
MS Digital kommunikation och E-inflytande
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Franska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* MS 2 | MS 1: 7700 EUR
Introduktion
Si la communication digitale touche toutes les entreprises, sa maîtrise n’en est pas pour autant instinctive !
Bli ett 360-kommunikationsess! Denna tvååriga specialiserade kurs (Ms1 360 och digital kommunikation och Ms2 Digital kommunikation och e-inflytande) kommer att lära dig att välja de verktyg som strategiskt kommer att uppnå ett företags kommunikationsmål. Du lär dig att kommunicera annorlunda, och du kommer att lämna med tillräckligt professionell, teoretisk och praktisk bakgrund, för att kunna tillämpa all din kunskap inom ramen för olika projekt och därefter på arbetsmarknaden. Under hela året har kommunikationsstudenter chansen att prata med föreningar, delta i seminarier eller till och med delta i en vältalighetstävling. Med e-influence-specialiteten under det andra året, dyk in i influencers värld för att utöka ditt digitala inflytande. Denna sista specialisering, som fortfarande sällan erbjuds i skolor, är redan en källa till sysselsättning och kommer att ge dig en verklig differentiering på arbetsmarknaden.
Programresultat
- Definiera en digital kommunikationsstrategi genom att definiera utmaningarna med organisationens närvaro på webben
- Sprid strategiskt innehåll samtidigt som du internt förmedlar kommentarer och förväntningar från internetanvändare
- Hantera de olika externa relationerna med digitala partners
- Föreslå lösningar när det gäller digital kommunikation för att optimera användningen av ny teknik
Läroplan
- Content marketing
- E-influence et Youtube
- Social media
- Communication d’influence
- Communication de crise & RP 2.0
- PAO
- Ux design
- Stratégie digitale
- Management de projets digitaux
- RSE et communication sociale
- Stratégie de marque et branding
- Skapa mobil (appar, filter, etc.)
- Media planning
Modalités d’évaluation
1ère année
- Étude de cas
- Contrôle continu
- Création de site web individuel
2ème année
- Étude de cas
- Contrôle continu
- Projet de développement (écrit + oral)
Leverans av program
Formation Initiale
- Rentrée: Octobre (fin des candidatures : 5 janvier)
- Rentrée décalée: Janvier (fin des candidatures : 31 janvier)
- Rythme: 1 ou 2 jours à l’école par semaine
- Stage: 44 jours minimum en rythme alterné avec les cours
Formation en Alternance
- Rentrée: Octobre (fin des candidatures : 5 janvier)
- Rentrée décalée: Janvier (fin des candidatures : 31 janvier)
- Tempo: 1 dag i skolan och 4 dagar på jobbet per vecka eller 2 dagar i skolan och 3 dagar på jobbet per vecka
Formation en Ligne
- Tillbaka till skolan: När som helst på året
- Rythme: 3 ou 4 jours en entreprise par semaine si formation en alternance (calendrier adaptable)
- Stage: 44 jours minimum si formation en initiale
Karriärmöjligheter
- Consultant en stratégie numérique
- Digital kommunikationsansvarig
- Designer graphique
- Marknadschef
- Copywriter
- Infographiste
- Développeur de site e-commerce
- Data scientist
- Responsable communication
- Intern kommunikationschef
- PR-ansvarig
- Medieplanerare
- Event projektledare
- Chargé de communication
- Responsable en communication digitale
- Responsable de la stratégie mobile
- Social media strategist
- UX/UI designer