
Master of Grafisk Design
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
6 up to 12 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
21 Apr 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
21 Apr 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 3 200 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* se erbjudanden och villkor från webbplatsen cei.es
Introduktion
- Modaliteter: Ansikte mot ansikte eller Online (Live)
- Längd: 360 timmar
- Registreringsperiod öppen
Denna magisterexamen i grafisk design riktar sig till alla som är intresserade av designvärlden, grafisk produktion och reklamkreativitet. Ingen förkunskap eller behörighet krävs för att genomföra Master of Grafisk Design.
Innehållet i Master of Grafisk Design
Vår magisterexamen par excellence och vår styrka i mer än 25 år som School of Graphic Design i Madrid och Sevilla. Denna Mästare har förtjänat oss det erkännande vi har idag och är en av våra huvudbastioner.
I Master of Grafisk Design kommer studenten att lära sig företagsidentitet, reklamdesign, digital bildbearbetning eller foto retuschering, redaktionell design och de viktigaste teoretiska och praktiska grunderna i utformningen och utvecklingen av alla kreativa eller reklamprocesser. Å ena sidan, under modulen Grafisk design (Adobe Design Tools) , fördjupas hanteringen av verktygen som gör att vi kan skapa mönster för att kommunicera vad vi vill: Adobe Illustrator, Adobe Photoshop och Adobe InDesign. Tack vare dessa verktyg från Adobe-sviten, kommer studenten att förvärva den professionella kunskapen för att veta hur man skapar, redigerar och retuscherar bilder - digital bildbehandling - tack vare Adobe Photoshop, utnyttjar alla Adobe Illustrators möjligheter för att utveckla reklamdesign, varumärke eller illustration och göra perfekta redaktionella mönster med Adobe InDesign.
I en andra fas under modulen Grafisk produktion och kreativitet är det meningen att eleven ska lära sig de nödvändiga färdigheterna för att programmera, projicera, samordna, välja och organisera en serie faktorer och element i syfte att genomföra projekt eller objekt avsedda för visuell kommunikation, grafisk produktion och reklam, strukturerad i tre delar:
- Grafisk produktion: i denna del av magisterexamen kommer studenterna att erhålla nödvändig kunskap för att genomföra grafiska produktionsprocesser, i enlighet med teknikerna för de olika tryck- och visualiseringssystemen: definition av ”grafiskt projekt” och arbetsplanering, visuellt språk ( tillämpade exempel i design), designelement (konceptuella, visuella, relationella och praktiska element), karakteristiska kompositioner i design, färg (färgens natur, färgpsykologi, tillämpade exempel i design), RGB och CMYK, bild digital (storlek och upplösning), typer av format (PDF, PDF.X, TIFF, EPS, GIF, PNG, PEG), typer av utskrift, finish och exempel, design för stort format (finish och exempel) ...
- Kreativitet tillämpad på design: under denna del av magisterexamen kommer eleverna att lära sig de viktigaste teknikerna för att generera nya idéer och deras tillämpning inom området grafisk design och reklam: visuell kommunikation (överföring genom en bild), kreativitetskoncept och kreativ attityd, den kreativa processen i den grafiska designmiljön, kreativa processer (brainstorming, moodboards etc.), företags identitet (processen för att skapa ett varumärke), typsnitt (klassificering och typkombinationer), typografi tillämpad på design, strategier varumärke, identitetsmanual, applikationer, företags brevpapper, idésökningsmetoder (pinterest, Domestika, beteende, etc), grundförpackningsteori, grundläggande layoutteori, typer av papper, ytbehandling, vikter, specialfärger, stans, etc. (exempel).
- Slutprojekt baserat på verkliga projekt inom den grafiska industrin.
modaliteter
Personligen eller online : Du kan få magisterexamen i grafisk design i Madrid eller Sevilla personligen eller göra magisterexamen i grafisk design online . Onlinemodaliteten undervisas alltid live (på live), även om ett arkiv för dessa inspelade klasser upprätthålls på begäran av studenterna. Studenter har också ett kraftfullt och intuitivt virtuellt campus utvecklat av Google för att delta i klasser och i sin egen utbildning på en daglig basis.
Antal studenter
Det största klassrummet i CEI har en kapacitet för 15 studenter och det minsta för 8, med grupper om cirka 10 personer som är normala. Det lägsta antalet studenter för gruppöppningen är 4 studenter.
finansiering
Upp till 10 avbetalningar. Konsultera sekretariatet.
Universitetets magisterexamen för dessa studier
Du behöver bara välja det här alternativet under registreringsprocessen och betala ett extra belopp på 700 € för att täcka universitetsavgifterna vid distansuniversitetet i Madrid (UDIMA).
Läroplan
Denna magisterexamen i grafisk design är vår masterexamen par excellence och en av våra styrkor under mer än 30 år som grafisk designskola.
I Master i grafisk design kommer studenterna att lära sig företagsidentitet, reklamdesign, digital bildbehandling eller fotoretuschering, redaktionell design och de viktigaste teoretiska och praktiska grunderna i utformningen och utvecklingen av någon kreativ eller reklamprocess. Å ena sidan, under modulen Graphic Design (Adobe Design Tools), fördjupar vi oss i användningen av de verktyg som gör att vi kan skapa design för att kommunicera vad vi vill: Adobe Illustrator, Adobe Photoshop och Adobe InDesign. Tack vare dessa verktyg från Adobe-sviten kommer eleverna att skaffa sig professionell kunskap för att skapa, redigera och retuschera bilder – digital bildbehandling – tack vare Adobe Photoshop, utnyttja alla möjligheter i Adobe Illustrator för att skapa vilken reklamdesign, varumärke eller illustration som helst och skapa perfekta redaktionella mönster med Adobe InDesign.
I en andra fas av denna magisterexamen, under modulen Grafisk produktion och kreativitet, förväntas studenten lära sig de färdigheter som krävs för att programmera, projektera, koordinera, välja och organisera en rad faktorer och element i syfte att förverkliga projekt eller objekt avsedda för visuell kommunikation, grafisk produktion och reklam, strukturerade i tre delar:
- Grafisk produktion: I denna del av masterexamen ska studenterna skaffa sig nödvändiga kunskaper för att utföra grafiska produktionsprocesser i enlighet med teknikerna för de olika tryck- och displaysystemen: definition av "grafiskt projekt" och arbetsplanering, visuellt språk (exempel applicerat i design), designelement (konceptuella, visuella, relationella och praktiska element), karakteristiska kompositioner i design, färg (färger, färger och exemplar, färg och design), psykologi, färger och applicerade bilder. formattyper (PDF, PDF.X, TIFF, EPS, GIF, PNG, PEG), typer av utskrifter, finish och exempel, storformatsdesign (finisher och exempel).
- Kreativitet tillämpad på design: under denna del av magisterexamen kommer studenterna att lära sig de viktigaste teknikerna för att generera nya idéer och deras tillämpning inom området grafisk design och reklam: visuell kommunikation (sändning genom en bild), koncept för kreativitet och kreativ attityd, den kreativa processen i den grafiska designmiljön, kreativa processer (brainstorming, moodboards, typografi), typografi och typografi, typografi, etc.), till design, varumärkesstrategier, identitetsmanual, applikationer, företagspapper, metoder för att söka efter idéer (pinterest, Domestika, behance, etc.), grundläggande förpackningsteori, grundläggande layoutteori, papperstyper, ytbehandlingar, vikter, specialbläck, stansningar, etc.
- Slutprojekt baserat på verkliga projekt inom den grafiska branschen
Sammanfattningsvis är denna Master i grafisk design ett utmärkt alternativ för dem som vill skaffa sig kunskaper och färdigheter inom området grafisk design och reklam. Med över 30 års erfarenhet av att undervisa i grafisk design, erbjuder denna skola ett komplett och uppdaterat program som täcker både de teoretiska grunderna och de praktiska verktygen som krävs för att genomföra design, visuell kommunikation och grafiska produktionsprojekt.
Master's Degree Diploma tillgängligt för dessa studier (60 ECTS)
CEI erbjuder möjligheten att undervisa, i våra lokaler i Madrid, Sevilla eller Valencia eller online, samma studier godkända av distansuniversitetet i Madrid, som har planerats inom det europeiska området för högre utbildning, vilket ger ECTS-poäng (European Credit Transfer System). Studenter som har en kandidatexamen eller universitetsexamen kommer att få ett universitetsdiplom av "Fortbildning" (60 ECTS). Studenter som inte har avslutat universitetsstudier på denna nivå kommer att erhålla ett universitetsdiplom av "Own Title", utan möjlighet att erhålla eller validera ECTS-poäng.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Ta den här utbildningen så förbereder vi dig för att arbeta, både som anställd eller egen företagare, som professionell inom följande områden:
- Grafisk formgivare
- Art director i tidskrifter, produktionsföretag och reklambyråer
- Redaktionell designdesigner
- Kreativ annonsering
- Förpackningsekspert
- Specialist inom digital bildbehandling och retuschering
- Expert på reklamdesign
- copywriter
- Expert på varumärke och företagsidentitet
Leverans av program
- Nästa vardagsstart: 14 oktober 2024 eller 20 januari 2025. Längd: 360 timmar (6-7 månader)
- Nästa starthelg: 18 oktober 2024. Längd: 360 timmar (12 månader)
100 % personligen, i Madrid.
Gratis med dina studier
- 10 timmars ytterligare utbildning om artificiell intelligens (AI) grunder och verktyg
- 3 timmar akademisk eller professionell inriktning per student
- Flera masterclasses och workshops varje månad
- Onlineklasser (live, i samma klass) på dagar då du inte kan delta personligen
- Jobbbank och / eller skriftlig jobbgaranti
- Hel eller delvis repetition av studierna, om studenten begär det
- Delad arbetsyta
- 100 TB gemensamt lagringsutrymme på Google Drive, personligt konto begränsat till 50 GB för varje elev
- Lagring av alla inspelade klasser, både online och personligen, upp till 90 dagar efter avslutade studier
- Möjlighet till utbyte mellan Madrid, Sevilla och Valencia, eller mellan personlig och online-modalitet
- Domän .com och värd för varje student, i ett år.