Civilingenjörsprogrammet i programvaruteknik
Tirana, Albanien
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
The Master of Science i Software Engineering (MSE) Programmet förbereder eleverna för att bli Software Engineering ledare, och ta itu med det globala behovet av personal som gäller datavetenskap, teknik och matematiska principer för att utforma, utveckla och testa programvara. Kärnan i programmet är inriktat på att bygga en grund för kritiskt tänkande som att göra professionella bedömningar.
Detta program bygger dessa tänkande genom en gedigen förståelse för teoretiska metoder, principer och verktyg och en undersökning av grundläggande frågor och processer mjukvaruutveckling. Bland ämnena finns kravhantering, projektledning, kvalitetssäkring, och databassystem. Fakultet med både akademiska och industribakgrund ger också praktiskt perspektiv. Verkliga problem och möjligheter med programvaruintensiva system utforskas, och metoder för att utvärdera, anta och dra nytta av ny teknik är inlärda. Studenter i Master of Science i Software Engineering program kommer också att arbeta i nära samarbete med kolleger professionella programmerare, slutföra tillämplig klass uppdrag inom lag. Arbetsrelationer utvecklas kommer att vara en betydande resurs under en karriär.
Program Mål och mål
Programmålen faller i tre allmänna kategorier: tekniska, organisatoriska och övergripande kunskaper, färdigheter och dispositioner. Efter genomgången av programmet kommer utexaminerade kunna: I. tekniska område
- Applicera nya mjukvaruutveckling teknik för att bygga robusta produkter och lösningar som gör det möjligt tjänster computing bygger på tjänsteorienterad arkitektur
- Implementera senaste systemutvecklingsprocesser där storskalig affärsapplikationer design är framstående och systemintegration är standardläget för utveckling
II. organisatorisk domän
- Hantera in-house och outsourcar utveckling av mjukvaruprojekt.
- Bidra till affärsprocesser genom en process med analys, design och optimering som svar på organisatoriska behov.
III. kapning domän
- Analysera sociala och andra externa effekter tillsammans med relevanta rättsliga, reglerande, etiska och professionella frågor i näringslivet och teknisk beslutsfattandet.
- Kommunicera effektivt med tekniska, kommersiella och användare / kunder publik.
- Utveckla djup i ett markerat område av expertis.