Utökad MSc Marketing
Ulster University, London & Birmingham
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* - Storbritannien / EU; Internationellt - London: 16 500 £, Birmingham: 14 750 £
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kursen för utökad MSc-marknadsföring är ett akademiskt utmanande och strategiskt relevant program i avancerad marknadsföringsstudie, med särskild tonvikt på entreprenörskap. Kursen integrerar programmet Graduate Certificate för att möjliggöra inträde för studenter som motsvarar en standardexamen (tredje klass, godkänd eller ordinarie).
Detta program är också tillgängligt som utökad MSc-marknadsföring med avancerad praxis, som inkluderar antingen en praktikplats eller ett projekt.
Detta program har utformats som en överbryggningsmekanism för studenter i Storbritannien, EU och internationellt för att gå från grundutbildning till forskarutbildning vid Ulster. Det integrerade examensbeviset är en förberedande kurs som ger dig en solid grund i de färdigheter som krävs för att gå vidare till MSc Marketing-programmet. Studenter, som framgångsrikt slutför de tre modulerna i examencentret och uppnår ett lägsta genomsnitt på 50%, kommer att kunna fortsätta direkt till 12-månaders MSc-marknadsföring.
Programmet är utmärkande för att utforska ledande tänkande från vetenskapliga källor, tillsammans med en kursplan som är rik på praktisk tillämpning av marknadsföring. Det har utformats i samarbete med ledande marknadsförare från branschen för att ta itu med den strategiska vikten av att företag måste bli mer marknadsföringsfokuserade och mer professionella och entreprenörsmässiga i marknadsföringspraxis.
Kursen ger en akademisk inblick som utbildar, utvecklar och förbättrar den professionella kompetensmarknadsföringen och affärsstudenter och kommer att förbereda dig för mellanledningen och ledande möten inom marknadsföring inom offentlig, privat och social ekonomi.
Studenterna kommer att ha möjlighet att utveckla kunskap, färdigheter och insikt inom följande områden:
- Ge en avancerad studie av företag och ledning med ett särskilt fokus på marknadsföring
- Förbereda och / eller utveckla studenter för en karriär inom marknadsföring och affärer genom att underlätta utvecklingen av förbättrade överförbara färdigheter som krävs för marknadsförvaltning på olika nivåer
- Utveckla elevernas förmåga att tillämpa kunskap och kritisk förståelse för marknadsföring och affärer på komplexa frågor, både systematiskt och kreativt, för att förbättra företagande marknadsföring och affärspraxis
- Förbättra elevernas livslångt lärande och personlig utveckling för att arbeta med självriktning och originalitet och bidra till företag och samhälle i stort
- Kritiskt utvärdera tillämpningen och effekterna av marknadsföringsteorier och begrepp till praktiska marknadsföringsproblem
- Utveckla starka överförbara färdigheter logiskt resonemang, kreativt tänkande, effektiv kommunikation och förmågan att kritiskt utvärdera samtida frågor
- Förvärva de färdigheter som krävs för att utforma, utforma och genomföra ett omfattande forskningsprojekt
- Odla högt utvecklade livslångt lärande och en uppskattning för fortsatt personlig och professionell utveckling, genom självstyrt och reflekterande lärande
Brooke Cagle / Unsplash
Lär ut metoder
De undervisningsmetoder som används är utformade för att utveckla såväl professionella som praktiska färdigheter och lägga tonvikt på grupparbete och erfarenhetsinlärning. Föreläsningar, seminarier, workshops, gästtalare, med branschspecifik kunskap, riktad läsning, elektroniska resurser och fallstudier kombineras för att erbjuda en unik och givande lärandemiljö, totalt cirka 12 timmar per vecka.
Genom att använda vanliga studiegrupper uppmuntras eleverna att arbeta i samarbete och lära av erfarenheterna från andras arbetssituationer.
Förutom din tid i klassen förväntas du delta i ungefär 30 timmars självstudietid per vecka.
Du får undervisning av erfarna lärare som kommer att ta med den praktiska affärsrelaterade erfarenheten i klassrummet så att eleverna kan förstå hur företag fungerar i den verkliga världen.
Du har tillgång till Blackboard, vår online inlärningsmiljö, där du kan få tillgång till modulresurser och läslistor som hjälper dig att förbereda för lektioner och självstudier.
Kvälls- och helgstudie
En av våra studiealternativ som finns tillgängliga för brittiska och EU-medborgare inkluderar kvällar och helger. Denna studiealternativ erbjuder exakt samma nivåer av studentstöd och förmågan att balansera dina heltidsstudier med ditt personliga liv.
bedömning
Alla moduler är 100% bedömda av kursen.
Framsteg på MSc Marketing
Passmärket för Graduate Certificate-modulerna är 40% i varje modul. Efter att ha fullgjort Graduate Certificate med ett övergripande lägsta medelvärde på 50% över alla moduler som studerats och passerat kommer du att garanteras progression till MSc Marketing.
Karriär och forskarutbildning
Studenter bör vara berättigade att ansöka om marknadsföringsställningar i offentliga och privata organisationer. Dessutom har de färdigheter som förvärvats genom att genomföra programmet inspirerat vissa att starta egna företag.
Den genomsnittliga startlönen för doktorander i marknadsföring är £ 21 461, den genomsnittliga lönen för en marknadschef är £ 37 305, ett äldre varumärke eller produktchef tjänar en genomsnittslön på £ 48,296 och den genomsnittliga lönen för en marknadschef är 77 799 £.
Ingångskrav
Sökande måste inneha minst:
- En tredje eller en godkänd kandidatexamen inom vilken disciplin som helst; eller
- Godkänd i en icke-examen med någon klassificering inom någon disciplin; eller
- 3-årigt diplom (DAZhuan) eller motsvarande (endast Kina).
Om du inte uppfyller behörighetskraven ovan men har betydande och betydande erfarenhetsinlärning kan du kanske ansöka som en icke-standardiserad sökande.
Engelska språkkrav
Sökande måste uppfylla våra allmänna inträdeskrav samt uppfylla specifika krav.
Du måste lämna bevis på kompetens på skriftligt och talat engelska (GCSE klass 4 - tidigare grad C - eller motsvarande).
De allmänna inträdeskraven är något av följande:
- IELTS 6.0 utan bandvärde mindre än 5,5, eller motsvarande
- HKDSE English Language - Klass 4 totalt med inte mindre än 3 i någon av de fyra underkunskaperna
- Indian Standard XII English - Minimum 70% (endast i Central Board of Secondary Education (CBSE) eller Indian Certificate in Secondary Education (ICSE))
- WAEC - C6
Om du inte har de obligatoriska IELTS kan du vara berättigad att studera på våra Pre-Sessional-program.
Om du har IELTS 5.5, med högst en poäng på 5,0, kan du vara berättigad att studera på vårt Pre-Sessional Standard-program.
Om du har IELTS 5.0, med högst en poäng på 4,5, kan du vara berättigad att studera på vårt Pre-Sessional Plus-program.
Studieavgift för 2020/21
Storbritannien / EU: 6 500 £
Denna kurs är berättigad till forskningsfinansiering från forskningen.
Internationella studenter:
- London: 16 500 £
- Birmingham: 14 750 £
Observera att de angivna avgifterna endast är för din undervisning och inte inkluderar kostnaden för några kursböcker som du kan välja att köpa, brevpapper, boende etc. Som studentstudent i Ulster University London och Birmingham har du också tillgång till vår bibliotek på campus och en rad resurser för e-lärande.
De moduler du studerar kan kräva att du köper ytterligare kursböcker för kursen och du bör vara beredd att köpa några extra texter, vi rekommenderar att du tillåter ytterligare £ 180 under din kurs.
Vad betalar min undervisning för?
- Din undervisning i klassen - detta inkluderar seminarier, föreläsningar och självstudier
- Tillgång till faciliteter inklusive datorer, Wi-Fi, skrivare, skåp, multitro rum, tyst studieutrymme och sociala områden.
- Vår bibliotekstjänst - både på campus och en omfattande onlinekatalog över resurser
- Karriär- och anställbarhetstjänst som ger hjälp med CV, ansökningar och förberedelse av intervjuer genom workshops, drop-ins och 1-2-1 möten
- ACE-teamet (Academic Community of Excellence) som är här för att stödja dig med dina studier och uppgifter
- Studenteraktivitetsföreningen (SAA) - som organiserar evenemang på campus, rabatterade sightseeingresor och hjälper studenter att skapa och driva samhällen