Ms Luxury and Fashion Management
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Franska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
EUR 8 600 / per year *
STUDIEFORMAT
Blandad
* tarif en formation initiale
Introduktion
Ms Luxury and Fashion Management är det första programmet som kompletterar chefslektioner med en analys som kombinerar kreativitet och stilistisk reflektion. Således får eleverna inte bara djupgående kunskaper om sektorn och dess yrken utan också verklig kreativ kunskap.
Den här kursen ger studenterna en överblick över lyx- och modemarknaden, såväl som de färdigheter som behövs för att leda ett företag inom denna sektor. Studenterna kommer att lära sig att hantera projekt, utveckla marknadsförings- och försäljningsstrategier och hantera försörjningskedjan och logistik.
Ms Luxury and Fashion Management utbildning
Det första året utgör en introduktion till marknadsföring och ledning av lyx- och modesektorn samt till de grundläggande kreativa teknikerna för proffs från stora hus, medan det andra ägnas åt att lyfta fram de nya frågorna och praxis inom sektorn.
Under de två åren kommer du att arbeta konkret både i grupp och individuellt med personliga projekt för att förädla din kompetens.
Förutom att ge den kunskap som behövs för att skapa ett företag genom juridik och nystartade managementkurser, utforskas lyx- och modesektorn mer på djupet för att göra det möjligt för studenter att göra karriärer inom de hus som motsvarar dem.
På Bac+4 / Bac+5-nivå kommer Ms att låta dig utveckla dina färdigheter för att skaffa expertis inom management och strategi inom lyx- och modesektorerna.
Färdighetsblock
- Utveckla en affärsstrategi för företaget
- Utforma en kommersiell handlingsplan
- Hantera omnikanalsförsäljningsstrategin
- Hantera säljteam
Antagningar
Läroplan
- Marknads- och kommunikationsstrategi
- Företagsledning
- Internationalisering av lyx
- Introduktion till lädervaror, styling, textildesign och screentryck
- Textila experiment
- Branding
- Marketing d’influence
- Gestion de projet
- Analyse financière
Programresultat
Objectifs Généraux de la Formation
Dagens operativa chefer leder och övervakar sin tjänst/avdelning/division för att säkerställa prestanda och kvalitet i verksamheten samtidigt som företagets strategi och policy respekteras. Sålunda är deras uppdrag att översätta och överföra de strategiska beslut som fattas av högsta ledningen för att kontrollera aktiviteten och motivera teamen för att optimera organisationen av arbetet samtidigt som kompetensutvecklingen utvecklas. För att göra detta spelar de rollen som gränssnitt mellan sina operativa team och den allmänna ledningen samt alla koncernens övriga operativa avdelningar och stödfunktioner (HR, intern kontroll, etc.).
Karriärmöjligheter
- Chef de projets de luxe et mode
- Chef de produit
- Avdelnings-/sektorchef
- Manager commercial
- Internationell utvecklingschef
- Inköps- och leveransansvarig
- Marknadsansvarig
- Chefsdirektör
- Category manager