Allmänt
Programbeskrivning
Vår officiella mästare i marknadsföring och kommersiell ledning, som förbereder dig att ta på dig utmaningarna på dagens marknad och ger dig ledaregenskaperna för att definiera morgondagens marknad.
Differensiella faktorer
- De studenter som studerar University Master in Business Management vid URJC får också magisterexamen i marknadsföringshantering från ESIC genom att ta ytterligare privata ämnen motsvarande 12 hp.
- Omfattande utbildning i marknadsförings- och ledningsförmågor med en väldigt praktisk karaktär.
- Behärskning av internationella strategier för implementering av innehåll i ett globalt sammanhang och utveckling av en transnationell karriär.
Anställbarhetsgrad
- 6 månader efter programmets slut: 94%
- Ett år efter avslutat program: 97%
Data från tidigare studenter på programmet
Funktionella områden som våra studenter upptar
- 62% marknadsföring
- 27% Kommersiell och försäljning
- 9% Affärsutveckling
- 2% kommunikation och reklam
Geografiska områden där de arbetar
- 80% Spanien
- 13% Resten av Europa
- 6% LATAM
- 1% USA
metodik
Programmets metodik är inriktad på studentens lärande genom kombinationen av en adekvat individuell ansträngning och förmågan och engagemanget som visas i teamarbete.
Lärare, mentorer och lärare underlättar processen att förstå och tillämpa kunskap och överföra färdigheter.
- Dydig cirkel av action-feedback-analys-action hos deltagarna i vårt program.
- Utveckling av kritiskt tänkande, främjande av självständigt lärande (Student Centered Learning).
- Sessioner inriktade på beslutsfattande.
- Individuellt krav i utvärderingar, fall, övningar etc.
- Teampresentation av företagsfall.
- Förberedelse, presentation och försvar i grupper av ett slutprojekt som övervakas.
Metodkriterier
- Teoretisk komponent
- Praktisk komponent
- Fungerar och fall
- final projekt
- Individuella utvärderingar
- Grupputvärderingar
John Schnobrich / Unsplash
Akademisk struktur
URJC: s magisterexamen i kommersiell ledning har ett specifikt program på hög nivå som kommer att förbereda dig för att anta ledande funktioner inom marknadsföring, kommersiell organisation och företag. Denna examen låter dig kombinera ett officiellt karaktär av ett universitetsprogram med praktiska, erfarenhet och professionalism i företaget, i en internationellt känd affärsskola.
Du kan också få magisterexamen i marknadsföringshantering från ESIC genom att ta ytterligare 12 poäng av programmet eller få tillgång till doktorandprogrammet.
- Kval: certifikat som utfärdas av Rey Juan Carlos University, officiellt erkänd och gäller i alla EU-länder. Möjlighet att få tillgång till förverkligandet av den doktorsavhandling.
- Fakultet: Fakulteten för speciellt utvalda lärare. Lärare med omfattande professionell och internationell erfarenhet.
- Programmets kvalitet: Program ackrediterat av ANECA (National Agency for Quality Assessment and Accreditation) med dess VERIFICA-program. Undervisad av den ledande skolan inom marknadsföringsutbildning i Spanien.
Kärnmoduler
Analys av konkurrensmiljön
- Affärs- och marknadsföringsintelligens
- Marknadsundersökningar: analys och informationshantering; huvudvariabler och indikatorer för näringslivet eller idén för beslutsfattande om marknadsföring
- Studie av förändringarna i former av konsumtion och strategi för produkter och deras påverkan på värdekedjan
- Analys och bedömning av marknadsmöjligheter
- Marknadsplan i internationell expansion och interkulturell förhandling
Operativ marknadsföring i aktion
- Kreativitet och innovation tillämpas på lanserings- och utvecklingsstrategier för nya produkter och tjänster
- Consumer & Shopper Business: genomförande och strategi för planen och utvärdering av prestationer
- Customer Experience
- Digitalisering av operativa marknadsföringsprocesser
- Konkurrenskraftig intelligens och prissättning
- Prissättningspolitik i den digitala miljön
- Intäktsförvaltning
- Utveckling och implementering av marknadsföringsåtgärder riktade till kanalen; kampanj, sponsring och evenemangspolitik
Orientering mot marknadsresultat
- Marknadsföring och kundanalys: Kundcentriska marknadsföringsmodeller. Data mining. Avancerad kundsegment: nya modeller
- Marknadsbeslutsmodell
- ROI-analys av en digital marknadsföringsplan
- Attribution modeller
- Inbound Marketing: lead generation och kundkonvertering
- Omnichanel detaljhandelsmarknadsföring
- Analys av kundupplevelse på alla enheter eller platser
- Tid att marknadsföra
- Organisation och företagsledning
- Kundhantering. Nyckelkontohantering
- Försäljningsprognos och affärsplan
- Arbeta med Marketing Simulator för beslutsfattande
- Fördjupning i affärsverklighet genom fall och masterclasses
Värde kommunikation
- Strategisk planering av kommunikation till olika intressenter
- Branding och kommunikationsstrategier
- Integrerad marknadskommunikation
- Kommunikationsdirektoratets roll
- CSR-policyer
- Märkesinnehåll. Innehållsutveckling för marknadsföringsstrategier
- Analys av influensmarknader
- Medieplanering och inköp
- Utveckling av idén (varumärkesändamål)
Cross sessioner
Utveckling av analytiska färdigheter och marknadsorientering
- Kreativitet och innovation
- kommunikations~~POS=TRUNC förmåga~~POS=HEADCOMP
- Möjlighet att utforma och genomföra en marknadsföringsplan och dess övervakning och kontroll
Externa praktikplatser i företag
TFM
TFM
- Marknadsplan
ranking
# 27 ESIC bland de 27 bästa internationella handelshögskolorna i MBA-undervisning - Bloomberg Business
TOP - ESIC i topp 250 av världens bästa MBA Business Schools - QS
TOPP - ESIC i världstoppen av universitetscentra och handelshögskolor - U-Multirank
Om skolan
ESIC is a group of leading business schools in Spain, with an experience of over fifty years of training business and marketing professionals. We strive to incentivize, promote, and maintain a direct ... Läs mer