MSc i marknadsföring
Corvinus University of Budapest
Nyckelinformation
Campus läge
Budapest, Ungern
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 3 400 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
* per termin för icke-EES-sökande
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
- Institutionen ansvarig för programmet: Institutet för marknadsföring
- Programinstruktör: Dr. Bauer András
- Kandidatexamen: Marknadsföring
- Specialisering: Ekonomisk vetenskap
- Programtid i semestrar: 4 semestrar
- Programspråk: engelska
- Webbplats / plats: Budapest
- Division: Heltid
- Programtyp: Normal
Kursen ger dig möjlighet att dra nytta av hela utbudet av gemensamma kärnämnen som delas med andra masterprogram inklusive ledningskurser i kvantitativa metoder, företagsekonomi, ledarskap, ledningsredovisning, företagsekonomi, affärsrätt och marknadsföringshantering. Det ger dig också chansen att få en dubbel examen med CEMS-programmet. Erövra positioner inom områdena media, global affärsverksamhet och online marknadsföringsindustrier inklusive FMCG och SME sektorer - vi kommer att visa dig hur! Ansök nu!
Studieavgift: 880 000 HUF (≈2700 EUR) per termin för EES-sökande, 3400 EUR per termin för icke-EES-sökande.
Kvalifikationsnivån som kan uppnås i masterprogrammet och certifikatens titel
- Kvalifikationsnivå: master- (magister, förkortning: MSc).
- Kvalifikation på ungerska: okleveles közgazdász marketing szakon.
- Behörighet på engelska: Economist in Marketing.
Examensbevis för antagning till masterprogrammet
Accepteras med det fullständiga kreditvärdet: från ekonomiska vetenskapsområdet, ekonomi och ledning, handel och marknadsföring, internationell ekonomi och finans- och redovisningsexamen, och från det tekniska området, teknisk management grundexamen.
Kan övervägas främst med avslutad studiepoäng: från det ekonomiska vetenskapsområdet, mänskliga resurser, turism och catering, tillämpad ekonomi och yrkesinstruktion i public service och business grundutbildningar.
Kan också övervägas med avslutad studiepoäng: grund- och magisterkurser och kurser enligt definitionen i lag LXXX från 1993 om högre utbildning som accepteras av högskolans institut för kreditöverföring baserat på en jämförelse av de studier som fungerar som grunden för krediterna.
För personer med examina definieras minimikraven för antagning till masterprogrammet
För att gå in på masterprogrammet krävs minst 30 högskolepoäng från följande ämnesområden:
- Metodstudier (matematik, statistik, informatik) 8-12 hp;
- Teoretiska ekonomiska studier (mikro- och makroekonomi, internationell ekonomi, regional ekonomi, ekonomisk historia) 8-12 hp;
- Affärsstudier (företagsekonomi, företagsekonomi, marknadsföring, redovisning, ledning, personalresurser) 10-14 hp.
Antal högskolepoäng som ska slutföras för magisterexamen: 120 högskolepoäng
- Gradorientering: balanserad (40-60 procent).
- Examensvärde: 15 hp.
- Minsta kreditvärde för valfria kurser: 6 poäng.
Internationell utbildningsklassificering för utbildningskod: 342
Mastersutbildningsmål
Målet med programmet är utbildning av marknadsföringsexperter som utför marknadsföringsaktiviteter i olika företag och icke-affärsorganisationer, institutioner och företag. Med sina uppnådda teoretiska och praktiska färdigheter kan de utveckla en marknadsföringsstrategi, hantera olika marknadsföringsaktiviteter och projekt, olika organisationer, processer och professionella program, definiera innehållet i nödvändiga marknadsföringsverktyg, samordna utförandet av uppgifter, kommunikation med interna och externa funktioner och organisationer. Det kan kommunicera i skriftliga, muntliga former och moderna infokommunikationsverktyg på två främmande språk. De är beredda att fortsätta sin utbildning vid Ph.D. nivå.
Professionella egenskaper
De vetenskapliga områdena och områden som utbildningen bygger på är:
ekonomiska och samhällsvetenskapliga studier (moderna ekonomiska teorier, beslutsteori och metodstudier, företag och ledning av organisationer och företag, strategisk ledning, ekonomisk förvaltning, frågor inom marknadsföringshantering, planering och hantering av värdeskapande och logistiska processer) 25-40 hp;
Marknadsstudier [planering och genomförande av miljö- och marknadsanalys, planering av marknadsundersökningar, dess metodik, marknadsföringsinformation och beslutssupportsystem, konsumtionsteori och konsumentbeteendeanalys, distributionshantering, försäljningsprocesshantering, supply chain management, produkt- och varumärkeshantering, integrerad marknadsföring kommunikation, kommunikationsstrategi och dess verktyg, ekonomiska studier och konkurrensrättsstudier, planering och genomförande av marknadsstrategi, marknadsföringskontroll, interkulturella och internationella marknadsföringsstudier, samhällsvetenskapliga metoder, lärande och tillämpning av banbrytande professionella resultat] 30-40 hp.
Förhållandet mellan poäng av valfria specialiseringar och professionella moduler i programmet: 30-45 hp.
Krav på främmande språk
För att få en magisterexamen måste studenten ha minst en mellanliggande "B2" komplex typstatisk erkänd engelskspråkig examen, eller en mellanliggande "B2" komplex typspråk på ett annat levande främmande språk som accepteras av det relevanta studiefältet, eller ett statligt erkänt högre nivå (C1) komplex typ examen av främmande språk eller motsvarande examensbevis eller examensbevis för gymnasiet krävs)
Praktikkrav
Programmet kan åtföljas av en praktikplats. Praktikkraven definieras av programmets läroplan.