MSc International mode marknadsföring
British School of Fashion
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 8 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Storbritannien (inklusive Skottland) och Europa; £ 12600 International (utanför Europa)
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Den MSc International Fashion Marketing Är ett innovativt program som ska ge studenterna den vitala kombinationen av internationell affärskunskap plus kreativa och praktiska marknadsföringsförmåga, så att de kan lyckas och utmärka sig i den starkt konkurrenskraftiga internationella modeindustrin.
Vårt stimulerande program innehåller en bred läroplan, som koncentrerar sig på kärnbegrepp och principer för logistik, inköp och merchandising, modeaffärsanalys, integrerad marknadsföringskommunikation och varumärkeshantering.
Studenterna kommer också att få praktisk och kreativ kompetens inom viktiga områden av modemarknadsföring med inriktning på konsumentinsikt, marknadsplanering, branding och användning av digital teknik.
MSc International Fashion Marketing, som är utformad för att inspirera, utmana och motivera, utvecklar och fördjupar din internationella affärskunskap, kompetens inom modemarknadsföring och de personliga färdigheter som krävs för att skapa en framgångsrik karriär inom denna spännande och kreativa sektor.
Kursöversikt
- Detta program har utformats i samråd med industrin för att erbjuda de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra en skillnad i den internationella mode marknadsföring arena.
- Universitetet är stolt över att skapa en trevlig och mycket stödjande inlärningsmiljö för alla sina elever.
- Vi införlivar den senaste akademiska marknadsföring tänkande och teorier för att säkerställa att programmet framkant i alla avseenden.
- All undervisning och lärande på programmet stöds av banbrytande e-inlärningsteknik.
- Undervisningen levereras i små grupper så att eleverna kan utveckla sin egen miljö av gemensamt lärande och för individuell inlärning måste åtgärdas av handledare.
- Modulerna är utformade för att relatera direkt till verkliga företag och att ge eleverna möjlighet att lära sig om potentiella karriär områden.
- Programmet ger studenterna möjlighet att närvara Masterclasses från marknadsföring utövare och ledare inom industrin.
Kursmoduler
Strategiska beslut på den internationella modemarknaden
Reflekterar om skapandet och underhållet av mode varumärken, beslut av modekommunikation, marknadsledningar, detaljhandelns roll, prisbeslut, kritiska vägar, operationalisering och genomförande, beredskapsplanering och strategisk utvärdering.
Consumer Led Fashion Marketing
Fokuserar på konsumentledda metoder inom internationell modemarknadsföring. Med tanke på modeens estetiska karaktär tar man särskild uppmärksamhet åt kommunikationsmixens visuella komponenter.
Digital Fashion Branding och Leverans
Undersöker rollen som teknik i utvecklingen av mode varumärken och omfattande digitala marknadsföringskampanjer. Du kommer också att undersöka modeprognoser, produktutveckling och inköp och logistik.
Mode Köpa, Merchandising och Distribution
Ger dig möjlighet att utveckla en kritisk förståelse för utmaningar och val i den globala affärsmiljön och konsekvenser för förvaltningen.
Samtida problem för företag och samhälle
Undersöker de geopolitiska, ekonomiska, sociala och tekniska omgivningarna där företagen arbetar och uppmuntrar dig att kritiskt reflektera över dessa frågor.
Personlig och professionell utveckling
Gör det möjligt för dig att identifiera, förstå, utveckla och artikulera dina personliga förmågor i samband med dina framtida karriärmöjligheter.
Research Methods
Utvecklar dina avancerade färdigheter relaterade till en rad forskningsmetoder som behövs för akademisk och praktisk forskning på Masters Level.
Disputation
Det sista elementet i programmet är avhandlingen, som ger dig möjlighet att designa och genomföra en del originalforskning inom ett selektivt område med internationell modemarknadsföring.
Minsta Behörighet
Alla inträdeskrav som anges här representerar kraven för inträde till det program som normalt eftersträvas. Antagnings Team får bedöma ytterligare bevis för att bedöma din behörighet dock beroende på ditt fullständiga akademiska / anställningsförhållanden.
Typiska Behörighet
Storbritannien Honours examen 2: 2 (eller motsvarande)
English Language
Akademiska IELTS resultat på 6,0 (eller motsvarande) utan inslag under 5,5.
ytterligare information
Om du inte har de nödvändiga formella kvalifikationerna gäller universitetets flexibla inträdespolitik överföring och erkännande av tidigare lärande (RPL), inklusive arbetsbaserad erfarenhet och krediter från erkända yrkesorganisationer.
Pre-sessional engelska
För internationella studenter som inte uppfyller de minsta engelska språkkraven, erbjuder vi pre-sessional engelska språkkurser för att hjälpa dig att förbättra dina engelska färdigheter.