PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
ESIC Business & Marketing School Master of Permanent Training in Luxury Tourism Marketing
ESIC Business & Marketing School

Master of Permanent Training in Luxury Tourism Marketing

Madrid, Spanien

12 Months

Spanska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Oct 2025

EUR 17 400

På Campus

Introduktion

Specialiserad på lyxturismmarknadsföring och kommunikation med en magisterexamen i turismmarknadsföring.

MMT är ett specialiserat program som syftar till att utbilda dig i marknadsföring och kommunikation inom turistnäringen med särskilt fokus på lyxsegmentet. Du kommer att studera aktuellt innehåll som syftar till dess praktiska tillämpning, antingen i kommunikations- och marknadsavdelningarna på lyxhotell eller på kommunikationsbyråer specialiserade på lyxturism, autonoma samhällen som vill främja denna typ av turism, städer, etc. Masterexamen ger dig en djup vision och en aktuell studie av segmentet lyxturism och varumärkets betydelse. Programmet innehåller ämnen inom marknadsföring, kommunikation, evenemangsorganisation, protokoll och internationella PR, digital marknadsföring, sociala medier, hållbarhet, gastronomi, hälsoturism, lyxkryssningar och yachter, lyxhotelldesign m.m.

När du är klar med programmet kommer du att kunna få titeln Master of Lifelong Training in Luxury Tourism Marketing utfärdad av ESIC University.

Varför studera Luxury Tourism Marketing and Communication?

Segmentet för lyxturism är en av de snabbast växande sektorerna och hotell och byråer efterfrågar marknadsförings- och kommunikationsspecialister med en internationell vision, vilja till innovation och kreativ kapacitet.

Global vision

Programmet ger dig möjlighet att från början få en översikt över turistnäringen och särskilt av segmentet lyxturism, analysera sektorns nuvarande utmaningar och utvärdera specifika strategier och trender för företag, lyxhotell, byråer specialiserade på hantering och anpassning av lyx resor av alla slag, lyxiga turistkommunikationsbyråer, PR, evenemang etc. Vikten av hållbarhet och nya innovationsprocesser studeras också, liksom upplevelsedesign, hälso- och friskvårdsturism, kryssningar, gastronomi och köp av lyxvarumärken.

Polyvalens

Strategisk vikt läggs vid varumärkets förträfflighet och dess berättelse: destinationer, hotell, upplevelser etc. Kundkunskap och kommunikation idag skulle vara omöjligt utan att ta hänsyn till alla förändringar som skett inom det digitala området och sociala medier, samt på föredragna lyxdestinationer. Den digitala transformationen som har skett i vissa städer och vikten av att anordna evenemang diskuteras också ingående.

Globalt scenario

Förmågan att anpassa sig till förändringar i ett globalt scenario och förvärvet av färdigheter och kompetenser som varje kommunikationsexpert bör ha analyseras.

Idealiska studenter

Antagningar

Stipendier och finansiering

Läroplan

Ranking

Programresultat

Karriärmöjligheter

Ackrediteringar

Varför studera på ESIC Business & Marketing School

Om skolan

Frågor