
Masterprogram i inredning
Valencia, Spanien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 8 850 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Officiell examen: magisterexamen i inredning
Varaktighet / ECTS: 1 år / 60 ECTS
Platser / campus: 25 / Alfara
Undervisade på: spanska
Modalitet: ansikte mot ansikte
Jag riktar mig till | samordning | Akademiska avgifter och bidrag |
Kandidater, examensbevis eller kandidater inom arkitektur, design, skön konst, högre teknik inom industriell organisation och yrkesverksamma med beprövad erfarenhet. Förutom andra högre eller medelgrader relaterade till aktiviteten. | Ignacio Juan Ferruses | Kontrollera de akademiska priserna för denna mästare. San Pablo CEU University Foundation är den utbildningsinstitution som avsätter mest pengar i Spanien för att investera i stipendier och bidrag. |
Vad gör oss annorlunda?
1. 25 års erfarenhet
Högskolan för teknisk utbildning har 25 års erfarenhet av utbildning av designers och 10 års erfarenhet av utbildning av arkitekter. Denna magisterexamen är en sammansättning av båda disciplinerna och skapar en ny utvecklingslinje kring inredning. Kommersiella och cateringutrymmen, utrymmen för utställningar och evenemang, professionella och företagsutrymmen, rehabiliterade utrymmen etc. De kommer att vara föremål för studie och förslag med avsikt att utbilda studenten inom det specifika området för inredningsprojekt.
2. Kvalitetsträning och professionell karaktär
Masterexamen inkluderar teknisk, konceptuell kunskap, verktyg och administrativa och deontologiska aspekter i en första grupp av 4-månaders utbildningsmoduler. Den sista utbildningsmodulen, av samma varaktighet, motsvarar projektområdet, där projekt från varje studieområde som föreslås med högsta yrkesutövare kommer att utvecklas för att garantera utbildningens kvalitet och befälhavarens professionella karaktär.
3. Ledarskapsprogram integrerat i Mästaren
Denna magisterexamen inkluderar Leadership Program of Center for Creative Leadership (CCL), en av de ledande institutionerna för ledarskapsutbildning i mer än 120 länder.
CCL-utbildningen har erkänts bland de tio bästa i världen av Financial Times. I Spanien kan detta program endast tas på CEU: s forskarkurser.
4. Titel tio uppdatering
Denna master innehåller tjänsten Ten Update. I CEU-UCH kommer den studerande som har avslutat en tio uppdateringsgrad att ha fri tillgång under de kommande tio åren till det uppdaterade innehållet i kursplanen via hans intranät, samt till vissa aktiviteter, seminarier, workshops och masterclass som är uppträda som en del av befälhavaren eller egen titel. Varje kurs informerar universitetet alla tidigare studenter om titeln på det nya innehållet och aktiviteterna som finns tillgängliga.
Vad är en officiell eller universitetsmästare?
- Universitets (eller officiella) magisterexamen har verifierats och certifierats av det behöriga organet (National Agency for Quality Assessment and Accreditation, ANECA), under Ministry of Education. Till skillnad från själva examen, som verifieras av universitetet själv.
- Som officiell är den godkänd och erkänd i alla länder inom det europeiska området för högre utbildning.
- Den officiella examen möjliggör framtida tillgång till ett doktorandprogram.
- Den officiella mästaren utdelar poäng i tävlingen eller tävlingarna inom den offentliga förvaltningen, medan de egna titlarna punkterar som kontinuerlig träning. I företag är båda lika giltiga.
href = "https://www.uchceu.es/estudios/posgrado/master-universitario-diseno-interiores
Läroplan
kompetens
allmänna
- CG1. Kapacitet för analys och syntes, vilket ger effektivitet i beslutsfattande.
Uppnåendet av denna kompetens innebär att kunna samla in, analysera och syntetisera relevant data för att fatta beslut som innebär att lösa de problem som tagits upp eller upptäcka dem, vare sig de är av teoretisk eller praktisk karaktär, med det slutliga målet att överföra de slutsatser som erhållits. - CG2. Förmåga att arbeta i tvärvetenskapliga team, förhandlings- och konsensusförmåga.
Uppnåendet av denna kompetens innebär att kunna integreras i organisationer och arbetslag, såväl som att leda dem, att kunna förhandla, hantera och medla i antagandet av överenskommelser utifrån målet att uppnå den mest rättvisa och bekväma lösningen för de föreslagna syftena. ; att på ett självständigt och respektfullt sätt bidra till avgränsningen, planeringen och utvecklingen av de föreslagna målen. - CG3. Förmåga att undersöka och relatera de olika kunskapsområden som möts i yrkesutövningen.
Uppnåendet av denna kompetens förutsätter förvärvet av en global vision av både problem och lösningar, och möjligheten och förmågan att relatera olika kunskaper som leder till de mest effektiva och effektiva lösningarna på komplexa frågor. De yrkesverksamma som krävs i ett samhälle som det nuvarande måste med nödvändighet anta förändringarnas komplexitet och därför beakta de många variabler som utgör de optimala lösningarna. - CG4. Förmåga till självinlärning, ansvar för eget lärande. Engagemang för excellens.
Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att kunna utforma en arbetsplan samt genomföra dess slutförande, inom den planerade tiden, med uthållighet och flexibilitet, att förutse och övervinna de svårigheter som uppstår i dess utveckling och integrera de ändringar som krävs i planen. utvecklingsprocess, på ett professionellt och kvalificerat sätt. - CG5. Förmåga att anpassa sig till tekniska förändringar. Känslighet för behovet av att uppdatera kunskap. Anpassning till nya situationer.
Att uppnå denna kompetens innebär att vara medveten om den nuvarande verkligheten och de utmaningar som uppstår, att anta förändringar som en konstant, att anta behovet av kontinuerligt lärande under hela livet och den nödvändiga anpassningen till den professionella miljön som varierar konstant, snabbt och konstant, och denna trend kommer att bli mer och mer uppenbar. - CG6. Etisk och professionell medvetenhet. Aktiv respekt, både för människor och miljö. Yrkesetik. Attityd att föreslå lösningar som är känsliga för sociala behov och bedöma deras effekt.
Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att man har en attityd att söka sanningen från olika kunskapsordningar, om mänsklig natur och människors värdighet som är gemensamma för alla män och kvinnor, med särskild uppmärksamhet på de etiska och moraliska implikationerna. Respekt och medvetenhet för att upprätthålla hållbara levnadsvillkor, med särskild tonvikt på miljöaspekter. - CG8. Ha välgrundade och rigorösa kriterier om dagens samhälle och kultur.
Att uppnå denna kompetens innebär att vi skaffar oss kriterier som gör det möjligt för oss att förstå och värdera det nuvarande samhället och kulturen, baserat på rigorösa överväganden av den nuvarande verkligheten och dess historiska rötter, som sedan tillåter oss att delta ansvarsfullt i det sociala livet. - CG9. Kunna förstå och syntetisera komplexa propositioner, med en kritisk känsla, i det sammanhang de presenteras i.
Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att kunna definiera, särskilja och relatera både de grundläggande begreppen och de premisser som utläggningen av varje argument bygger på, samt att ange och underbygga dess innehåll på ett syntetiskt och kritiskt sätt, i det vetenskapliga kontext, politiskt, medialt, organisatoriskt, etc. - där de presenteras.
Specifik
- CE1. Analysera miljön och känna till det historiska och sociala sammanhanget för inredningsprojektet.
- CE2. Känna till de ergonomiska och rumsliga behoven för inredningsprojektet.
- CE3. Projektutrymmen ger innovativa och hållbara konceptuella, estetiska och konstruktiva lösningar.
- CE4. Organisera utrymmen utifrån de funktionella behoven för varje särskilt projekt.
- CE5. Representera projektidéer på ett standardiserat tekniskt grafiskt sätt.
- CE6. Känna till och lösa användarbehov genom projektmetoder.
- CE7. Integrera teoretisk, kulturell och teknisk kunskap i lösningen av inredningsprojekt.
- CE8. Projektera interiöra utrymmen som integrerar estetiska aspekter med konstruktionsaspekter på ett motiverat och hållbart sätt.
- CE9. Analysera den tekniska och ekonomiska bärkraften för inredningsprojektet.
- CE10. Känna till de tekniska, ekonomiska och estetiska egenskaperna hos de material som finns på marknaden för formalisering av inredningsprojektet.
- CE11. Grafiskt kommunicera resultatet av inredningsprojektet på ett tydligt och begripligt sätt för offentlig presentation.
- CE12. Känn till kriterierna för din forskning relaterade till inredning och uppnå dess mål.
- CE13. Känna till gällande lagstiftning och administrativa processer gällande designprojekt för kommersiella och restauranglokaler.
- CE14. Designa interiöra utrymmen för kommersiellt och restaurangbruk.
- CE15. Känna till gällande lagstiftning och administrativa processer gällande designprojekt för professionella och företagslokaler.
- CE16. Projektinre utrymmen för professionellt och företagsbruk.
- CE17. Känna till gällande lagstiftning och administrativa processer kring designprojekt för kultur- och utställningslokaler.
- CE18. Projektinre utrymmen för kultur- och utställningsanvändning.
- CE19. Känna till gällande lagstiftning och administrativa processer kring designprojekt för bostäder och hotellrum.
- CE20. Projektinre utrymmen för bostäder och gästfrihet.
- CE21. Presentation och försvar inför en universitetsdomstol av ett mastersslutprojekt, bestående av en övning för integrering av utbildningens innehåll och förvärvade färdigheter.
Galleri
Programresultat
mål
- Förbered studenten för att gå med i arbetskraften i den specifika yrkessektorn för inredningsdesign, samt fullfölja utbildning i projekt utifrån de nya behoven i näringslivet och den ekonomiska situationen.
- Profilen för den professionella utbildade i denna Master kommer att kunna ta itu med ett projekt för att designa ett utrymme för en specifik användning, i många fall relaterad till företaget och varumärkets image.
- Främja utbytet mellan yrkesverksamma och studenter genom att de integreras i undervisningspraktik. De erbjudna studierna syftar till att vara en referensmasterexamen inom den professionella sektorn som de är inriktade på tack vare deltagandet av framstående företag inom varje sektor och de mest erfarna yrkesverksamma inom dem.
Specifika mål
- Anpassa teknisk och kreativ kunskap till det specifika arbetsområdet för interiöra utrymmen, kommersiella utrymmen, tillfällig arkitektur, scenografi, nya rymdkoncept, etc.
- Uppnå den specialisering av yrkesverksamma som så länge efterfrågats av social-, arbets- och affärsmiljön.
- Genomför utbildningen av profilerna formgivare, arkitekt och teknisk arkitekt.
- Att ordentligt utbilda sig i alla juridiska och reglerande aspekter av denna disciplin, med information om dessa yrkesmäns kompetenser och ansvar.
- Träna studenten med de datorverktyg som behövs för yrket, både på teknisk nivå och på projektpresentationsnivå.
- Integrera väsentlig grafisk kommunikationskunskap i designprocessen för kommersiella utrymmen, restauranger och tillfällig arkitektur.
Karriärmöjligheter
karriärmöjligheter
Profilen för den professionella utbildade i denna magisterexamen kommer att kunna ta itu med ett projekt för att designa ett utrymme för en specifik användning, i många fall relaterad till företaget och varumärkets image. Ett annat grundläggande mål med utbildningen är att förbättra utbytet mellan yrkesverksamma och studenter genom att de integreras i undervisningspraktik. Studierna som erbjuds syftar till att vara en referensmasterexamen i den professionella sektorn som de är inriktade på tack vare deltagandet av framstående företag inom varje sektor och de mest erfarna yrkesverksamma inom dem.
Masterns mål är att utbilda yrkesverksamma förberedda för den yrkes- och arbetsvärld som finns och efterfrågas idag. Detta innebär att omvandla var och en av studentprofilerna som tar den till tvärvetenskapliga profiler, komplettera deras grundutbildning, så att de kan täcka alla möjliga aspekter som de måste utveckla i den professionella världen som väntar dem.
Efter att ha analyserat den aktuella verkligheten i branschen och de behov den efterfrågar, utbildar denna Master sina studenter till att bli ett värdeobjekt som kommer att öppna upp arbetsmöjligheter som de fram till dess inte kunde uppnå.
Detta var planerat från början och detta har bekräftats med de utexaminerade studenterna, redan integrerade i arbetslivet.