Master of Permanent Training in Communication and Advertising Management
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
EUR 15 100
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Masterexamen är för dig som vet hur man gör kommunikation och reklam strategiskt. Masterexamen för att utbilda ledare inom kommunikation och annonsledning.
Programmet i Communication and Advertising Management (MPC) kommer att ge dig en integrerad vision av kommunikation, från företagskommunikation till marknadskommunikation och mer specifikt reklamkommunikation. Det är en magisterexamen som hjälper dig att planera, hantera och implementera kommunikations- och reklamprojekt och program som svarar mot företagets strategi och dess behov av uppkoppling och värdeskapande i ett allt mer digitalt sammanhang och ur ett multiintressentperspektiv.
När du är klar med programmet kommer du att kunna få titeln Master of Lifelong Training in Communication and Advertising Management utfärdad av ESIC University.
Varför studera företagskommunikation och reklam?
Vi lever i en värld där företag vet att en strukturerad process för att skapa kontakt med olika intressegrupper och etablera ömsesidigt gynnsamma relationer är avgörande.
specialisering
Kommunikation är ett växande specialiseringsområde, otillräckligt utforskat och erbjuder nya och attraktiva yrkesmöjligheter. Detta är en smidig, polariserad värld, med många risker, men också full av möjligheter för företag som vet hur man använder företagskommunikation professionellt för att navigera i dessa sammanhang.
strategi
I denna miljö blir kommunikationen med konsumenterna alltmer fragmenterad och reklam, helt förnyad av fenomenet digital kommunikation, fortsätter att vara huvudpersonen i företagens kommersiella strategier. Företag skapar strategier som blir allt mer kundcentrerade och fokuserade på en konsument som vill ha en omnikanalupplevelse, där olika media, on- och off-line.
teknik
Reklam införlivar nuförtiden, tillsammans med traditionella marknadskommunikationstekniker, nya teknologier som möjliggör kommunikation som stärker varumärkets värde på lång sikt och genererar de leads som krävs för företagets verksamhet, dess försäljning. , specifikt.
Idealiska studenter
Detta program riktar sig till alla professionella som vill växa i sin karriär. Vår Master i reklam och kommunikationshantering är utformad för att anpassa sig till olika profiler och yrkeserfarenheter.
Det spelar ingen roll om du är nyutexaminerad med liten yrkeserfarenhet och du har positioner som planerare eller projektledare, eller en senior professionell med mer än 5 års erfarenhet och du redan är en direktör eller person som ansvarar för kommunikation, marknadsföring, reklam eller digital marknadsföring. . Vi bryr oss inte heller om du kommer från olika sektorer som PR, eventorganisation, audiovisuell kommunikation eller kommunikation med anställda. Under din utbildning kommer du att dela ett klassrum med proffs som du.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Vi vill inte att ekonomiska frågor ska vara ett hinder för dig att nå dina mål och säkerställa utbildning med en framtid, därför presenterar vi ett brett utbud av möjligheter som kommer att hjälpa dig i denna mening, både stipendieplanen som vi har utvecklat på ESIC , till exempel de som görs tillgängliga för dig av olika offentliga eller privata organisationer. De stipendier och stöd som finns tillgängliga är följande:
- Egna stipendier
- Nationella stipendier
- Internationella stipendier
- Mobilitetsstipendier för internationella praktikplatser
- Försäkring och bistånd
Läroplan
Det akademiska programmet består av fyra inlärningsmoduler och ett avslutande grupparbete. Inom varje block kommer du att studera olika ämnen som kan kompletteras med workshops, eller möten med chefer från företag, byråer eller konsultföretag (Business Realities).
Det programmatiska innehållet i MPC och ämnena är organiserade enligt en logisk och strukturerad akademisk väg som låter dig lära dig om de olika ämnen som tas upp enligt en "studentresa" som följer följande moduler:
Kommunikation, marknadsföring och affärsstrategi
I denna modul kommer du att lära dig om kommunikation: dess roll i marknadsföringsaktiviteter och som en del av affärsstrategi. Du kommer också att känna till de viktigaste affärsämnena som alla kommunikations- och reklamproffs måste ta hänsyn till för att lägga till ett värde till organisationen.
- Affärsstrategi
- Strategisk marknadsföring
- Affärsetik och hållbarhet
- Digital transformation
Kommunikation och reklamhantering
Detta block är tillägnat de uppgifter och färdigheter du behöver som modern chef för en kommunikations- och/eller reklamavdelning, allt inom ramen för varumärkes- och rykteshantering. Detta block är baserat på chefens vardag som ledare för människor och projekt och de färdigheter han behöver för att göra det.
- Kritiskt tänkande
- Varumärkes- och rykteshantering
- Ledarskap och kommunikation
- Integrerad kommunikationsplanering
- Ekonomi för marknadsledning
- Projektledning
Företagskommunikation
Denna modul fokuserar på de olika disciplinerna i företagets kommunikation med dess olika intressegrupper, men med fokus på kopplingen till icke-kommersiella intressegrupper såsom anställda, investerare eller press. Tonvikten läggs också på discipliner som involverar denna verksamhet, såsom krishantering.
- Medierelationer i den digitala tidsåldern
- Finansiell kommunikation och relation med investerare
- Intern kommunikation och medarbetarmärke
- Public affairs och lobbying
- Kris- och problemhantering
- Storytelling och innehållshantering/märkt innehåll
Reklam, digital kommunikation och efterfrågegenerering
Denna modul är uteslutande tillägnad en intressegrupp: konsumenten. Du kommer att lära dig hur kreativ och effektiv reklam, i dess olika aspekter och med olika verktyg, särskilt digitala, kan generera efterfrågan och förstärka varumärket för att generera påtagliga affärsresultat.
- Reklamplanering
- Reklamkreativitet: nya språk och teknologier
- Annonsstrategi: betald, ägd och intjänad media
- Sociala nätverk och influencers
- Digital reklam
- Webb- och socialanalys
Ranking
- #1 Spanien - Ledare inom masters i reklam och kommunikation baserat på efterfrågan, resurser och masterkursen
- #1 Spanien - Ledare i marknadsföringsmästare enligt världen
- #3 Spanien - Esic på pallen för de bästa handelshögskolorna, för nyutexaminerade och unga yrkesverksamma
- #3.4 Europa – Esic bland de europeiska top-to-take-marknadsföringsprogrammen
Programresultat
- Du kommer att hantera de olika disciplinerna inom företagskommunikation och marknadskommunikation och deras inverkan på engagemangsstrategierna i en organisation med olika interna och externa intressenter, i enlighet med dess affärsbehov.
- Du kommer att skapa och implementera omfattande kommunikationsplaner med stor genomslagskraft utarbetade enligt metoder uppdaterade till föränderliga och digitala miljöer och som syftar till att erhålla observerbara och mätbara resultat.
- Du kommer att förstå hur kommunikation och reklam förbättrar varumärket och ryktet som tillgångar och resurser som ett företag måste skapa, utforska och försvara
- Du kommer att implementera nya annonskommunikationsstrategier i en högdigitaliserad omnikanalvärld i dess ägda, intjänade och betalda medieaspekter.
- Du kommer att leda team med kunskap om hur ett företag fungerar och de färdigheter som krävs för att interagera med chefer från andra områden, team och externa leverantörer och på så sätt bidra med värdet av företagskommunikation för organisationens tillväxt.
Karriärmöjligheter
När du är klar med denna masterexamen kommer du att kunna utveckla din karriär inom en mängd olika företag och sektorer, eftersom du kommer att ha generalistutbildning, det vill säga den är inte inriktad på en specifik bransch. Du kommer att ha flexibilitet och kommer att kunna anpassa dina kunskaper till olika grenar av kommunikation och ekonomiska sektorer, såväl som organisationer eller konsultföretag och marknadsförings-, reklam-, strategisk kommunikations-, PR-, event-, etc.-byråer.
- Kommunikation/Reklam/Marknadsföring/Digital direktör
- Extern eller intern kommunikationskonsult
- Kommunikations/Marknadsansvarig
- Direktör/Arbetsledare/Redovisningschef
- Projektledare
Varför studera på ESIC Business & Marketing School
På ESIC vet vi att det bästa sättet att lära sig är praktiskt. Därför är vårt program utformat utifrån verktyg, workshops, verkliga fall och användning av licenser så att du kommer in på arbetsmarknaden med största möjliga förberedelse. Vår MPC utmärker sig för:
- 360º vision för kommunikation och reklam, med en stark digital komponent: utformad för att integrera kommunikations- och reklamstrategin och planen i företagets allmänna strategi och därmed svara på dess utmaningar i en global och digital miljö.
- Hög anställningsbarhet: mycket komplett, flexibel och uppdaterad exitprofil med nya marknadstrender, vilket är precis vad byråer, konsultföretag, media och kunder söker.
- Praktisk erfarenhet och akademisk soliditet: praktisk metodik som lärs ut av yrkesverksamma i chefsposition och med lång erfarenhet inom sitt område, och gedigen erfarenhet och läraryrke.
- Beprövad kvalitet: det är en magisterexamen som har funnits på marknaden i mer än 20 år, skapad av ESIC för att möta marknadens behov, och som fulländas varje år, är relevant och användbar för sina studenter.
- En mästare med prestige och rykte på marknaden: den är nummer 1 i El Mundo-rankingen 2023, och på 14 år har den nått nummer ett i sin kategori 12 gånger.