PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
ESCP Business School MSc i SALES 4.0 - Magisterexamen i International Sales Management
ESCP Business School

MSc i SALES 4.0 - Magisterexamen i International Sales Management

2 Years

Engelsk

Heltid

30 Jun 2025

Sep 2025

EUR 33 200 / per year

På Campus

Introduktion

Programmets mål

Bli expert på den mest grundläggande och viktiga verksamheten i alla affärer i tider med digital transformation och ökad konkurrens

Många av dagens bästa karriärmöjligheter är internationella, förstärkt genom digitaliseringen av näringslivet. När fler och fler företag går globalt blir det svårare att lyckas utan kulturell intelligens. Detta kan vara speciellt sant i försäljningen. Att lära sig att bygga nära relationer med kollegor och kunder från en mängd olika kulturer blir därför en kärnförsäljning och marknadsföringskompetens.

Som student i Berlin och Paris, två av Europas mest livliga, multikulturella städer, studerande med studenter från många olika länder och undervisad av ESCP: s globala fakultet, behöver du inte vänta för att starta din internationella karriär.

Konsten att säljas genomgår också en djup transformation på grund av digitalisering. Ord som artificiell intelligens, stora data, internet av saker, sociala medier, för att nämna några, har blivit och kommer att fortsätta att vara häftklamrar i säljare.

När du är klar med detta tvååriga heltidsprogram på en av världens mest europeiska och internationella handelshögskolor, har du redan arbetat i en multinationell miljö och fått den kunskap och färdigheter du behöver för att lyckas som en internationell försäljnings- och marknadschef, både i en globaliserad och digitaliserad värld.

Förkunskapskrav

  • En kandidatexamen med minst 180 högskolepoäng
  • En universitetsbakgrund helst inom ekonomi, samhällsvetenskap eller naturvetenskap eller teknik
  • Flytande engelska: TOEFL, TOEIC eller IELTS poäng eller engelska test på campus
  • Arbetslivserfarenhet krävs inte (om det ges, högst 2 år rekommenderas)

Avgifter och ekonomi

En betalning på 26 700 € för det tvååriga programmet.

Avgifterna faktureras i fyra avdrag och beror på följande:

  • Första delen: 1 september 2021
  • Andra delen: 1 januari 2022
  • Tredje delen: 1 juni 2022
  • Fjärde delen: 1 januari 2023

Ansökningsavgifter

Ansökningsavgifterna fastställs till 130 euro.

Läs mer på institutionens webbplats

Antagningar

Läroplan

Studieavgift för programmet

Karriärmöjligheter

Ackrediteringar

Antagningskrav för programmet

Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.

Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.

Om skolan

Frågor