
MSc i SALES 4.0 - Magisterexamen i International Sales Management
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
30 Jun 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 33 200 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Programmets mål
Bli expert på den mest grundläggande och viktiga verksamheten i alla affärer i tider med digital transformation och ökad konkurrens
Många av dagens bästa karriärmöjligheter är internationella, förstärkt genom digitaliseringen av näringslivet. När fler och fler företag går globalt blir det svårare att lyckas utan kulturell intelligens. Detta kan vara speciellt sant i försäljningen. Att lära sig att bygga nära relationer med kollegor och kunder från en mängd olika kulturer blir därför en kärnförsäljning och marknadsföringskompetens.
Som student i Berlin och Paris, två av Europas mest livliga, multikulturella städer, studerande med studenter från många olika länder och undervisad av ESCP: s globala fakultet, behöver du inte vänta för att starta din internationella karriär.
Konsten att säljas genomgår också en djup transformation på grund av digitalisering. Ord som artificiell intelligens, stora data, internet av saker, sociala medier, för att nämna några, har blivit och kommer att fortsätta att vara häftklamrar i säljare.
När du är klar med detta tvååriga heltidsprogram på en av världens mest europeiska och internationella handelshögskolor, har du redan arbetat i en multinationell miljö och fått den kunskap och färdigheter du behöver för att lyckas som en internationell försäljnings- och marknadschef, både i en globaliserad och digitaliserad värld.
Förkunskapskrav
- En kandidatexamen med minst 180 högskolepoäng
- En universitetsbakgrund helst inom ekonomi, samhällsvetenskap eller naturvetenskap eller teknik
- Flytande engelska: TOEFL, TOEIC eller IELTS poäng eller engelska test på campus
- Arbetslivserfarenhet krävs inte (om det ges, högst 2 år rekommenderas)
Avgifter och ekonomi
En betalning på 26 700 € för det tvååriga programmet.
Avgifterna faktureras i fyra avdrag och beror på följande:
- Första delen: 1 september 2021
- Andra delen: 1 januari 2022
- Tredje delen: 1 juni 2022
- Fjärde delen: 1 januari 2023
Ansökningsavgifter
Ansökningsavgifterna fastställs till 130 euro.
Galleri
Antagningar
Läroplan
SALES 4.0 - Master in International Sales Management (120 ECTS)-programmet kommer att lära dig hur du når kunder över gränserna - i online- och offlinevärlden
Den första terminen av detta masterprogram, som äger rum på ESCP:s campus i Berlin, kommer att ge dig en allmän förståelse för försäljningstekniker, marknader och kunder. Du kommer att ha kurser i marknadsföring, konsumentbeteende, marknadsinsikter & dataanalys och lära dig ytterligare kritiska säljfärdigheter såsom förhandling och prissättning.
Under din andra termin i Berlin kommer du att fokusera på säljkårsledning och tvärkulturell försäljning, då du utvecklar nya färdigheter inom kvantitativa valfria ämnen som finansiell rapportering och ledningsredovisning. De senaste framstegen och effekterna av artificiell intelligens (AI), big data, sociala medier och Internet of Things på försäljningsfunktionen kommer också att diskuteras.
Under den tredje terminen, som äger rum i Paris, kommer läroplanen att fokusera på områdena kanal- och distributionsledning samt på internationell marknadsföring och handel. Ämnen som internationell kanalhantering & detaljhandel 4.0, digital supply chain management, internationella marknadsföringsbeslut och internationell distributionslagstiftning kommer att behandlas.
För början av det andra året (termin 4) kommer du tillbaka till Berlins campus. Som en förberedelse för din MSc-uppsats kommer forskningsmetoder att läras ut, medan klasser om Management of change & organisatoriskt beteende kommer att ge dig de nödvändiga färdigheterna för att lyckas i en internationell miljö. Tillval med en strategisk dimension samt ett företagskonsultprojekt kommer att slutföra denna termin.
I slutet av dina studier (termin 5 & 6) kommer du att ägna en termin åt att skriva ett examensarbete om ett försäljningsrelaterat ämne och under den sista terminen kommer du att göra praktik var som helst i världen - ditt första steg på en internationell affärskarriär.
Kursmoduler
Du måste vara skicklig i engelska för att följa dessa kurser.
Försäljningstekniker
- Försäljning & förhandlingar
- Prissättning
- Digital marknadsföring FÖRSÄLJNING 4.0
Salesforce-ledning
- Ledarskap inom internationell försäljning
- Digitalisera försäljningsprocessen
Kanaler & distribution
- Internationell kanalhantering och detaljhandel 4.0
- Digital supply chain management
Internationell
- Internationell förvaltning
- Internationell förvaltning
- Tvärkulturell kompetens för försäljning
- Internationell marknadsföring och handel
- Internationella marknadsföringsbeslut
- Internationell distributionsrätt
- Internationell förvaltning
- Tvärkulturell kompetens för försäljning
- Internationell marknadsföring och handel
- Internationella marknadsföringsbeslut
- Internationell distributionsrätt
Allmän
- Förstå marknader och kunder
- Marknadsföringsmiljö i en global och digital värld
- Konsumentbeteende & organisatoriskt köp
- Valbara (4 att väljas)
- Företagande
- Ekonomi för chefer
- Företagsekonomi
- Ledningskontroll
- Finansiell redovisning
- Strategi
- Affärsinformationssystem
- Affärsetik
- Servicehantering
- Marknadsföringsmiljö i en global och digital värld
- Konsumentbeteende & organisatoriskt köp
- Valbara (4 att väljas)
- Företagande
- Ekonomi för chefer
- Företagsekonomi
- Ledningskontroll
- Finansiell redovisning
- Strategi
- Affärsinformationssystem
- Affärsetik
- Servicehantering
Forskning
- Forskning & konsultation
- Forskningsmetoder
- Hantera komplexitet
- Hantering av förändring & organisatoriskt beteende
- Magisteruppsats för MSc
- Forskningsmetoder
- Hantera komplexitet
- Hantering av förändring & organisatoriskt beteende
- Magisteruppsats för MSc
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Den globala verksamheten är stor och blir större hela tiden. 1950 stod gränshandeln för cirka 20 % av den globala produktionen. Idag är det över 50%.* Som utexaminerad med en SALES 4.0 - Master in International Sales Management-examen från ESCP, kommer du att ha goda förutsättningar att ta en position som internationell försäljningschef för ett multinationellt företag, en internationell key account manager eller en landsförsäljningsdirektör.
*Vår värld i Data.org/international-trade
De två första antagningarna av MSc i International Sales Management, 57 deltagare från mer än 15 länder, har redan genomfört programmet framgångsrikt. De är nu en del av ESCP:s mer än 50 000 medlemmar i alumninätverket i 150 länder.
Ackrediteringar
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.