Master i sportmarknadsföringshantering [MDMD]
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 16 000 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Slutpris för samtal: 10/2023 15 800 €
Introduktion
Master i Sports Marketing Management lärs ut på campus ESIC Business & Marketing School i Madrid. Vårt campus öppnade 2021 och har 40 klassrum, ett auditorium för 300 personer, 16 arbetsrum, 5 mötesplatser, ett gym, ett mindfulnessrum, en cafeteria och mycket mer. Våra klassrum är fulla av master- och doktorander som specialiserar sig på marknadsföring, management och teknik. Campus är den idealiska platsen att nätverka, arbeta med dina idéer och lära. Men framför allt är det den perfekta platsen att leva i nuet och bygga framtiden.
- Varaktighet: 12 månader
- Språk: Spanska
MÅL FÖR MASTER I SPORTMARKNADSLEDNING [MDMD]
- Du kommer att identifiera nya möjligheter för utveckling av varumärkesvärde genom kritisk och differentiell analys av sport-, konsument- och fansmiljön, intressenter, konkurrenter och trender inom sportbranschen.
- Du kommer att designa innovativa marknadsföringsstrategier för en växande sportindustri inom ramen för en global och digitaliserad marknad och ekonomi.
- Du kommer att lära dig att planera, budgetera, implementera och kontrollera den årliga marknadsplanen, vilket också låter dig mäta dess inverkan på de ekonomiska-finansiella och sociala målen för varumärket/företaget/idrottsorganisationen och/eller sportmiljön.
- Du kommer att vara försvarare och förvaltare av varumärkets prestige och sociala rykte, både företag och personligt och/eller produkt inför uppsättningen av beslut och funktioner för företaget på en global och digitaliserad marknad.
- Du kommer att möta och lösa komplexa situationer på ett systematiskt, kritiskt och kreativt sätt i föränderliga, mångfaldiga och globala miljöer.
- Du kommer att identifiera möjligheter genom teknik, digitalisering, data och digitala verktyg för marknadsföring och kommunikationsledning.
- Du kommer att fatta beslut och agera etiskt genom att tillämpa höga krav på respekt för mänskliga värderingar, kulturell mångfald och hållbarhet.
Antagningar
Läroplan
Den akademiska strukturen för Master in Sports Marketing Management är utformad för att täcka aspekter av ledningens vision med detaljerna i förvaltningen och åtgärderna i marknadsföringsplanen. Därför är magisterexamen uppdelad i 5 moduler och ett avslutande projekt.
- Idrottsmiljö
- Strategi i idrottsmiljön
- ledarförmåga
- Konstruktion av sportmarknadsplanen
- Specialisering
- TFM. Mästarens slutarbete
Galleri
Ranking
- #1 Spanien - Ledare i marknadsföringsmästare enligt världen
- #3 Spanien - Esic på pallen för de bästa handelshögskolorna, för nyutexaminerade och unga yrkesverksamma
- #3.4 Europa - Esic bland de bästa européerna för att genomföra marknadsföringsprogram
- #49 i världen: Bästa marknadsföringsskola baserad på recensioner av alumner, studenter och arbetsgivare
Programresultat
- Du kommer att identifiera nya möjligheter att utveckla varumärkesvärde genom kritisk och differentiell analys av sportmiljön, konsument och fan, intressenter, konkurrenter och trender inom sportbranschen.
- Du kommer att designa innovativa marknadsföringsstrategier för en växande sportindustri i samband med en global och digitaliserad marknad och ekonomi.
- Du kommer att lära dig att planera, budgetera, implementera och kontrollera den årliga marknadsplanen, vilket också låter dig mäta dess inverkan på de ekonomiska-finansiella och sociala målen för varumärket/företaget/idrottsorganisationen och/eller sportmiljön.
- Du kommer att vara försvarare och förvaltare av varumärkets prestige och sociala rykte, både företag och personligt och/eller produkt inför uppsättningen av beslut och funktioner i företaget på en global och digitaliserad marknad.
- Du kommer att möta och lösa komplexa situationer på ett systematiskt, kritiskt och kreativt sätt i föränderliga, mångfaldiga och globala miljöer.
- Du kommer att identifiera möjligheter genom teknik, digitalisering, data och digitala verktyg för marknadsföring och kommunikation
- Du kommer att fatta beslut och agera etiskt och tillämpa höga krav på respekt för mänskliga värderingar, kulturell mångfald och hållbarhet.
Stipendier och finansiering
Vi vill inte att ekonomiska frågor ska vara ett hinder för dig att nå dina mål och säkerställa utbildning med en framtid, därför presenterar vi ett brett utbud av möjligheter som kommer att hjälpa dig i denna mening, både stipendieplanen som vi har utvecklat på ESIC , till exempel de som görs tillgängliga för dig av olika offentliga eller privata organisationer. De stipendier och stöd som finns tillgängliga är följande:
- Egna stipendier
- Nationella stipendier
- Internationella stipendier
- Mobilitetsstipendier för internationella praktikplatser
- Försäkring och bistånd
ESIC upprätthåller finansieringsavtal med vissa bankenheter under förmånliga villkor för elever som är inskrivna i något av skolans program. De specifika reglerna och villkoren för vart och ett av dessa avtal finns i områdessekretariatet. ESIC hjälper dig med finansieringen av din karriär.
Om du bor utanför någon av städerna där ESIC har ett campus och letar efter boende rekommenderar vi en rad företag och bostäder som är dedikerade till studentbostäder. Hitta den som bäst passar dina behov.
Idealiska studenter
Master i Sports Marketing Management [MDMD] riktar sig till juniorprofiler med maximalt 2 eller 3 års erfarenhet vars personliga mål är att utvecklas professionellt inom idrottssektorn. Vårt program är utformat för att tillgodose profiler med en bakgrund inom sportkarriärer, såsom INEF eller CAFD och sportledning; samt CC.SS.-karriärer, såsom marknadsföring, journalistik, reklam eller ADE, bland annat. Även för dig som har erfarenhet av att göra praktik eller arbeta i sportföretag, hantera varumärken inom sektorn.
Karriärmöjligheter
Masterexamen i MDMD gör att du kan inneha positioner både ur ett sportfastighets- och kundperspektiv. Detta utökar rejält utbudet av möjligheter du kan ha när du letar efter alternativ på arbetsmarknaden.
- Produktchef i sportfastigheter eller kund
- Varumärkeshantering och kommunikation av professionella idrottare
- Sportevenemangsansvarig
- Sponsoransvarig
- Ansvarig för kommunikation och rykte (företag, förbund, föreningar, idrottare)
- KAM i sportmarknadsföringsbyrå
- Account manager på sportmarknadsföringsbyrå