MA i strategisk och digital reklam
Ari'el, Israel
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk,
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
14 Aug 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
26 Oct 2025
STUDIEAVGIFTER
USD 5 380 / per year *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* knuten till KPI - internationella studenter; USD 3 847 kopplat till KPI - Israeliska medborgare
Introduktion
Är du intresserad av följande:
- Hur planerar jag reklamkampanjer?
- Skapa kreativt onlineinnehåll?
- Berättelsens och berättelsens psykologi?
- Databaserad marknadsföring?
- Politisk branding?
- Digitalt ledarskap och sociala medier påverkare?
Att studera dessa och många andra fascinerande frågor, kom och utvidga dina horisonter genom vår avancerade examen i strategisk och digital reklam. Bli en plattformskommunikatör och lär dig inte bara de teoretiska grunderna utan de praktiska färdigheterna för att utforma effektfulla och minnesvärda kampanjer. Designad för att ge dig de verktyg du behöver för att lyckas i dagens dynamiska media- och reklamlandskap, detta program kommer att betona skriftlig, talad, visuell, och interaktiv kommunikation. Kom igång på vägen till att etablera dig som ledare inom detta spännande område! Ta reda på hur du kan bli en online masterstudent i digital & strategisk reklam.
MA-programmet i strategisk och digital reklam innehåller kommunikation, marknadskommunikation, och reklamteorier i strategiska och digitala kommunikationskampanjer och varumärkesmetoder på individ- och organisationsnivå.
Som ett resultat av att slutföra detta program kommer akademiker att kunna:
- att hantera datadrivna kampanjer för både offentliga och privata organisationer
- skapa digitalt annonseringsinnehåll
- analysera och värdera budskap och texter, beakta samhälleliga och etiska frågeställningar
- engagera sig i effektiv marknadskommunikation på flera digitala plattformar
- skapa en stark online-närvaro för sig själva
Läroplan
Programmet införlivar kommunikation, marknadskommunikation och reklamteorier i strategiska och digitala kommunikationskampanjer och varumärkespraxis på individ- och organisationsnivå. Som ett resultat av att slutföra detta program kommer akademiker att kunna hantera datadrivna kampanjer för både offentliga och privata organisationer, skapa digitalt reklaminnehåll, analysera och utvärdera budskap och texter, överväga sociala och etiska frågor, engagera sig i effektiv marknadskommunikation över hela världen. flera plattformar och skapa en stark onlinenärvaro för sig själva.
År 1 termin A
- Politiskt varumärke
- Informationsbaserad marknadsföring
- Visualisering för strategisk kommunikation
- Grundläggande för reklam
År 1 termin B
- Digitalt ledarskap och sociala medier Influencers
- The Psychology of Story and Storytelling
- Retorik och kroppsspråk - workshop
- Introduktion till medieplanering
År 2 termin A
- Seminarium om praktisk forskning
- Globalt integrerad marknadskommunikation
- Digitala forskningsmetoder
- Etik i den digitala tidsåldern
- Internationell och tvärkulturell reklam - workshop
År 2 termin B
- Digital tillgångsförvaltning
- Seminarium om praktisk forskning
- Kreativitet för digitala medier
- Valbar kurs
Karriärmöjligheter
Oavsett område eller bransch – offentlig sektor, privata företag, teknikföretag, återförsäljare, ideella organisationer och mer – har alla kommunikationsavdelningar och behöver strategiska och digitala reklamexperter.
En magisterexamen i Strategic & Digital Advertising från Ariel University förbereder dig för ett spännande jobb inom det område du väljer, till exempel:
- MARCOM – Marknadskommunikationschef
- Direktör för kommunikation och strategi
- Direktör för Global Communications
- Vice VD för strategisk kommunikation
- Direktör för sociala medier