Strategisk marknadsföring (MA)
Macromedia University of Applied Sciences
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Munich, Tyskland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 5 300 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
* Studieavgifter per termin (se nedan för mer information)
Introduktion
Strategisk marknadsföring spelar en avgörande roll i dagens snabba, konkurrenskraftiga och digitala ekonomi. Varumärken och produkter behöver ett unikt värdeerbjudande som är inriktat på en väldefinierad målmarknad som stöds av en noggrann förståelse för målkunderna och sätt att resonera med dem. Denna masterspecialisering i strategisk marknadsföring är skräddarsydd för att förbereda framtida marknadschefer för att på ett intelligent sätt hantera komplexiteten i marknadsföring i den digitala eran.
Besök vår webbplats för att få broschyren och lära dig mer om vårt Strategic Marketing (MA) -program.
Antagningar
Läroplan
Innehållet i programmet Strategic Marketing (MA).
I denna masterspecialisering i strategisk marknadsföring kommer du att utveckla en djupgående förståelse för marknadsföring, varumärkesbyggande och varumärkeshantering. Samtidigt kommer du att lära dig hur du formar marknadsföringsstrategier med hjälp av stark marknadsföringsintelligens och drar nytta av omfånget av digitala plattformar som står till ditt förfogande. Nyckelmoduler inkluderar:
- Marknadsföringsstrategi
- Varumärken och Branding
- Fokusprojekt
- Tillämpad Business Intelligence Analytics
Examentilldelad
Studenter på detta MA-program tilldelas följande magisterexamen:
- Master of Arts in Business med inriktning strategisk marknadsföring
Galleri
Programresultat
Examentilldelad
Studenter på detta MA-program tilldelas följande magisterexamen:
- Master of Arts in Business Management med inriktning strategisk marknadsföring
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Framtida karriärmöjligheter
Efter att ha avslutat M.A-programmet kommer du inte bara att ha en stark expertis inom strategisk marknadsföring, utan också enastående praktiska färdigheter och ledarskapspotential som hjälper dig att särskilja dig på arbetsmarknaden. Potentiella framtida roller inkluderar:
- Senior marknadschef
- Digital marknadschef
- Marknadschef
- Produkt Chef
- Innovation Chef