Master i kommunikationsstudier: kommunikation, marknadsföring och reklam (dubbelexamen)
Lisbon, Portugal
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran *
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 680 / per month **
STUDIEFORMAT
På Campus
* 1:a fasen och 2:a fasen: deadline 30 maj 2024
** för internationella studenter | studenter från EU och portugisisktalande länder: 570,00€/månad
Introduktion
Magisterexamen i kommunikationsstudier med huvudämne i kommunikation, marknadsföring och reklam i samarbete med LUMSA University (Rom, Italien) -programmet säkerställer på motsvarande sätt inlärning av en bred uppsättning kompetenser och utvecklingsfärdigheter som möjliggör för studenten att integreras på arbetsmarknaden i allt större utsträckning kräver professionella som effektivt kan svara på de nya kraven på att hantera både strategisk och operativ marknadskommunikation inom olika organisationer.
För att på bästa sätt fördjupa sina kunskaper blir eleverna bekanta med möjligheterna, metoderna och verktygen inom marknadsförings- och kommunikationsområdet, för att ta itu med de möjligheter, utmaningar och problem som den omfattande närvaron och användningen av framväxande medie- och kommunikationsteknik innebär på starkt konkurrensutsatta marknader. i dagens samhällen.
Detta masterprogram är känt för sina studenters höga anställbarhetsgrad . Detta härrör från dess kombination av gedigen teoretisk utbildning och tillämpning av kunskap i konkreta fall för att öka studenters autonomi när det gäller utveckling av professionella projekt såväl som vetenskaplig forskning.
Utmärkelser och partnerskap
För att upprätthålla en dynamisk relation med marknaden, fokuserad på att skaffa kunskap och utveckla professionella färdigheter, driver magisterexamen i kommunikationsstudier en rad olika partnerskap med offentliga och privata organisationer.
Genom dessa partnerskap kan Fakulteten för humanvetenskap belöna studenter som uppnår höga akademiska prestationsnivåer med priser och praktikplatser.
Rádio e Televisão de Portugal (RTP)
- Praktikplatser och fältarbete.
OCI - Observatorium för intern kommunikation och företagsidentitet
- "Bästa akademiska arbete FCH-UCP" ger allmänhetens uppskattning och erkännande av en akademisk studie om intern kommunikation, företagsidentitet och varumärke.
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att upprätthålla en dynamisk relation med marknaden, fokuserad på att skaffa kunskap och utveckla professionella färdigheter, driver masterprogrammet en rad olika partnerskap med offentliga och privata organisationer.
För detaljerad information, besök vår hemsida.
Läroplan
1:a året @FCH-CATÓLICA
1: a halvåret
- Media, Samhälle & Kultur
- Forskningsmetoder
- Strategisk marknadsföring
- Reklam
2: a halvåret
- Avancerade studier i kommunikation
- Strategier och mått för digital marknadsföring
- Konsumentbeteende
2:a året @LUMSA University
Tredje termin
- Brand Management och Medieplanering
- Digitalt skrivande och visuell design
- Avhandling eller projekt
4: e Semester
- Kundrelationshantering och marknadsföring
- Sponsring och insamling
- Webbdesign
- Avhandling eller projekt
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
De professionella möjligheterna som härrör från de stora kommunikations-, marknadsförings- och annonseringsområdena inkluderar följande:
- Organisationers marknadsavdelningar;
- Reklam- och reklambyråer;
- Konsultverksamhet för marknadsföring och reklam;
- Företagsrelationer med interna och externa intressenter;
- Intern kommunikation;
- Brand Management;
- Hantering av sociala medier;
- Presskontor.
Studentberättelser
Varför studera på CATOLICA - Faculty of Human Sciences
För att förbereda kompetenta och integrerade yrkesverksamma, kan Católica-Human Sciences masterstudenter dra nytta av ett stort rykte och meritlista som vederbörligen återspeglas i de höga nivåerna av anställningsbarhet hos sina studenter. Tre av våra MA-program är rankade bland de allra bästa i världen inom områdena Arts Management, Communication Sciences och Marketing.
Med läroplansalternativ som växer fram från den vetenskapliga forskningens avantgarde samtidigt som de är skräddarsydda för verkligheten i affärsvärlden, presenterar fakulteten för humanvetenskap ett gediget och diversifierat utbud av masterprogram.
Católica-Human Science-programmen använder sig också av en högt kvalificerad lärare, inklusive kända internationella talare med internationalisering som ytterligare uppmuntras genom studentutbyten och inkludering i europeiska forskningsnätverk.
Våra mastersexamina utgör specialistalternativ för spetskompetens, förbereder studenterna att utveckla det reflekterande tänkande som krävs för att bli högkvalitativa yrkesverksamma, med etisk utbildning och under vård av högprofilerade forskare och professorer.
Dessutom får Católica-Human Science-studenter tillgång till ett mycket brett utbud av partnerskap och praktikplatser till förmån för deras läroplaner och fritidsaktiviteter.