Master of Luxury Branding
Curtin University
Nyckelinformation
Campus läge
Perth, Australien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
AUD 30 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* vägledande förstaårsavgift
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
- CRICOS-kod: 027233E
- Varaktighet: 1,5 år
- Kurskod: MC-MKTG
- Studieform: Heltid
- Intag: februari, juli
- Plats: Perth
- Vägledande förstaårsavgift: 30 500 AUD
Kursbeskrivning
Denna kurs förbereder dig för en karriär som kräver förmåga att förstå konsumenttänkande och utveckla strategier som maximerar konsumentvärde, försäljning och vinst.
Du kommer att lära dig principerna för marknadsundersökningar och köpers beteende och få specialkunskaper i viktiga aspekter av företag, marknadsföring och ledarskap. Denna kurs är lämplig för karriärer inom marknadsföring och ledning, och konsultarbete för varumärke och marknadsföring.
Viktiga ämnen täcker konsumentprofiler, varumärkesdesign och estetik, varumärkesstrategi, globalisering av lyxvarumärken och påverkan av big data och sociala medier i marknadsföring med hjälp av exempel som spänner över många branscher, inklusive lyxbilar, mode, skönhet och gästfrihet.
Det finns också möjligheter att delta i utlandsstudieresor till Europa och Asien och genomföra ett projekt samtidigt som de utsätts för lyxkultur och historia, besöka ett antal lyxföretag och träffa branschfolk. Dessa möjligheter erbjuder utmärkt professionell erfarenhet för att förbättra din anställbarhet.
Antagningskriterier
- En kandidatexamen från en erkänd högskole i något ämne eller
- Examensbevis inom ett besläktat område, från en erkänd tertiär institution OCH
- Uppfylla Curtins engelska kompetenskrav.
Professionellt erkännande
Denna kurs är utvecklad med input från viktiga professionella organ som Australian Marketing Institute och Public Relations Institute of Australia. Skolans rådgivande styrelse innehåller framstående yrkesverksamma från marknadsföring, reklam, PR och turism.
Framtiden för marknadsföring och lyxvarumärke
Marknadsföring blir allt mer komplex, formad av nya tekniker, metoder och metoder. När det digitala landskapets ansikte fortsätter att förändras, gör också marknadsföringspraxis för kundbeteende, dataanalys, varumärkeshantering, kommunikationsmetoder, plattformar och användarupplevelser, vilket leder till en ny serie digitala kompetenser. Lyxindustrin har genomgått stora förändringar under de senaste två decennierna. Olika ekonomiska trender, snabb digital omvandling och utvecklande konsumentpreferenser skapar ett nytt konkurrenslandskap som utmanar de traditionella företagsstrategierna. Framstegen inom marknadsföring online och en ökning av användningen av digitala medier för produktmarknadsföring och kundcentrerade initiativ är de viktigaste faktorerna som bidrar till tillväxten av den globala lyxvaruindustrin.
För mer information besök study-pg-business