
Master i kommunikationsdesign
Kolding, Danmark
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Önska undervisningsspråk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2024
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Communication Design kopplar inte bara till skolans nyckelvärderingar (social inkludering, hållbarhet och kulturell mångfald) utan också med dess uppdrag att skapa hållbara framtider. All kommunikation kräver minst två personer. I traditionell medieteori beskrivs som avsändare och mottagare.
Under din studietid är huvudämnena: hur man informerar på ett objektivt sätt – att förbättra kommunikationen genom strategi – för att skapa medvetenhet eller ändra beteende, eller hur man levererar en holistisk tjänst eller upplevelse genom interaktion.
För att ladda design effektivt med värde fokuserar programmet på postkonceptfasen: strategi, validering och inramning. Det är naturligtvis, förutom den välkända pre-konceptfasen: forskning, analys/syntetisering och idégenerering.
Om kandidatexamen ska bredda sig ska mastern fördjupa sig i antingen Social Design (inklusive Welfare Design), Sustainability & Design, Play & Design, eller Management & Design (i samarbete med Syddansk Universitet).
Vi är medvetna om de suddiga gränserna mellan designdiscipliner och uppmuntrar tvärvetenskaplig forskning.
Eftersom Communication Design är en global samarbetsworkshop, placerar vi dig i centrum och uppmuntrar var och en av er att utveckla distinkta profiler genom att utforska specifika individuella kompetenser. Vi förväntar oss att du är nyfiken, empatisk och kommunikativ.
Läroplan
Under BA-studien kommer du att utforska: rita, skissa, notation, skriva, storyboarding, kodning, prototyper, bland annat. Det analoga och det digitala. Konventionella, tidsbaserade och nya medier.