Keystone logo
ESIC Business & Marketing School Master i sportmarknadsföringshantering [MDMD]
ESIC Business & Marketing School

Master i sportmarknadsföringshantering [MDMD]

Madrid, Spanien

12 Months

Spanska

Deltid

Request application deadline

Oct 2024

EUR 16 000 / per year *

På Campus

* Slutpris för samtal: 10/2023 15 800 €

Introduktion

Master i Sports Marketing Management lärs ut på campus ESIC Business & Marketing School i Madrid. Vårt campus öppnade 2021 och har 40 klassrum, ett auditorium för 300 personer, 16 arbetsrum, 5 mötesplatser, ett gym, ett mindfulnessrum, en cafeteria och mycket mer. Våra klassrum är fulla av master- och doktorander som specialiserar sig på marknadsföring, management och teknik. Campus är den idealiska platsen att nätverka, arbeta med dina idéer och lära. Men framför allt är det den perfekta platsen att leva i nuet och bygga framtiden.

  • Varaktighet: 12 månader
  • Språk: Spanska

MÅL FÖR MASTER I SPORTMARKNADSLEDNING [MDMD]

  1. Du kommer att identifiera nya möjligheter för utveckling av varumärkesvärde genom kritisk och differentiell analys av sport-, konsument- och fansmiljön, intressenter, konkurrenter och trender inom sportbranschen.
  2. Du kommer att designa innovativa marknadsföringsstrategier för en växande sportindustri inom ramen för en global och digitaliserad marknad och ekonomi.
  3. Du kommer att lära dig att planera, budgetera, implementera och kontrollera den årliga marknadsplanen, vilket också låter dig mäta dess inverkan på de ekonomiska-finansiella och sociala målen för varumärket/företaget/idrottsorganisationen och/eller sportmiljön.
  4. Du kommer att vara försvarare och förvaltare av varumärkets prestige och sociala rykte, både företag och personligt och/eller produkt inför uppsättningen av beslut och funktioner för företaget på en global och digitaliserad marknad.
  5. Du kommer att möta och lösa komplexa situationer på ett systematiskt, kritiskt och kreativt sätt i föränderliga, mångfaldiga och globala miljöer.
  6. Du kommer att identifiera möjligheter genom teknik, digitalisering, data och digitala verktyg för marknadsföring och kommunikationsledning.
  7. Du kommer att fatta beslut och agera etiskt genom att tillämpa höga krav på respekt för mänskliga värderingar, kulturell mångfald och hållbarhet.

Antagningar

Läroplan

Ranking

Programresultat

Stipendier och finansiering

Idealiska studenter

Karriärmöjligheter

Ackrediteringar

Om skolan

Frågor