
Civilingenjör i marknadsföring och kreativitet
VARAKTIGHET
18 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
14 Sep 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Jan 2026
STUDIEAVGIFTER
GBP 26 300 / per course
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Civilingenjören i marknadsföring och kreativitet är unik i sitt fokus på gränssnittet mellan kreativitet och analytiskt tänkande i marknadsföringsledning. Genom att använda flera metoder för marknadsföring är detta program utformat för att förbereda nästa generation av marknadsförare som är ansvarsfulla, strategiska, kompetenta och innovativa i sina val.
Civilingenjören i marknadsföring och kreativitet främjar kreativa och kritiska tänkande färdigheter med ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt. Du kommer att lära dig om kreativitet i affärer, ledning och prestation (både kulturell och individuell), samt utveckla din egen kognitiva flexibilitet, flyt av idéer och smidighet. Dessutom kommer programmet att lära dig hur du är strategisk och analytisk i en datadriven värld för att tillhandahålla nya och innovativa lösningar på komplexa problem.
Programmet antar en fall- och projektbaserad undervisningsmodell, eftersom vi är övertygade om att den praktiska metoden "Not By The Book" bäst förbereder våra studenter för framtida marknadsföringsjobb.
Läroplanen sträcker sig bortom läroböcker för att inkludera konsultprojekt, kreativa seminarier i samarbete med företagspartners, fallstudier, direkt erfarenhet på tillväxtmarknader, klassdiskussioner och gästföreläsare, samt minst fyra månaders yrkeserfarenhet (praktik/direkt anställning), så att deltagarna omedelbart kan tillämpa sina nya lärdomar på verkliga företag och uppdrag.
Denna MSc-inriktning är en del av programmet DEAMIE ( Diplôme d'Etudes Avancées en Management International des Entreprises ) och är ackrediterat som Grade de Master och Visa Bac+5 av det franska ministeriet. Programmet innehåller 120 hp.
Studenter tillbringar större delen av sin tid i den pulserande staden London. Detta följs av en termin på Paris campus, vilket gör att de kan dra nytta av två av världens mest erkända centra för kreativ excellens.
Kombinationen av ett unikt programfokus, undervisningsmetodik, interaktion med experter och aktuellt innehåll inom marknadsföring utrustar MSc in Marketing & Creativity-studenterna med en av de mest slående, tankeväckande och – framför allt – karriärbreddande marknadsföring masters tillgängliga för närvarande.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
MSc i marknadsföring & kreativitetsteam erkänner den viktiga roll som programmet spelar när det gäller att förbereda nästa generation av ansvarsfulla, strategiska och kritiskt tänkande marknadsförare.
Med detta i åtanke erbjuder programmet olika stipendier för att stödja våra studenters resa till att bli morgondagens kreativa marknadsförare. Som student antagen på MSc i marknadsföring och kreativitet kan du dra nytta av följande stipendimöjligheter:
- Global Citizen Talent Scholarship (upp till £2 000)
- Åtkomstmöjlighet (upp till £4 000)
Läroplan
Kursmoduler
Januari - oktober: 9 månaders teorikurser, kunskapsstudier och praktiska fall
Kurserna behandlar både teori och verkliga tillämpningar. De lärs ut av ESCP-fakulteten och framgångsrika yrkesmän.
Termin 1*
Juli – september – Online
- Ekonomi
- Kvantitativa metoder
- Redovisning och finans
- marknadsföring
- Ledarskap
- Strategi
*Dessa sex moduler är obligatoriska endast för kandidater med mindre än 240 hp. De körs i ett onlineformat mellan oktober och december innan villkoren i London. Kandidater kan få undantag från att delta i dessa moduler baserat på deras tidigare arbetslivserfarenhet om de har mer än 3 års arbetslivserfarenhet efter studier. Tyvärr kan vi inte undanta kandidater baserat på deras tidigare grundutbildningar.
Term 2
Januari – mars – London, Storbritannien
- Konst och vetenskap om kreativitet
- Introduktion till kreativitetsmarknadsföring
- Konsumenter och konsumentvärde
- Hantera för social påverkan
- Förstå marknaden
- Kreativa seminarier
Mars – maj – London, Storbritannien
- Kreativt tänkande
- Varumärke och värdeskapande
- Kreativa seminarier
- integrerad marknadskommunikation
- Strategisk marknadsföringsplan
- Finans för marknadsförare
- Statistik för marknadsförare
- Hantera för social påverkan
- L'Oréal 'Big Picture'-projekt (valfritt, vid urval)
Termin 3**
Maj – juli – London, Storbritannien
- Digital marknadsföring och sociala medier
- Globala frågor inom marknadsföring
- Creative Analytics
- Hantera för social påverkan
- Kreativa seminarier
** Val av ett specialiseringsspår:
Entreprenörskap och digital transformation
- Företagande
- Kodning för marknadsförare
- Ledarskap och förändringshantering
Mode & lyx
- Kreativt varumärke
- Trender och innovationer
- Omnichannel Management
September – december – Paris, Frankrike
- Kreativa seminarier
- Genombrottsstrategier
- Forskningsmetoder för professionella avhandlingar
- Hantera för social påverkan
- Företagskonsultprojekt (6-8 veckor)
Term 4
Professionell erfarenhet
December - juni
- Praktik/Direktanställning (minst 4 månader)
- Professionell avhandling
Programresultat
- Studera kreativitet inom företag, ledning och prestanda, och utveckla din egen kognitiva flexibilitet, flytande idéer och smidighet
- Lär dig att vara strategisk och analytisk i en datadriven värld för att tillhandahålla nya och innovativa lösningar på komplexa problem
- Bli utsatt för de bästa arbetsgivarna och bygg ditt professionella nätverk via flera praktiska uppdrag, seminarier och projekt under hela villkoren
- Dra nytta av den mångsidiga miljön och skapa din lärandeupplevelse tillsammans med över 25 olika nationaliteter i klassen
- Gå före kurvan i detta snabbt föränderliga område genom att lära dig om det mest uppdaterade tänkandet och praxis inom marknadsföring
Karriärmöjligheter
- Brand Manager
- Marknadsföringschef
- Produkt Chef
- Strategisk marknadschef
- Digital marknadschef
- Konto Chef/Chef/Direktör
- Senior konsult
- VD
- Konsult
- Affärsutvecklingschef
- Verkställande direktör
- Chef för marknadsföring/innovation
- Internationell projektledare
- Marknadsförare
- Senior kundchef
- E-handelschef
- Brand Communications Manager