Keystone logo
ESIC Business & Marketing School Master of Permanent Training in Communication and Advertising Management
ESIC Business & Marketing School

Master of Permanent Training in Communication and Advertising Management

Madrid, Spanien

12 Months

Spanska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Oct 2024

EUR 15 100

På Campus

Introduktion

Masterexamen är för dig som vet hur man gör kommunikation och reklam strategiskt. Masterexamen för att utbilda ledare inom kommunikation och annonsledning.

Programmet i Communication and Advertising Management (MPC) kommer att ge dig en integrerad vision av kommunikation, från företagskommunikation till marknadskommunikation och mer specifikt reklamkommunikation. Det är en magisterexamen som hjälper dig att planera, hantera och implementera kommunikations- och reklamprojekt och program som svarar mot företagets strategi och dess behov av uppkoppling och värdeskapande i ett allt mer digitalt sammanhang och ur ett multiintressentperspektiv.

När du är klar med programmet kommer du att kunna få titeln Master of Lifelong Training in Communication and Advertising Management utfärdad av ESIC University.

Varför studera företagskommunikation och reklam?

Vi lever i en värld där företag vet att en strukturerad process för att skapa kontakt med olika intressegrupper och etablera ömsesidigt gynnsamma relationer är avgörande.

specialisering

Kommunikation är ett växande specialiseringsområde, otillräckligt utforskat och erbjuder nya och attraktiva yrkesmöjligheter. Detta är en smidig, polariserad värld, med många risker, men också full av möjligheter för företag som vet hur man använder företagskommunikation professionellt för att navigera i dessa sammanhang.

strategi

I denna miljö blir kommunikationen med konsumenterna alltmer fragmenterad och reklam, helt förnyad av fenomenet digital kommunikation, fortsätter att vara huvudpersonen i företagens kommersiella strategier. Företag skapar strategier som blir allt mer kundcentrerade och fokuserade på en konsument som vill ha en omnikanalupplevelse, där olika media, on- och off-line.

teknik

Reklam införlivar nuförtiden, tillsammans med traditionella marknadskommunikationstekniker, nya teknologier som möjliggör kommunikation som stärker varumärkets värde på lång sikt och genererar de leads som krävs för företagets verksamhet, dess försäljning. , specifikt.

Idealiska studenter

Antagningar

Stipendier och finansiering

Läroplan

Ranking

Programresultat

Karriärmöjligheter

Varför studera på ESIC Business & Marketing School

Om skolan

Frågor