rehabilitering av individer och grupper vid risk för marginalisering eller i kris. Han är kompetent för aktiv, professionell planering, organisering av insatser, hjälp och rehabiliteringsaktiviteter riktade till individer och grupper som riskerar marginalisering, brott eller i kris.