Msc lyxvarumärke marknadsföring
British School of Fashion
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 8 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Storbritannien (inklusive Skottland) och Europa; £ 12600 International (utanför Europa)
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår Masters i Luxury Brand Marketing Programmet ger studenterna en rik bredd av kunskap och förståelse för marknadsföring som är särskilt relaterad till lyxmärken. Den innehåller fokus på kritisk inblick i lyxkonsumentbeteende, lyxmarknadsföring och marknadsföringskommunikation samt en undersökning av juridiska aspekter av branding inom ett lyxigt sammanhang.
Det kommer att göra det möjligt för dig att utveckla din intellektuella förmåga tillsammans med dagens kompetens och praxis som behövs för att utmärka sig i branschen. Det kommer också att finnas en möjlighet att slutföra en arbetsplats, volontärarbete, skrivbordsbaserad konsultation eller till och med studera utomlands. Studenter uppmanas också att delta i ett självständigt forskningsprojekt.
Programmet tillåter studenter att studera lyxmarknadsföring inom ett globalt sammanhang samtidigt som man utvecklar en större medvetenhet om de bredare förpliktelserna för verksamheten, inklusive ansvarigt ledarskap. Huvudsyftet är att utrusta studenter med en samtida förståelse av lyxmarknadsföring för att möta de ständigt föränderliga behoven hos lyxvarumärkesbranschen. För att uppnå detta har universitetet byggt upp en stor kompetens inom lyxsektorn genom vårt utmärkta utbud av akademiska och hedersprofessorer, som är alla nuvarande ledare inom industrin.
Kandidater, utrustade med sin specialistkunskap, analytiska och personliga färdigheter, kan förvänta sig att vara välplacerade för att leda ledande befattningar inom den alltmer konkurrensutsatta, digitalt orienterade globala lyxvarumärkessektorn.
modul Information
Våra väletablerade band med industrin tillsammans med nuvarande tänkande och forskning har utformat programmets struktur, som består av 6 moduler, plus en avhandling.
Strategisk marknadsföring av lyxvaror
Undersöker hur tillgångar i ett lyxföretag kan användas för att skapa och leverera värde till intressenter, särskilt kunder och intressenter. Eleverna får möjlighet att utveckla en ledningsöversikt av hur marknadsföring interagerar med de andra funktionella områdena i lyxaffären.
Juridiska aspekter av Brand Management
Fokuserar på och sammanfattar nischaspekter av lagstiftning för att vara tillgänglig för dem som inte har tidigare legat studier av immateriella rättigheter eller regler. Det ger grunden för kritiskt, analytiskt och juridiskt kreativt tänkande när du utforskar juridiska frågor relaterade till varumärken, domännamn, avgång, designrättigheter, patenträttigheter, upphovsrätt och frågor som rör reklamstandarder.
Utveckla personlig och professionell kompetens
Ger studenterna möjlighet att identifiera, förstå, utveckla och formulera sina viktigaste personliga förmågor i samband med deras framtida karriärförhoppningar. Eleverna får möjlighet att genomföra en branschplacering, volontär, studera utomlands eller delta i skrivbordsbaserad konsultation för att bli bättre förberedd för sitt personliga och professionella liv.
Konsumentledande hållbar marknadsföring
Utformad för att ge en djupgående och kritisk förståelse av konsumentledda hållbara marknadsföringsmetoder. Eleverna introduceras till begreppet kundinsikt och dess roll i beslutsfattandet för marknadsföring. Modulen utvärderar de psykologiska, sociala och ekonomiska rötterna i konsumentbeteendet och relaterar dessa till nutida konsumenter.
Global Branding och integrerad marknadsföringskommunikation
Ger studenterna en kritisk förståelse för brandingsteori genom en undersökning av nyckelteoretiska ramar som är relevanta för varumärkesidentitet, personlighet, varumärkesrelationer och varumärkeskultur. Olika sektorer som mode, lyx, resor och underhållning utforskas samtidigt som studenterna får en förståelse för marknadsföringskommunikationens mix.
Forskningsprojekt: Design och Metoder
Introducerar eleverna till forskningsinriktningar och tidskunskaper som är nödvändiga för deras forskningsprojekt. Modulen ger grundläggande kunskap om forskningsdesign över nyckelområden och antar ett kritiskt perspektiv vid jämförande och kontrasterande alternativa forskningsmodeller.
Disputation
Det sista elementet i programmet är avhandlingen, vilket ger dig möjlighet att designa och genomföra en del originalforskning inom ett selektivt område av Luxury Brand Marketing.
Minsta Behörighet
Alla inträdeskrav som anges här representerar kraven för inträde till det program som normalt eftersträvas. Antagnings Team får bedöma ytterligare bevis för att bedöma din behörighet dock beroende på ditt fullständiga akademiska / anställningsförhållanden.
Typiska Behörighet
UK Honours grad 2: 2 (eller motsvarande
English Language
Akademiska IELTS resultat på 6,0 (eller motsvarande) utan inslag under 5,5.
Andra akademiska och yrkesmässiga kvalifikationer
Varje ansökan till GCU betraktas på individuell basis. Om du inte har de typiska akademiska förkunskaper, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och / eller krediter från erkända yrkesorganisationer, kan du ha rätt att delta i denna kurs via universitetets Erkännande av tidigare lärande system.
I vägen
Om du inte kvalificerar dig för direkt inresa, erbjuder INTO Glasgow Caledonian University ett examensprogram.
Kursen erbjuder en väg till Glasgow Caledonian University genom en utmärkt lärarupplevelse som finns i byggnadsstudier. Framgångsrikt genomförande av Graduate Diploma Programmet vid INTO Glasgow Caledonian University till den standard som krävs ger garanterad framsteg i denna grad.
Pre-sessional engelska
För internationella studenter som inte uppfyller de minsta engelska språkkraven, erbjuder vi pre-sessional engelska språkkurser för att hjälpa dig att förbättra dina engelska färdigheter.