PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
CATOLICA - Faculty of Human Sciences Master i social innovation och entreprenörskap
CATOLICA - Faculty of Human Sciences

Master i social innovation och entreprenörskap

Lisbon, Portugal

2 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran *

Begär tidigaste startdatum

EUR 567 / per month **

På Campus

* 1:a fasen och 2:a fasen: deadline 30 maj 2024

** för internationella studenter | studenter från EU och portugisisktalande länder: 471,00€/månad

Introduktion

Specialiseringen inom social innovation och entreprenörskap erbjuder en avancerad och specialiserad basutbildning inom olika områden och strategiska sociala frågor, fokuserad på social innovation som förbättrar utbildningen av yrkesverksamma som effektivt kan svara på nya sociala utmaningar.

Den har en laboratoriekomponent och stöds av partnerskap med organisationer från tredje sektorn, både offentliga och privata enheter som är engagerade i att utveckla innovationsprocesser och produkter inom det sociala området, där studenterna är bekanta med sociala innovationsprocesser både när det gäller mål och betyder använda (produkter, tjänster, modeller), som försöker möta sociala behov samtidigt som nya relationer och samarbeten skapas.

Detta program har hyllats för sin höga vetenskapliga kvalitet och kombinerar gedigen teoretisk utbildning med tillämpning av kunskap i konkreta fall, vilket ökar elevernas autonomi när det gäller utveckling av professionella projekt såväl som vetenskaplig forskning.

Utmärkelser och partnerskap

För att upprätthålla en dynamisk relation med marknaden, fokuserad på att skaffa kunskap och utveckla professionella färdigheter, driver magisterexamen i kommunikationsstudier en rad olika partnerskap med offentliga och privata organisationer.

Genom dessa partnerskap kan Fakulteten för humanvetenskap belöna studenter som uppnår höga akademiska prestationsnivåer med priser och praktikplatser.

Rádio e Televisão de Portugal (RTP)

  • Praktikplatser och fältarbete.

OCI - Observatorium för intern kommunikation och företagsidentitet

  • "Bästa akademiska arbete FCH-UCP" ger allmänhetens uppskattning och erkännande av en akademisk studie om intern kommunikation, företagsidentitet och varumärke.
Läs mer på institutionens webbplats

Antagningar

Stipendier och finansiering

Läroplan

Studieavgift för programmet

Karriärmöjligheter

Studentberättelser

Varför studera på CATOLICA - Faculty of Human Sciences

Om skolan

Frågor