Master i kommersiell förvaltning
Spain Online, Spanien
VARAKTIGHET
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
Blandad
Introduktion
Var tillhandahålls träningen?
I våra kontor i Madrid och Barcelona, blandas eller blandas .
modalitet
Master of Business Management är ett blandat och interaktivt program som kombinerar flexibilitet och komfort på Internet och den personliga behandlingen av ansikte mot ansikte. Modaliteten är baserad på tre grundläggande axlar:
Virtual Campus
Den virtuella campusmodellen uppmuntrar till interaktiv kontakt mellan alla programdeltagare, oavsett studenter eller lärare, vilket garanterar en miljö där kommunikation cirkulerar på alla nivåer. Erfarenheten har visat oss att det digitala samhället som skapats i vår virtuella campus uppmuntrar debatten om idéer och praktiska fall baserat på varje deltagares erfarenheter. Det är kort sagt en mötesplats öppen för debatt om ämnen i programmet eller aktuella frågor.
Lärare
Mästarnas professorer och lärarrådgivare, med en omfattande yrkesväg, är den bästa garantin för att slutföra programmet framgångsrikt. Förutom att vara experter inom sina respektive ämnen kan det pedagogiska stöd som de tillhandahåller lösa tvivel och problem på ett praktiskt och inspirerande sätt.
material
En annan fördel med virtuella campus är dess flexibilitet när det gäller att uppdatera och expandera information. På så sätt är vår campus en levande organism där information och innehåll alltid är tillgängliga på ett optimerat och omedelbart sätt.
Idealiska studenter
Master in Commercial Management är designad för proffs och universitetsakademiker, med erfarenhet av kommersiell ledning, som är intresserade av att fördjupa sig i nya verktyg och specifika strategier inom det kommersiella området.
Antagningar
Läroplan
1. Marknadsföring: grunder och verktyg
01. Vad är marknadsföring?
02. Marknadsföringsstrategier
03. Bestämningsfaktorer för marknadsföring
04. Marknadsföringsmix
05. Produkt och försäljningsvillkor
06. Kommersiell distribution och distributionskanal
07. Kommunikation
2. Kommersiell ledning och övervakning av säljnätverket
08. Kommersiell lednings nya utmaningar
09. Introduktion till affärsplanering och analys av variabler
10. Affärsstrategiska grunder
11. Företagsorganisation
12. Försäljningsprognos
13. Hantering av strategiska kunder
14. Introduktion till export
3. Ledning av kommersiella team
15. Val av försäljningsnätverk
16. Säljarutbildning
17. Riktning, ledarskap och motivation
18. Övervakning och utvärdering av säljnätverket
19. Ersättning till säljnätverket
20. CRM i ledning av kommersiella team
4. Organisation och planering av säljarens arbete
28. Tidshantering och mötesledning
29. Försäljningsområden och rutter
30. Presentationer offentligt
31. Analys och beslutsfattande
32. Administrativa processer
33. Informationsteknik i det kommersiella direktoratet
5. Ekonomi för företagsledare
34. Bokslut
45. Introduktion till analys av finansiella rapporter
36. Analys av balansräkningens struktur och långsiktig solvens
37. Analys av resultaträkningen
38. Rabatter, sen betalning och betalningsvillkor
39. Kostnadskontroll och budget
Programresultat
Master in Commercial Management föreslår att ge ett effektivt och effektivt svar på de nya utmaningarna i den nationella och internationella affärsmiljön, vägledande för optimeringen av den kommersiella ledningen för alla företag.
Titel
Studenten har högst tre år på sig att genomföra masterprogrammet. När du är klar kommer du att få en dubbel examen från EAE-Business School och University of Barcelona-IL3. Mastern har en studiebelastning på 60 hp (European Credits Transfer System).