
Masterexamen (MSc) in
MSc i SALES 4.0 - Magisterexamen i International Sales Management ESCP Business School

Introduktion
Programmets mål
Bli expert på den mest grundläggande och viktiga verksamheten i alla affärer i tider med digital transformation och ökad konkurrens
Många av dagens bästa karriärmöjligheter är internationella, förstärkt genom digitaliseringen av näringslivet. När fler och fler företag går globalt blir det svårare att lyckas utan kulturell intelligens. Detta kan vara speciellt sant i försäljningen. Att lära sig att bygga nära relationer med kollegor och kunder från en mängd olika kulturer blir därför en kärnförsäljning och marknadsföringskompetens.
Som student i Berlin och Paris, två av Europas mest livliga, multikulturella städer, studerande med studenter från många olika länder och undervisad av ESCP: s globala fakultet, behöver du inte vänta för att starta din internationella karriär.
Konsten att säljas genomgår också en djup transformation på grund av digitalisering. Ord som artificiell intelligens, stora data, internet av saker, sociala medier, för att nämna några, har blivit och kommer att fortsätta att vara häftklamrar i säljare.
När du är klar med detta tvååriga heltidsprogram på en av världens mest europeiska och internationella handelshögskolor, har du redan arbetat i en multinationell miljö och fått den kunskap och färdigheter du behöver för att lyckas som en internationell försäljnings- och marknadschef, både i en globaliserad och digitaliserad värld.
Förkunskapskrav
- En kandidatexamen med minst 180 högskolepoäng
- En universitetsbakgrund helst inom ekonomi, samhällsvetenskap eller naturvetenskap eller teknik
- Flytande engelska: TOEFL, TOEIC eller IELTS poäng eller engelska test på campus
- Arbetslivserfarenhet krävs inte (om det ges, högst 2 år rekommenderas)
Avgifter och ekonomi
En betalning på 26 700 € för det tvååriga programmet.
Avgifterna faktureras i fyra avdrag och beror på följande:
- Första delen: 1 september 2021
- Andra delen: 1 januari 2022
- Tredje delen: 1 juni 2022
- Fjärde delen: 1 januari 2023
Ansökningsavgifter
Ansökningsavgifterna fastställs till 130 euro.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Programmet SALES 4.0 - Master in International Sales Management (120 ECTS) kommer att lära dig hur du når kunder över gränserna - i online- och offlinevärlden
Den första terminen av detta masterprogram, som äger rum på ESCPs campus i Berlin, ger dig en allmän förståelse för försäljningstekniker, marknader och kunder. Du kommer att ha kurser om marknadsföring, konsumentbeteende, marknadsinsikter& dataanalys och lära dig ytterligare kritiska säljfärdigheter som förhandlingar och prissättning.
Under din andra termin i Berlin, du kommer att fokusera på säljkårshantering och tvärkulturell försäljning, när du utvecklar nya färdigheter inom kvantitativa valmöjligheter som finansiell rapportering och ledningsredovisning. De senaste framstegen och effekterna av artificiell intelligens (AI), big data, sociala medier och Internet of Things på försäljningsfunktionen kommer också att diskuteras.
Under den tredje terminen, som äger rum i Paris, kommer läroplanen att fokusera på kanaler- och distributionshantering samt på internationell marknadsföring och handel. Ämnen som internationell kanalhantering& 4.0, digital supply chain management, internationella marknadsföringsbeslut och internationell distributionsrätt kommer att behandlas.
I början av det andra året (termin 4) kommer du tillbaka till Berlin campus. Som en förberedelse för din MSc-avhandling, forskningsmetoder kommer att undervisas, medan klasser om hantering av& förändringsorganisatoriskt beteende ger dig nödvändiga färdigheter för att lyckas i en internationell miljö. Valfria med en strategisk dimension samt ett företagskonsultprojekt kommer att slutföra denna period.
I slutet av dina studier (termin 5& 6) kommer du att spendera en termin på att skriva en avhandling om ett försäljningsrelaterat ämne och under den sista terminen kommer du att göra en praktikplats var som helst i världen - din första steg på stegen i en internationell affärskarriär.
Moduler
Du måste ha kunskaper i engelska för att följa dessa kurser.
Försäljning tekniker
- Sälja& förhandlingar
- Prissättning
- Digital marknadsföring FÖRSÄLJNING 4.0
Hantering av Salesforce
- Ledarskap inom internationell försäljning
- Digitalisering av försäljningsprocessen
&Distribution av kanaler
- Internationell kanalhantering& detaljhandel 4.0
- Hantering av digitala leveranskedjor
Internationell
- Internationell ledning
- Internationell ledning
- Tvärkulturell kompetens för försäljning
- Internationell& marknadsföring
- Internationella marknadsföringsbeslut
- Internationell distributionsrätt
General
- Förstå& marknadskunder
- Marknadsmiljö i en global och digital värld
- Konsumentbeteende& organisatoriska köp
- Valfria (4 väljs)
- Entreprenörskap
- Ekonomi för chefer
- Företagsekonomi
- Management kontroll
- Finansiell redovisning
- Strategi
- Informationssystem för företag
- Affärsetik
- Hantering av tjänster
Forskning
- &Rådgivning inom forskning
- Forskningsmetoder
- Hantera komplexitet
- Hantering av& förändringsorganisatoriskt beteende
- Examensarbete för MSc
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Globala affärer är stora och blir större hela tiden. År 1950 utgjorde den gränsöverskridande handeln cirka 20% av den globala produktionen. Idag är det över 50% . * Som examen med en SALES 4.0 - Master in International Sales Management-examen från ESCP, kommer du att vara väl placerad att ta en position som internationell försäljningschef för ett multinationellt företag, en internationell nyckelkontoansvarig eller en landsförsäljningsdirektör.
*Vår värld i data.org/Internationell handel
De två första intagen av MSc i International Sales Management, 57 deltagare från mer än 15 länder, har redan slutfört programmet framgångsrikt. De är nu en del av ESCP mer än 50 000 medlemmar alumnnätverk i 150 länder.
Ackrediteringar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.