Global Sport Business Master
AMOS Sport Business School
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 11 260 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Pris från € 11260/ år inklusive resor (utom visum, flyg och försäkring)
Introduktion
AMOS unika Global Sports Business Master Program har utformats för att passa den internationella sportindustrins behov och utveckla fördjupad expertis inom sektorn för att stödja både professionella ambitioner och branschkrav.
Detta tvååriga program levereras av experter från den internationella sportindustrin och tar studenterna med på en unik resa i tre olika affärsmiljöer över hela världen - Europa, Asien och Nordamerika.
Under tre terminer konfronteras studenterna med de snabbt föränderliga trenderna i den globala sportbranschen under tre terminer genom omfattande kurser, mästarklasser och studieresor. Den sista terminen inkluderar en 6-månaders yrkeserfarenhet samt leverans av en digital transformationsplan som leds av experter från Microsoft Global Sports Innovation Center.
Läroplan
Termin 1: European Course Program
Sport är en snabbväxande och dynamisk industri i Europa med ett unikt styrningssystem som har gett upphov till en speciell ekonomisk utvecklingsmodell som har exporterats över hela världen.
Den första terminen av Global Sports Business Master-programmet kommer att fokusera på de ekonomiska, politiska och juridiska egenskaperna hos sport management och introducera de framtida trenderna för sportbranschen i Europa.
För att vara helt nedsänkt i sportprodukternas miljö kommer studenterna att följa med på en 5-dagars studieresa till München - Tyskland - för att delta i ISPO, världens största multisegmentmässa för sportföretag.
Studenterna kommer inte bara att upptäcka en affärsplattform och en trendbarometer för branschen, utan de kommer också att lära sig om de nya utvecklingarna och innovationerna som formar sportmarknaden (vintersport, inomhus- och utomhussport, hälsa & fitness och sportkläder) samt upptäcka staden München och dess många aspekter genom sportbesök (FC Bayern München, Olympic Park 1972), konferenser och kulturbesök.
Termin 2: Asiatiska kursprogram
Asien har blivit den största marknaden för sportartiklar i världen och dess ekonomiska tillväxt har lett till en imponerande ökning av nya investeringar i sportföretag.
Andra terminen av Global Sports Business Masterprogrammet fokuserar på möjligheterna till samarbete i Asien och på de utmaningar som denna gigantiska marknad representerar för europeiska och amerikanska idrottsorganisationer. Studenterna kommer också att förstå de ekonomiska konsekvenserna när de utvecklar framgångsrika affärsstrategier i Asien.
En jätte är specifikt i hjärtat av sportbranschen i Asien: Kina.
Från kinesiska investerare som förvärvar och investerar i sportfastigheter över hela Europa, internationella ligor och lag som vill engagera en ny våg av fans, handel med viktiga sändningsrättigheter, till Kinas strategiska förvärv av stora internationella sportevenemang, är det obestridligt att säga att världen av idrotten har verkligen vaknat till de stora möjligheter den kinesiska marknaden har att erbjuda.
För att helt fördjupa studenterna i detta globala kraftpaket, anordnas en 4-veckors studieresa i Shanghai och Peking, i samarbete med de bästa sportuniversiteten i landet: Shanghai University of Sport och Beijing Sport University.
Studenter kommer att kunna föreställa sig de förändringar och innovationer som äger rum i Kina som har påverkat den internationella idrottsmiljön.
Kurser under den här terminen kommer att ta itu med digital sport och kommunikationsteknik, internationella kommersialiseringsprocesser, regleringar och ekonomiska frågor, sportevenemang och globalt ledarskap.
Termin 3: American Course Program
Sport är en komplex och väsentlig aspekt av det nordamerikanska samhället. Denna globala sportjätte anses vara den mest utvecklade sportmarknaden i världen och ett exempel på framstående och sofistikerade marknadsföringstekniker som har lett till utvecklingen av andra länders sportmarknader.
Den tredje terminen av Global Sports Business Master's-programmet fokuserar på sportmarknadsföring, innovation och fansupplevelse av sportbranschen med tonvikt på Nordamerika för att förbereda eleverna att förstå denna sportsliga ledarskapsmodell.
Våra kurser kommer att hjälpa studenter att få betydande kunskaper i försäljningsstrategier, evenemangssäkerhet och PR, såväl som innovativa sporttrender. De kommer också att lära sig om karriärmiljöerna både i USA och i Storbritannien.
För att helt fördjupa eleverna i det amerikanska idrottssystemet kommer eleverna att få erfarenhet från en 4-veckors studieresa till Chicago, ett av de stora idrottscentra i USA. Studenter kommer att få möjlighet att lära sig av ledande sportchefer, träffa sportchefer och administratörer, vara volontär i sportevenemang och ta en rundvandring bakom kulisserna i de största sportanläggningarna i Chicago.
Termin 4: Branschplacering och karriärtjänster
Den sista terminen av detta program innebär en obligatorisk 6-månaders praktik i en internationell sportindustrimiljö som studenterna måste åta sig för att få sin examen tillsammans med ett handledningsprogram för en idrottsenhets digitala transformationsplan.
Anställningsbarhetsmodulerna "Karriärutveckling" och "Globalt ledarskap" löper under hela varaktigheten av Global Sports Business Master-programmet och ger studenterna alla verktyg och färdigheter de behöver för att nå sin karriärambition i en internationell miljö.
Karriärmöjligheter
Internationell karriäruppföljning
AMOS Career Service anordnar regelbundna workshops om internationella jobbsökande strategier, globalt nätverkande, ledarskapsförmåga, interkulturell ledarskapsförmåga, karriärmässor för att underlätta praktik hos partnerföretag samt personliga professionella uppföljningar.
International Alumni Service
AMOS International Alumni förlitar sig också på sina utexaminerades professionella tillväxt. Utexaminerade har tillgång till AMOS International jobbplattform, deltar i specifika jobbworkshops och drar gratis nytta av karriärbedömningsförfaranden i två år efter examen.