
Master of Arts i strategisk kommunikation
Washington, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
11 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
01 Jul 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Aug 2025
STUDIEAVGIFTER
USD 2 000 / per credit
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Gör ditt märke. Kommunicera med påverkan.
Vi lever mitt i en mediarevolution. Digitala verktyg och sociala medieplattformar har skapat en tidvattenvåg av innehåll. Men har det innehållet en inverkan? Förbättrar det samhället?
Baserat i Washington, D.C., epicentret för nationella politiska och sociala rörelser, Master of Arts i strategisk kommunikation på American University lär dig de färdigheter du behöver för att främja din karriär och göra ett märke som strategisk kommunikatör i olika miljöer, inklusive företag, myndigheter, och ideella organisationer. Vårt program erbjuder dig de senaste verktygen och insikterna du behöver för att utveckla och implementera strategiska kommunikationskampanjer. Vår mångsidiga, dynamisk fakultet av skickliga experter lär dig hur du skapar en strategi för att hantera alla kommunikationsutmaningar. Du lär dig hur du använder information på kreativa och innovativa sätt så att du kan få den effekt du vill ha i världen och din karriär.
Vårt uppdrag är att utbilda eleverna om de senaste trenderna och ge dem strategiska verktyg och insikter som skiljer dem från sina kamrater. Våra olika, dynamisk fakultet för skickliga författare, dokumentärer, korrespondenter, PR-experter, politiker, och förespråkare för social förändring lär dig att förstå en kommunikationsutmaning och skapa en strategi för att ta itu med den; rikta en publik; skapa ett övertygande meddelande; skriva övertygande; att förespråka i en föränderlig digital medievärld. Expertis inom dessa områden gör att du kan bygga på idéer och bilder, övertalning och information, och strategi och taktik på kreativa och innovativa sätt.
Flexibla examensalternativ för att möta dina behov
Vi erbjuder heltid, deltid, och online-kurser.
Heltidsstudenter förväntas i allmänhet slutföra programmet i 1 år. Deltids- eller onlinestudenter förväntas ta minst två kurser varje termin och slutföra sitt program på mindre än två år.
School of Communication arbetar på rullande antagningsbasis för våra forskarutbildningar. Ansökningar granskas löpande tills programmen når kapacitet.
Fakultetsforskning Fuels Innovation
School of Communication: s fakultetsmedlems spetskompetens i klassrummet, prestationer inom sina respektive områden, och djupt engagemang för personlig mentorskap har hjälpt till att starta tusentals givande karriärer inom vinstdrivande, ideell, och statliga sektorer.
Deras banbrytande forskningsaktiviteter och professionella engagemang spelar nyckelroller i nationell och global politisk utveckling. Fakultetens studieområden omfattar strategisk och politisk kommunikation, interkulturell och global kommunikation, PR- och medierelationer, sociala förändringskampanjer och digitala mediestudier, opinionsforskning, public service-reklam, sända nyheter och medieproduktion, rasrelationer, och offentlig diplomati, bland många andra områden.
Specifika forskningsområden inom strategisk kommunikation har inkluderat hur internetpolitik kan förbättra medborgerligt engagemang; effekterna av ny medieteknik på förespråkande, aktivism, och politisk kommunikation; interaktionen mellan domstolar och media; hur media, public relations, och samhället korsar varandra; och utforskningar i sociala medier och personligt varumärke.
Vår fakultet här hjälper dig aktivt att forma vår värld på positiva sätt. Du kommer att engagera dig i meningsfullt arbete med en djupgående inverkan när du strävar efter att utöka den konstruktiva kraften i kommunikation och media.
Ditt nätverk av framgång
School of Communications mycket selektiva mentorprogram för examen överbryggar klyftan mellan klassrummet och den professionella världen för att hjälpa dig att fortsätta bygga din karriär.
Varje år, doktorander som är antagna till programmet paras ihop med toppalumner genom ett partnerskap mellan School of Communication, vårt utvecklingsteam, och AU Career Center. Oavsett om det hjälper dig att nå korta och långsiktiga karriärmål, dela tips för att förbättra ditt CV och portfölj, eller hjälper dig att bygga ett nätverk av framgång, professionella mentorer är ovärderliga källor till kunskap och erfarenhet för studenter.
Läroplan
koncentrationer
Skräddarsy din examen efter dina mål
Fakulteten för offentlig kommunikation har skapat koncentrationer som gör att du kan fokusera dina studier på dina intresseområden. Även om du inte behöver välja en koncentration, är de ett idealiskt sätt för studenter att bygga vidare på expertområden och visa upp den expertis på sina CV, onlineportföljer, LinkedIn och andra sociala medieprofiler.
Studenter måste ta minst tre kurser inom ett ämnesområde för att lista en koncentration.
- Advocacy & Social Impact. Vi ser en framtid där eleverna skapar meningsfull förändring och tar sig an samhällets nuvarande och framväxande utmaningar. Du kommer att lära dig färdigheter och verktyg för att göra den visionen till verklighet.
- Digitala kommunikationsstrategier och analys. Varje dag tävlar individer och organisationer om uppmärksamhet online. Varje vecka introduceras nya verktyg och plattformar. Vi hjälper dig att identifiera och utnyttja strategier som får din kund eller organisation att sticka ut.
- Företagskommunikation och rykte. Företagsledare tror alltmer på vikten av rykte och dess värde som en företagstillgång. Du lär dig hur du hanterar och skyddar den tillgången.
- Internationell strategisk kommunikation. Globaliseringen kräver att kommunikationsutövare förbättrar sina kunskaper om affärskulturer, politiska och sociala kulturer. Vi ger vägledning och struktur för framgång.
- Mångfald & Mångkulturell kommunikation. Att främja mångfald och kommunicera över kulturer är brådskande samhällsförpliktelser och en framväxande karriärväg. DEI-frågor är ett fokus på detta spår.
Karriärmöjligheter
Vi vet framgång
Sex månader efter examen, AU Masters med en examen i strategisk kommunikation från School of Communication :
94 % av akademiker arbetar nu, i gymnasieskolan eller båda.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Finansiering av din utbildning
School of Communication erbjuder doktorander både meritbaserat och behovsbaserat ekonomiskt stöd. Meritutmärkelser, namngivna stipendier och stipendier administreras av SOC Graduate Admissions Office, medan behovsbaserade utmärkelser administreras av American University Office of Financial Aid. Ytterligare ekonomiskt stöd är tillgängligt för veteraner.
Alla meritpriser baseras på dina akademiska meriter och yrkeserfarenhet , särskilt dina grundexamensbetyg och ledarskapsaktiviteter samt karriärrelaterade prestationer. Meritpriser är giltiga i ett år - de varierar i mängd, delas vanligtvis jämnt mellan höst- och vårterminerna och är vanligtvis inte förnybara.
Vissa meritpriser kommer i form av assistenttjänster , som består av eftergift av examensavgifter, ett stipendium eller båda. Eftergiften kommer att variera i antalet poäng som erbjuds. Om du erbjuds ett stipendium måste du vara anställd som doktorandassistent för en fakultetsmedlem vid School of Communication under 10 timmar per vecka.
Forskningsstipendier vid akademiska centra inom School of Communication och inom hela universitetet kan också vara tillgängliga.
Ranking
- #3 bästa skolan för PR - Enligt College Magazine
- Topp 5 En av fem finalister för Outstanding PR Education Program 2019 - av PRWeek
- PRNews A-List 2023 Education Honoree - PRNews
Studieavgift för programmet
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.