
Master i marknadsföring och försäljning
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
10 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Apr 2025
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Master i marknadsföring och försäljning vid EAE Business School Madrid är ett program specialiserat på det funktionella området marknadsföring och försäljning inom företaget. Dess fokus omfattar både strategisk och operativ hantering av produkten och dess relation till marknaden, både inom fysiska produkter och tjänster.
Målet med Master in Marketing and Commercial Management vid EAE Business School Madrid är att utbilda yrkesverksamma som kan förvärva nödvändiga tekniska kunskaper och färdigheter inom området marknadsföring och kommersialisering, samt att utveckla ledningskompetens som krävs på yrkes- och arbetsmarknaden.
Utbildningsmetodiken ger en strategisk och global vision av företaget, inom ramen för ett specialiserat program inom Marketing Management och Commercial Management. Detta återspeglas i införandet av ett affärsspel i programmet, som gör det möjligt att testa den kunskap som förvärvats genom metoden "learn by doing".
I slutet av programmet får du en dubbel examen: en magisterexamen i marknadsföring och kommersiell ledning från EAE Business School och en magisterexamen i internationell marknadsföringsledning från International Business University (UNIE).
Masterexamen i marknadsföring och kommersiell ledning har som huvudmål att uppfylla följande syften:
- Skaffa ett strategiskt perspektiv på det kommersiella området och förstå dess förhållande till företagets globala strategi.
- Utveckla och implementera de nödvändiga marknadsföringsstrategierna för att uppnå de planerade målen, behärska teknikerna för att få konkurrenskraftig information och använda de olika Marketing Mix-policyerna. Dessutom identifiera möjligheter, hot och möjliga förändringar i affärsmiljön.
- Fördjupa dig i de möjligheter och utmaningar som ständigt uppstår på grund av nya trender, bli bekant med nyckelaspekterna av onlinemarknadsföring och leda implementeringen av nya marknadsföringsledningssystem riktade mot marknaden och konsumenten.
- Leda och motivera arbetslag i en globaliserad och mångkulturell miljö, skapa värde för företaget genom en god relation mellan marknadsavdelningen och resten av organisationen.
- Analysera marknadssituationen, definiera olika scenarier, identifiera möjligheter och upprätta den mest lämpliga marknadsföringsstrategin, samt bestämma det mest effektiva sättet att implementera den.
Varför välja Master i marknadsföring och försäljningsledning vid EAE Madrid ?
Digitala färdigheter: Du kommer att lära dig att använda verktyg för kundhantering som CRM och digital taktik för att positionera, kommunicera och sälja dina produkter på marknaden.
Analytiskt och praktiskt förhållningssätt: Du kommer att utforska tillämpningen av Big Data till marknadsföring och försäljning, samt delta i en riktig affärssimulator i ämnet "Levera värde till den internationella kunden".
Medlemskap i yrkesföreningar: Som student kommer du att ha möjlighet att vara medlem i Spanish Marketing Association (AME) och Spanish Association of Digital Economy (DIGITAL), få tillgång till deras resurser och hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde.
Prestigefyllda allianser: EAE Business School Madrid har kopplingar till de viktigaste marknadsföringsenheterna i Spanien, som AME och ADIGITAL.
Internationellt fokus: Du kommer att kunna dra nytta av internationella överenskommelser med olika universitet och studiecentra och i slutet av masterexamen får du möjlighet att delta i ett två veckor långt boendeprogram vid tillhörande institutioner.
True Potential Experience: Denna erfarenhet kombinerar magisterexamen med en personlig professionell utvecklingsplan, guidad av en True Potential-rådgivare, för att hjälpa dig att upptäcka och förbättra din sanna potential.
Minderåriga: EAE Madrid erbjuder möjligheten att erhålla en valfri individualiserad examen online i slutet av magisterexamen, för att stärka din yrkesprofil och differentiera dig på arbetsmarknaden.
Läroplan
Master in Marketing and Sales-programmet omfattar en omfattande läroplan, som omfattar 60 ECTS, utformad för att utrusta studenter med avancerade färdigheter inom strategisk marknadsföring, konsumentbeteendeanalys, digitala marknadsföringsstrategier och effektiva försäljningstekniker, vilket säkerställer en väl avrundad och djupgående förståelse av det moderna näringslivets dynamiska landskap.
Modul 1
Internationell marknadsföringsledning och marknadsglobalisering
- Strategisk ledning av internationell marknadsföring: nyckelfaktorer för konkurrenskraft och framgång på globala marknader – 6 ECTS
- Utveckling av marknadsförare i en global miljö – 6 ECTS
Modul 2
Strategisk internationell marknadsplanering
- Globala marknader: Undersöka och identifiera värdeerbjudandet – 6 ECTS
- Värdeskapande på internationella marknader – 6 hp
Modul 3
Värdehantering på internationella marknader
- Ekonomiska och finansiella beslut involverade i strategiska internationella marknadsföringsbeslut – 6 ECTS
- Digital marknadsföring i internationella miljöer – 6 ECTS
Modul 4
Gå till marknaden
- Värdeleverans till internationella kunder – 6 ECTS
- Försäljnings- och internationella kommersialiseringsstrategier – 6 hp
Läroplanspraktik - 6 ECTS
Slut på masterprojekt - 12 ECTS
Programresultat
Efter framgångsrikt slutförande av ditt program kommer du att få en dubbel kvalifikation: Master in Marketing and Sales Management från EAE Business School och Master i International Marketing Management från Universidad Internacional de la Empresa (UNIE)
3 territorier att erövra
Utveckling av marknadsområden
Du kommer att utveckla strategin för att nå företagets mål, med ett fast grepp om informationstekniker och källor. Dessutom kommer du att kunna se nya möjligheter och anpassa marknadsföringspolicyerna till varje organisation.
Nya trender
Du får en fördjupad insikt i både möjligheter och risker med den senaste marknadsföringen genom att utveckla kompetenser och implementera konsument- och marknadsorienterade ledningssystem.
Executive färdigheter
Du kommer att leda team i globaliserade miljöer, med förmågan att analysera marknaden och dess olika scenarier för att uppnå den bästa passformen av marknadsavdelningen inom organisationen för att höja företagets värde.
Karriärmöjligheter
Master i marknadsföring och företagsledning är främst inriktad på akademiker, akademiker och akademiker inom följande områden:
- Ekonomi och företagsvetenskap
- Affärsstudier
- marknadsföring
- Företagsledning
- Ekonomi
- Forskning och marknadstekniker
Studenter med annan profil än den som nämns ovan måste obligatoriskt genomgå några kompletterande kurser.
Efter avslutad masterexamen kommer du att vara beredd att utföra roller som marknadsdirektör (CMO), marknadschef, försäljningschef, produktchef, varumärkeschef, kontoansvarig, handelsmarknadsdirektör, marknadstekniker och försäljningstekniker.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.