
Civilingenjör i internationellt företagande
Lincoln, Storbritannien
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
GBP 14 700 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Kursöversikt
Kursen Master of International Business (MSc) är öppen för akademiker från alla discipliner och är ett specialpris för karriärinträde eller karriärutveckling som förbereder dig för att framgångsrikt integrera med företag som driver en internationell plattform.
Syftet med denna examen är att låta dig finslipa dina professionella, analytiska och personliga förmågor för att utveckla ett globalt perspektiv för företag. Detta kommer att åstadkommas genom att utveckla de smidiga, nyfikna, motståndskraftiga och innovativa tankesätt som är nödvändiga för att hantera de nivåer av osäkerhet, komplexitet, tvetydighet och risk som är så tydliga i en snabbt föränderlig värld.
Vid varje tillfälle kommer du att uppmuntras att överväga hur du kan tillföra värde till affärsprocesser samtidigt som du är medveten om de etiska, sociala och kulturella ansvar och utmaningar som alla organisationer står inför.
Om denna kurs
Kursen syftar till att utveckla en vetenskaplig, teoretisk och praktisk förståelse för och förmågan att engagera sig i affärsverksamhet på internationell nivå. Du kommer att utveckla en kritisk uppskattning av relevanta teorier när de anpassas till praktiken, en förståelse för vikten av data och dess analys och får möjlighet att reflektera över tillämpningen av ditt lärande.
Genom att använda BGU -personalens betydande expertis inom företagskompetens och för en mängd olika gästtalare och internationella anslutningar är programmet utformat inte bara för att öka teoretisk kunskap om affärsprocesser, utan för att utmana dig att förvärva och analysera de färdigheter och attribut som framtiden kräver -passa ledare och chefer, vilket ger full förståelse för vad som behövs för att engagera sig på globala marknader.
På alla nivåer lär du dig att samarbeta och kommunicera med varandra som förväntas i en affärsmiljö. Undervisad leverans kommer att kompletteras med gruppträningssessioner för att uppmuntra maximal inter-peer-interaktion, och utomeuropeiska studenter kommer att "kompisas" med brittiska studenter.
Vid varje tillfälle kommer teori och praxis att utmanas genom att överväga FN: s 17 mål för hållbar utveckling, och alla moduler kommer att erkänna och länka till företags- och entreprenörskap och attribut som definieras av Entrecomp Framework.
Kursen kommer naturligtvis att främja användningen av "affärsengelska", men detta förstärks ytterligare genom samarbete med externa partners och intressenter internationellt för att införa en mycket bredare social och kulturell palett av affärsutövare som använder engelska för att kommunicera.
Du kommer att få stöd via individuella inlärningskontrakt som identifierar och anpassar dina individuella lärandemål som förstärker lärandemålen för kursen.
Vad ska du studera
Studenter på denna kurs studerar för närvarande några eller alla av följande moduler
Kursmoduler
- Global affärsverksamhet
- Internationell marknadsföring och varumärkesstrategi
- Globalt företagande och entreprenörskap
- Bygga en lärande organisation
- International Financial Management
- Ledarskap och personlig utveckling
- Internationell affärsetik och CSR
- Avhandling
Ingångskrav
Studenter skulle normalt förväntas ha eller förväntas ha uppnått 2: 2 (eller NARIC -motsvarighet) i något examensämne.
Hur du lär dig
Leveransen av denna kurs kommer att utmana och stödja dig för att säkerställa att du får en positiv inlärningsupplevelse genom att erbjuda en rad leveransstilar. Peer -lärande kommer att introduceras som ett kritiskt element som förbättrar inlärningsmöjligheter och skapar en socialt möjliggörande inlärningsmiljö. Dessa kommer att omfatta strukturerat och informellt nätverk, samarbete och idéutbyte, handledning, workshops och gruppinlärning som är både uppslukande och stödjande.
Modulinnehållet kommer att levereras genom en blandning av traditionell ansikte mot ansikte/klassrumsbaserad undervisning, blandat lärande som innehåller delar av praktisk utmaning, effektiv användning av stödteknik och onlineverktyg och teamcoachning för att stödja effektiv peer-peer och gruppinlärning.
Modulerna bygger på den kunskap, förståelse, färdigheter och erfarenhet du kommer att samla på dig under kursens gång. Kursen lägger stor vikt vid integration och tillämpning av lärande som kan syntetiseras med aktuella globala frågor och tänkande. Till exempel möjliggör förståelse för global verksamhet utveckling av marknads- och varumärkesstrategi.
bedömning
Bedömningsstrategin för denna kurs har utformats för att utveckla och bedöma de kunskaper, förståelser och färdigheter som krävs för att framgångsrikt utveckla en karriär inom näringslivet. Det låter dig visa ditt förtroende för att formulera och kritiskt utvärdera idéer och kunskaper i både skriftligt och muntligt format. Formativ bedömning kommer att vara inbäddad hela tiden och utvärderingsverktyg har valts för att återspegla innehållet och undervisningsmetoden för modulerna - till exempel kommer den internationella finansmodulen att bedömas genom en tidsbestämd undersökning baserad på ekonomisk analys av tillhandahållna data och marknadsföringsmodulen bedöms utifrån produktionen av marknadsföringsmaterial som kan förväntas i näringslivet.
Stöd
Att studera på BGU är en studentcentrerad upplevelse. Personal och studenter arbetar tillsammans i en vänlig och stödjande atmosfär som en del av en intim campusgemenskap. Du kommer att känna varje person personligen och känna dig trygg när du kommer till dem för att få hjälp och råd, och personal känner igen dig, inte bara genom att se, utan som en individ med unika talanger och intressen.
Vi kommer att vara där för att stödja dig, personligen och akademiskt, från introduktion till examen.
Antagningar
Läroplan
What will you study
Students on this course currently study some or all of the following modules
Course modules
- Global Business Operations
- Internationell marknadsföring och varumärkesstrategi
- Globalt företagande och entreprenörskap
- Bygga en lärande organisation
- International Financial Management
- Ledarskap och personlig utveckling
- Internationell affärsetik och CSR
- Dissertation